  • Data: 2015-01-14 18:49:36
    Temat: Re: Prad odnawialny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości
    Dnia Mon, 12 Jan 2015 23:23:42 +0100, Kamil napisał(a):

    >Podziel się ze mną źródłem które mówi coś o kosztach energetycznych
    >produkcji paneli, bo mi wychodzi że naprodukuje tej energii na swoją
    >wartość w detalu. A trudno chyba przyjąć że w cenie detalicznej jest
    >zawarta wyłącznie energia, nie?

    No wiesz, jesli wziac panel 100W panel za 250zl, i prad po
    0.25zl/kWh,
    to by musial wyprodukowac 1000kWh, 10 tys h pracy, po 8h - to wychodzi
    3.5 roku.
    OK, ma szanse sie zwrocic.

    Jesli jednak zalozyc, ze to w Polsce bedzie pracowalo, niebo czesto
    zachmurzone, produkcja energii spada np trzykrotnie, a cene panelu
    przyjmiemy taka jak przed laty - 10x wyzsza, to mozna miec
    watpliwosci - nie zarobi na siebie, ale czy pokryje koszt energii w
    kosztach produkcji ?
    Trudno powiedziec, nie wiadomo jaki ten udzial byl, ale margines jest
    spory.

    Swoja droga - cene podalem z allegro - to naprawde tak potanialo ?
    Moze by sobie kupic pare i byc niezaleznym :-)

    J.