  • Data: 2010-08-04 20:59:28
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "raviz" <r...@v...pl> napisal:

    >[...]
    > Nie mialem do tej pory kalibratora w rekach. Jednak jesli oddzialuje on
    > jedynie na typowe wartosci, ktore standardowo sa dostepne z menu
    > monitora to mam wrazenie, ze niewiele pomoze. Ale chcialbym sie mylic.
    >[...]

    Wydaje mi sie, ze Twój monitor nie daje mozliwosci kalibracji sprzetowej -
    czyli polegajacej na modyfikacji tablic LUT w samym monitorze w celu
    linearyzacji jego charakterystyk. Uzywajac kalibratora mozna natomiast
    wygenerowac profil barwny monitora który zostanie zaladowany do tablic LUT
    karty graficznej. Powinno to spowodowac bardziej prawidlowe zobrazowanie
    kolorów za cene pewnego zmniejszenia ilosci odcieni pokazywanych na
    monitorze (tak jak juz to wyjasnial Bronek Kozicki). W sumie powinno byc
    lepiej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)