-
Data: 2018-07-05 09:50:48
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 4 Jul 2018 21:44:42 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-07-04 o 20:14, J.F. pisze:
>> Ale maja byc "najlepsze" i nowe ?
>> Nie jakies tam "srednio zuzyte, ale z wyzszej polki" ?
>
> Sam wypróbuj, uprzedzę, że zabawa kosztowna. Nie oceniaj hamowania
> wyłącznie ale mierz średnią prędkość przejazdu na torze. Można się mocno
> zdziwić.
No tak, razem z torem to kosztowna, szczegolnie jak dojdzie klepanie
auta.
Ale ... mozesz podac jakies przykladowe roznice ?
Czy to nie bedzie tak, ze beda sie o 5 s czasy roznily
>>>> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
>>> Pisałem przecież, że tak.
>> To jakos nie trafilem ... chyba ze na torze ..
>
> W takich warunkach najlepiej oceniać. Z praktyki powiem, że czytanie
> pism z rankingami jest do bani. Nie widzę korelacji z rzeczywistością a
> w dodatku mocno efekt końcowy zależy od masy auta.
A mnie zastanawiaja opinie klientow w kilku stronach sprzedawcow.
Czy to mozliwe, zeby opona byla jednoczesnie znakomita i mierna ?
Bo taki jest rozrzut.
Albo np Dębica navigator. Starszy model mniejszego rozmiaru ma w/g
etykiety na mokro klase E. Wieksza, nowsza - B.
To powinno byc zmierzone zgodnie z przepisem i na podstawie wyniku
ustalone. Roznica powinna byc spora.
Tymczasem ta stara ... wcale nie wydaje mi sie kiepska na deszczu.
No tak, ale ja w czasie ulewy staram sie nie jechac 140 jak inni
Niemcy ...
>> A jezdzisz potem po drodze publicznej z takimi predkosciami ?
> Owszem. 100km/h to nic nadzwyczajnego.
I masz jakies problemy na zakretach ?
Mowimy o zwyklych krajowkach, jak z tego filmu, czy np po miescie i
skrecaniu na skrzyzowaniach pod katem prostym ?
> A i jeszcze jedno - ten trening uzmysłowił mi jak ogromna jest różnica
> pomiędzy oponą zimną a rozgrzaną. Na zimnej auto pływało mimo napędu 4x4
> i prędkość okrążenia spadała o 20%. Nie wiem jakiej długości jest tam
> tor ale dopiero po 3 okrążeniach opony łapały najwyższą przyczepność. To
> tak na marginesie.
Moze na torze, bo w cywilu ... zimno czy cieplo, letnie zima, zimowe
latem - nie czuje roznicy.
>> IMO - na suchej drodze to mnie jeszcze opony nie zawiodly, ale moze nie
>> jezdze az tak szybko.
>> A wydaje mi sie, ze szybciej niz inni :)
> Nie w tym rzecz, że szybciej jeździsz. Ja również mam tendencję do
> zapier... jak można niestety. Lubię to i nic nie poradzę. Czasem zdarza
> mi się zapłacić, ale cóż... Być może dupek ze mnie.
Ja tez lubie, i te 100/h to przekraczam jak tylko sie da (czyli
rzadko). I nie mam problemow na zakretach.
>> No wiesz, wychodze z zalozenia ze przy 100km/h to droga hamowania jest
>> 40-50m, wiec wypadaloby trzymac z 70m odstepu, zeby sie nie okazalo, ze
>> i najlepsza opona zawiodla.
> Droga hamowania to najmniejsze dla mnie zmartwienie. Nigdy mi jej nie
> zabrakło a jeżdżę od 30 lat. Większym problemem są testy łosia. W
> różnych autach, napędach, oponach wypada to drastycznie różnie. W
> czasach kryzysu finansowego Nubirą 2.0 jeździłem. Zawsze kupowałem
> topowe opony i zawsze było chu...owo. Nie wiem w czym rzecz.
No, ona miala mocny silnik. Choc to tylko 130KM.
Mozna sie bylo rozpedzic.
>> Moze cos tam jest w tych oponach, ze przy wiekszych obciazeniach roznice
>> sie bardziej objawiaja, mimo wiekszej nosnosci.
> Czytałem o tym. Szukałem informacji. Jak się dowiedziałem chodzi o
> sztywność boczną opony. Gdy boki są miękkie, to przy obciążeniu w
> wirażach środkowa część bieżnika jest wklęsła. W konsekwencji opona
> dotyka asfaltu tylko zewnętrznymi powierzchniami. W moich doznaniach na
> torze właśnie tak właśnie jest. Auto zachowuje się jakby na samych
> felgach jechało przy kiepskiej oponie. Piszę o doznaniach a nie naukowe
> teorie.
Tylko ze podstawowy wzor na tarcie powierzcni nie zawiera.
Moze sobie byc wklesly - reszta trzyma tak samo.
Kolega rajdowiec to raczej narzekal, ze mu opony z felg spadały :-)
>> Prawde mowiac, to nie mam pojecia jak dostowac predkosc do zakretu.
>> Intuicyjnie mi to jakos wychodzi, piruetow na suchym nie zaliczylem, ale
>> to taka jazda w ciemno.
> Jak wcześniej opisałem - pewności nie zdobędziesz dopóki nie zapłacisz
> za wjazd na tor.
Musze kiedys sprobowac.
Niestety - najblizej mam to
http://www.siescigam.pl/tory-wyscigowe/tor-osrodek-w
roclaw-rakietowa/
I cos mi sie wydaje, ze to jest za malo, aby pocwiczyc na suchym
asfalcie.
>> A ten film to z gatunku takich, ze raczej nagle hamowanie moze byc
>> potrzebne, niz szybki zakret.
>> Chyba ze masz na mysli szybkie omijanie dzika ... zeby sie wpakowac w
>> drugiego ...
> Tak, dokładnie to. Jak wspomniałem - nie prezentuję tu moich
> umiejętności lecz zagrożenia.
To imo - wieksze byloby zagrozenie, ze drugiego nie da sie ominac, niz
to, ze auto testu losia nie zaliczy.
>> Ludzie jakos masowo z zakretow na tej zwyklej drodze nie wypadaja.
>> Wiec moze sie rozni, a moze nie jezdza az tak szybko ...
> Serio? Mam wręcz przeciwne wrażenie. Wypadki śmiertelne dotyczą przede
> wszystkim zderzeń z przyrodą.
Ale ile tego jest - po odjeciu pieszych zostanie moze z 1500 w calej
Polsce, a miliony przejezdzaja i nic.
Dodaj jeszcze, ze to czesto sytuacja "mlodzi wracali z dyskoteki" ...
>>> Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości
>>> sprzętu jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi
>>> dostarczyć wrażeń:-)
>>
>> Ale to chyba w polaczeniu z duzym silnikiem, bo maly to niewiele zmieni :-)
>
> No jasne :-) Im większy motor pod maską, tym większe umiejętności są
> potrzebne. Przypuszczam, że przy 600KM pod maską i napędzie na tył już
> bym się rozwalił na jakimś zakręcie bez wcześniejszych treningów :-)
Sierra ze swoimi 75 czy 90 KM nie miala problemow na suchym :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.18 17:06 kk
- 05.07.18 17:19 Cavallino
- 05.07.18 19:10 s...@g...com
- 05.07.18 23:49 Marek S
- 05.07.18 23:50 Marek S
- 06.07.18 06:06 J.F.
- 06.07.18 11:35 Adam Wysocki
- 06.07.18 19:13 Kviat
- 06.07.18 19:37 s...@g...com
- 06.07.18 19:46 Kviat
- 06.07.18 19:51 Kviat
- 06.07.18 20:05 s...@g...com
- 06.07.18 20:28 Kviat
- 06.07.18 21:00 Marek S
- 06.07.18 21:04 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=