  • Data: 2013-12-17 14:15:03
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-17 13:58, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ale te wymienniki już SĄ -- bo taką rolę pełnią podziemne pokłady wód
    > geotermalnych. Z tym że, to trzeba uczciwie przyznać, nie tylko są
    > wymiennikami, ale i magazynem energii. Czyli energia geotremalna nie

    I są pod całą powierzchnią Polski? Na tyle gęsto, by
    odebrać cały strumień? Geologiem nie jetem, ale mam
    duże wątpliwości.

    To też niewiele zmienia, i tak, aby wykorzystać całą tę
    energię, trzeba by stawiać elektrownie co kilka km:)
    A i wtedy dostajemy tylko 8GW (25%sprawności z ~30GW)
    a nie 80% europejskiej konsumpcji.

    Hmm, może dziennikarz miał na myśli 80% ówczesnej energii
    _geotermalnej_ _wytwarzanej_ w Europie?

    > jest całkowicie odnawialna. Temperatura czerpanej wody z czasem się
    > obniża.

    Liczyłem dla tej części odnawialnej, czyli z tego stałego
    strumienia. Gwałtowne ochłodzenie to proszenie się o kłopoty,
    już ktoś tu pisał o problemach z trzęsieniami ziemi.

    > To rzecz zrozumiała -- ktoś je musi wyprodukować i *sprzedać*.

    W przeciwieństwie do kilku milionów (zakładając siatkę 4km x 4km)
    elektrowni geotermalnych? :-)

    pzdr
    bartekltg