  • Data: 2009-04-17 00:43:26
    Temat: Gdzie paprochy? Było: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: nb <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    at Wed 15 of Apr 2009 03:01, nb wrote:

    > Z przysłoną 3.5 ledwo widoczne a na 16 już zupełnie wyraźne.
    > Dlatego wykluczyłem matrycę, bo chyba wówczas paproch byłby
    > widoczny mniej więcej jednakowo dla każdej przysłony.
    > Telepanie lusterkiem nic nie dało. Gołym i zbrojnym okiem
    > *na* obu końcach obiektywu nic nie widzę.

    Po dozbrojeniu oka jednak dało się zauważyć jakieś farfocle
    na matrycy. Po przeczyszczeniu (izopropyl na waciku)
    najpaskudniejsze plamy poznikały.

    Dwa razy zawiodłem się na czujności grupy :-)
    Raz, kiedy nikt nie powiedział, że wielkość przysłony
    ma duże znaczenie dla widoczności zanieczyszczeń matrycy.
    Dwa, co mają paprochy na lustrze do plam na zdjęciu.

    > Zaczęło się od tego, że Alfa 300 odmówiła współpracy z obiektywem.
    > Serwis po tygodniu wymienił styki w obiektywie

    I tu jest bardzo poważna poszlaka, że reszta paprochów
    jest wewnątrz obiektywu, który musiał być rozkręcany
    aby wymienić moduł ze stykami.

    Nie wiem co mam robić. Jak rozpoznać, gdzie jest brud?
    Męczyć nadal serwis aż naprawi (przestanie psuć), czy trzymać się
    od niego z daleka i dać do czyszczenia fachowcowi z dobrymi
    referencjami (gdzie taki we Wrocławiu?)?

    --
    nb