  • 21. Data: 2011-08-19 06:30:13
    Temat: Re: Praca na dwóch monitorach
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 00:17, JA pisze:

    > I oferujące pracę nie miror, tylko na dwóch niezależnych pulpitach.
    > To jak będę miał pecha nie zobaczę menu start?
    >
    > Przestań, bo znowu się wygłupiłeś.

    Znowu musisz mieć inne zdanie tylko dlatego, że mnie nie lubisz?

    Dwa wyjścia monitorowe (a właściwie już trzy, czasem też analog wrzuca
    się w DVI) biorą się wyłącznie z braku jednego standardu przesyłania
    sygnału wizyjnego. Producenci doskonale wiedzą, że na dwóch monitorach
    jednocześnie pracuje może promil użytkowników, ale większość wciąż używa
    przestarzałego D-Sub, część DVI, a pozostali (zwłaszcza używający peceta
    w domu do zabawy) HDMI. Nie opłaca się produkować trzech standardów
    osobno, nikt też nie będzie pisał osobnych driverów dla posiadaczy
    jednego monitora i osobnych do pracy wielomonitorowej.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

  • 22. Data: 2011-08-19 07:44:09
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-19 06:30:13 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Znowu musisz mieć inne zdanie tylko dlatego, że mnie nie lubisz?
    Nigdzie nie napisałem, że Ciebie nie lubię. Ostatnio różnimy się w
    kilku kwestiach, ale z lubieniem nie ma to nic wspólnego.

> [...]
    > standardów osobno, nikt też nie będzie pisał osobnych driverów dla
    > posiadaczy jednego monitora i osobnych do pracy wielomonitorowej.

    Więc dla jednego promila daje się możliwość pracy na dwóch monitorach.
    Dla jednego promila zlikwidowano mirroring, bo jeśli dobrze pamiętam,
    to tryb mirror był by default w starszych kartach graficznych.
    Ale wymądrzał się nie będę, nie ja konstruuję karty ich wyjścia i nie
    ja piszę sterowniki. Statystyk też nie robię. Ale miło być wyjątkowym,
    bo mieszczę się w tym promilu.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2011-08-19 08:00:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 09:44, JA pisze:
> [...]
    > Ale wymądrzał się nie będę, nie ja konstruuję karty ich wyjścia i nie ja
    > piszę sterowniki. Statystyk też nie robię. Ale miło być wyjątkowym, bo

    Tak, mieścisz się i jesteś wyjątkowy. W przeciwieństwie do moich
    pięćdziesięciu klientów, z których jeden chyba pracuje na dvi, reszta
    przez dsub. Że nie wspomnę o dwóch monitorach. No, ale to biura, takie
    instytucje, które nie używają photoshopa tylko excela, płatnika, optimy,
    symfonii, cedeenów i setki innych nudnych programów.
    Wszyscy mają wywalony panel zarządzania monitorami (gdzie także
    konfiguruje się pracę dwumonitorową) po kilku wizytach, kiedy
    przypadkiem im się obraz odwrócił, bo wcisnęli kombinację hotkeysa
    odpowiedzialnego za to.

    A tak na marginesie, mirrora używa moja żona, ponieważ za ścianą, gdzie
    stoi komputer ma bieżnię z drugim monitorem i jak biega, ogląda sobie
    coś tam.

    Takich, z punktu widzenia finansowego, dziwnych rozwiązań jest wiele.
    Np. wyjście audio cyfrowe - bardzo rzadko wykorzystane. Do niedawna
    złącze podczerwieni, prawie na każdej płycie itd.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem patent na pomniki, co korpusy są stałe, a tylko głowy się

  • 24. Data: 2011-08-19 10:27:43
    Od: mt <t...@i...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > Dokładnie. Możliwość wrzucenia narzędzi, tabel, tabel zawartości, legend to
    > jest coś. Co prawda nie robię w grafice tylko w GISie, ale jak odpalam
    > jakiegoś PSa czy inne graficzne narzędzie, to też lecę na dwóch (choć na
    > jednym też nie jest źle w przypadku stricte graficznych aplikacji takich
    > jak PS :) ). Za to - jeżeli potrzebuję dodatkowej aplikacji - to drugi
    > monitor jest wybawieniem i cieszę się, że go mam.

    Ale pracujesz na dwóch takich samych monitorach, czy ten drugi to
    zupełnie coś innego. Ja robiłem dwa razy podejście do dwóch monitorów i
    jakoś nie byłem w stanie się przekonać do tego rozwiązania (fakt, że
    drugi to było jakieś tanie 19" na TN, a miejsca na postawienie drugiego
    takiego samego nie mam). Generalnie paski narzędziowe czy przegląd
    warstw wolę mieć na jednym pulpicie razem z oknem mapy (pracuję głównie
    w MapInfo i ArcGIS), z kolei przerzucenie okien typu legenda, mapy
    tematyczne, menedżer gridów, czy ogólnie pracujących z kolorem nie
    sprawdzało się, gdyż ze względu na mocno odmienne wyświetlanie barw
    użyteczność tychże na drugim monitorze nie sprawdzała się. Fakt, dla
    tabel czy narzędzi typu arctoolbox sprawdzało się to dobrze. Generalnie
    pozostałem przy jednym 24" :)

    --
    marcin

  • 25. Data: 2011-08-19 10:29:11
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Tue, 16 Aug 2011 11:55:58 +0200, RadekD says...

    > Od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem NECa PA241.
    > Strasznie mnie korci zakup drugiego monitorka na same
    > palety (Lightroom itp).

    Nawet się nie zastanawiaj. Ja jadę tak juz od kilku lat a od jakiegoś czasu
    zastanawiam się nad dostawieniem trzeciego. ;)

    > Tylko, że najtańszy NEC (lub jakiś inny na PVA / ISP) to
    > grubo ponad 1000zł.

    Da radę kupić taniej. Na drugi warto wziąć używkę w dobrym stanie.

    > Czy da się żyć gdy monitor na paletki jest na TN ?
    > Bo wtedy już za 300-400zł można coś kupić.
    > Czy bardzo przeszkadza inna kolorystyka ?

    Mi osobiście nie przeszkadza wcale. Mój drugi to obecnie CRT (jako dostawka
    do S2243W) i bardziej boli brak ostrości i niższa jasność niż inne kolory.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 26. Data: 2011-08-19 12:01:06
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    mt <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >użyteczność tychże na drugim monitorze nie sprawdzała się. Fakt, dla
    >tabel czy narzędzi typu arctoolbox sprawdzało się to dobrze. Generalnie

    Ja pracuje na dwoch takich samych 22 calowkach. Nawet jak czasami
    nie pasuje mi rozwalanie jakiegos programu na 2 monitory (a i tak bywa)
    to korzysc dodatkowa jest taka, ze na jednym monitorze mam
    program na ktorym pracuje, a na drugim np. przegladarke czy
    jakis tekst do czytania. Po prostu cenie sobie wygode wszystkiego
    na wierzchu bez zbednego klikania i chowania.

  • 27. Data: 2011-08-20 20:30:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Aug 2011, Janko Muzykant wrote:

    > Dwa wyjścia monitorowe (a właściwie już trzy, czasem też analog wrzuca się
    > w DVI) biorą się wyłącznie z braku jednego standardu przesyłania sygnału
    > wizyjnego.

    Tak.
    Szczególnie te podwójne DVI mają taką *wyłączną* przyczynę ;)

    > Nie opłaca się produkować trzech standardów osobno

    Prawda.
    Co tezy wyżej nie podważa - przypadków kiedy użyszkodnik może chcieć
    przepinać sobie sygnał miedzy różne monitory jest jeszcze mniej
    (choć przyroda zna takich, grupa też :P)

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-08-20 20:34:45
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.08.2011, o godzinie 12.27.43, na pl.rec.foto.cyfrowa, mt
    napisał(a):

    > Ale pracujesz na dwóch takich samych monitorach, czy ten drugi to
    > zupełnie coś innego.

    Pracowałem i tak i tak. Z dwojga dobrego lepsza wersja dwóch identycznych,
    ale jednak wolę dwa niż jeden - nawet dwa różne i dwa z różną
    rozdzielczością.

> [...]
    > takiego samego nie mam). Generalnie paski narzędziowe czy przegląd
    > warstw wolę mieć na jednym pulpicie razem z oknem mapy (pracuję głównie

    Ja natomiast w ArcGIS na jednym mam mapę (z główną narzędziówką), a na
    drugim całą resztę (catalog, toolboxy, tabele zawartości i inny badziew -
    wiesz jak jest).

> [...]
    > sprawdzało się, gdyż ze względu na mocno odmienne wyświetlanie barw
    > użyteczność tychże na drugim monitorze nie sprawdzała się.

    Dlatego tutaj ważne są dwa takie same monitory.

    > Fakt, dla
    > tabel czy narzędzi typu arctoolbox sprawdzało się to dobrze. Generalnie
    > pozostałem przy jednym 24" :)

    Jak miałem dwa różne monitory, to dokładnie tak sobie dzieliłem pracę. Na
    lepszym mapa, na drugim reszta, która nie miała nic wspólnego z
    wyświetlaniem + programy pomocnicze i biurowe. Czasem myślę, że i 3 monitor
    to nie byłoby zbyt wiele. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 29. Data: 2011-08-20 20:42:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Tak, mieścisz się i jesteś wyjątkowy.

    Też czuję się zaszczycony ;P

    > W przeciwieństwie do moich pięćdziesięciu klientów,
    [...]
    > Że nie wspomnę o dwóch monitorach. No, ale to biura, takie instytucje,
    > które nie używają photoshopa tylko excela, płatnika, optimy, symfonii,
    > cedeenów i setki innych nudnych programów.

    No to ja też takich znam, wyobraź sobie.
    W pewnym pokoju wyposażenie w dwa monitory jest bardzo ubogie (jednego
    nie ma nikt), trzy to norma, szczyt to cztery (ale "trzy każdemu wystarczą",
    czwartego używa dla wygody obsługi notebooka i wyraźnie za szeroko jest).
    W większości jeden lub dwa monitory stoją pionowo, dla jasności.
    Nie, to nie są stanowiska dyspozytorskie czy coś w tym rodzaju,
    wyłącznie do "nudnej pracy". Developerskie dla ścisłości.

    Równie dla ścisłości - prawda, nie są to 24", lecz 19"
    Niejmniej 2x24" rzekłbym... "ujdzie w zasięgu" (wzroku).
    Przyznam że Twoje obiekcje wobec dwu monitorów z lekka mnie dziwią.

    > Takich, z punktu widzenia finansowego, dziwnych rozwiązań jest wiele.

    A to prawda - choćby do wyświetlania zdjęć i filmu stereo karta grafiki
    nie potrzebowałaby setki generatorów obiektów (skoro wyłącznie
    *odtwarza* obraz), ale nikt takich "obciętych" nie robi, więc chcąc
    mieć potrzebną przepustowość trzeba brać z dobrodziejstwem inwentarza
    taką "giercomocną".

    Niemniej zwróć uwagę: są karty grafiki z dwoma interfejsami *tego
    samego rodzaju* (np. DVI), pomijając już fakt że większość konwersji
    (np. jeśli karta ma kompletne DVI-D) da się załatwić przejściówką.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-08-20 21:45:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

> [...]
    > Nie, to nie są stanowiska dyspozytorskie czy coś w tym rodzaju,
    > wyłącznie do "nudnej pracy". Developerskie dla ścisłości.

    Myślę, że na jedną taką pracownię przypada setka (albo i tysiąc) biur
    różnego rodzaju, od budżetówek zusowskich, skarbowych, urzędów przez
    banki, szkoły, sklepy, zaplecza firm ''ojciec i syn'' po zwyczajne
    komputery w domach, gdzie nikt nie myślał nigdy o drugim monitorze.
    To, że akurat na grupie siedzi niereprezentatywna część użytkowników nie
    usprawiedliwia do zapominania o tym, jak bywa najczęściej.

    > Niemniej zwróć uwagę: są karty grafiki z dwoma interfejsami *tego
    > samego rodzaju* (np. DVI), pomijając już fakt że większość konwersji
    > (np. jeśli karta ma kompletne DVI-D) da się załatwić przejściówką.

    Oczywiście, bardzo wiele grafik nie-onboardowych tak ma. Tylko takiej
    obecnie nie spotkasz poza domowymi albo mocno specjalizowanymi
    komputerami, gdzie, jak wspomniałem, mało kiedy się tego używa.

    Co do mnie, po prostu nie lubię niesymetrycznej pracy z dziurą w środku,
    z przeskakującą myszą. Zamiast rzucania okiem w monitor obok, wolę Tab.
    Ale nikomu nie narzucam.
    Szczerze, to wolałbym monitor 1920x480 pod właściwym na same narzędzia,
    z ciemnym interfejsem.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa umiejętność - zrozumieć niebyt, szczyt dojrzałości -