    Date: Wed, 04 Aug 2010 20:37:03 +0100
    From: Bronek Kozicki <b...@s...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc

    On 04/08/10 19:34, raviz wrote:
    > Od kilku tygodni mecze sie z dwoma monitorami IPS: HP LP2475w.
    > Przypuszczam jednak, ze problem nie jest zwiazany tylko i wylacznie z
    > tym modelem ale rowniez z innymi LCD IPS. Chodzi mi o "zarowiastosc"
    > niektorych kolorow. Pewne odcienie zieleni, czerwieni, rozowego poprostu

    Ten monitor tak ma - obsługuje znacznie wiekszy gamut (przestrzen
    kolorow) niz sRGB
    http://www.prad.de/en/monitore/review/2008/review-hp
    -lp2475w-part9.html
    . Pozyteczna cecha, jezeli masz profil monitora i oprogramowanie ktore z
    niego korzysta, np Photoshop i Firefox 3.5 potrafia korzystac z profili
    ICC. Do zrobienia profilu potrzebujesz jeszcze kolorymeter.

    Bedzie odrobine lepiej jezeli przestawisz go na tryb sRGB, ale niewiele.

    To nie jest wina matrycy IPS, np NEC 2490wuxi2 ma przestrzen kolorow
    bardzo zblizona do sRGB.

    B.