  • Data: 2009-04-14 22:58:51
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Apr 2009, nb wrote:

    > Tak. I zdawałem sobie sprawę, że mówiąc o "dużym zoomie"
    [...]
    > Różnica w definicjach. Ja nie wiem co się przyjęło. I jeśli duży
    > zoom to np 17-200 mm a mały to 800-900, bez oporów przyjmę taką umowę.
    > Ale na wszelki wypadek zapytam: czy dobrze rozumiem, że zoom 2x
    > jest mniejszy od zooma 4x choćby ten pierwszy był wielkości wiadra
    > a drugi małym kieliszkiem?

    Zdecydowanie tak.
    Opis "zoom" podawany jest w krotności - chyba przez wszystkich
    producentów.
    Np 7x, 14x, 35x... (to ostatnie w kamerach video :))

    > z głowy co to L (elka - jakiś lepszy obiektyw, ale jaki dokładnie?).

    Canona. Tak oznaczają.

    > Slang rowerowy, komputerowy (z dialektami mainframeowymi,
    > linuksowymi, sieciowymi), lingwistyczny młodzieżowy (z wzajemnie
    > niezrozumiałymi dialektami dresiarskimi i klubowymi).

    No dobra, prosisz o pseudo "poliglota"? :D
    Dialekty mainframeowe mówisz? (zaintrygowany) - a DCLa znasz??
    ;)

    > Nic to, zaraz będę czytał o klamkach w sterach na wysuniętym
    > mostku, a poźniej o apofoniach wokalnych, a jeszcze nie zlokalizowałem,
    > gdzie są paprochy - na obiektywie, lustrze czy matrycy.

    O to to.
    Zgodnie z Murphym - wszędzie.
    Z jednym wyjątkiem - nie na obiektywie, a *w* obiektywie :P (skoro
    już mowa o Murphym to proste przypadki odpadają).

    pzdr, Gotfryd