-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
<5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
Date: Thu, 5 Jul 2018 09:50:48 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 137
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1530777046 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 585 82.143.187.50:52689
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635286
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 4 Jul 2018 21:44:42 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-07-04 o 20:14, J.F. pisze:
>> Ale maja byc "najlepsze" i nowe ?
>> Nie jakies tam "srednio zuzyte, ale z wyzszej polki" ?
>
> Sam wypróbuj, uprzedzę, że zabawa kosztowna. Nie oceniaj hamowania
> wyłącznie ale mierz średnią prędkość przejazdu na torze. Można się mocno
> zdziwić.
No tak, razem z torem to kosztowna, szczegolnie jak dojdzie klepanie
auta.
Ale ... mozesz podac jakies przykladowe roznice ?
Czy to nie bedzie tak, ze beda sie o 5 s czasy roznily
>>>> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
>>> Pisałem przecież, że tak.
>> To jakos nie trafilem ... chyba ze na torze ..
>
> W takich warunkach najlepiej oceniać. Z praktyki powiem, że czytanie
> pism z rankingami jest do bani. Nie widzę korelacji z rzeczywistością a
> w dodatku mocno efekt końcowy zależy od masy auta.
A mnie zastanawiaja opinie klientow w kilku stronach sprzedawcow.
Czy to mozliwe, zeby opona byla jednoczesnie znakomita i mierna ?
Bo taki jest rozrzut.
Albo np Dębica navigator. Starszy model mniejszego rozmiaru ma w/g
etykiety na mokro klase E. Wieksza, nowsza - B.
To powinno byc zmierzone zgodnie z przepisem i na podstawie wyniku
ustalone. Roznica powinna byc spora.
Tymczasem ta stara ... wcale nie wydaje mi sie kiepska na deszczu.
No tak, ale ja w czasie ulewy staram sie nie jechac 140 jak inni
Niemcy ...
>> A jezdzisz potem po drodze publicznej z takimi predkosciami ?
> Owszem. 100km/h to nic nadzwyczajnego.
I masz jakies problemy na zakretach ?
Mowimy o zwyklych krajowkach, jak z tego filmu, czy np po miescie i
skrecaniu na skrzyzowaniach pod katem prostym ?
> A i jeszcze jedno - ten trening uzmysłowił mi jak ogromna jest różnica
> pomiędzy oponą zimną a rozgrzaną. Na zimnej auto pływało mimo napędu 4x4
> i prędkość okrążenia spadała o 20%. Nie wiem jakiej długości jest tam
> tor ale dopiero po 3 okrążeniach opony łapały najwyższą przyczepność. To
> tak na marginesie.
Moze na torze, bo w cywilu ... zimno czy cieplo, letnie zima, zimowe
latem - nie czuje roznicy.
>> IMO - na suchej drodze to mnie jeszcze opony nie zawiodly, ale moze nie
>> jezdze az tak szybko.
>> A wydaje mi sie, ze szybciej niz inni :)
> Nie w tym rzecz, że szybciej jeździsz. Ja również mam tendencję do
> zapier... jak można niestety. Lubię to i nic nie poradzę. Czasem zdarza
> mi się zapłacić, ale cóż... Być może dupek ze mnie.
Ja tez lubie, i te 100/h to przekraczam jak tylko sie da (czyli
rzadko). I nie mam problemow na zakretach.
>> No wiesz, wychodze z zalozenia ze przy 100km/h to droga hamowania jest
>> 40-50m, wiec wypadaloby trzymac z 70m odstepu, zeby sie nie okazalo, ze
>> i najlepsza opona zawiodla.
> Droga hamowania to najmniejsze dla mnie zmartwienie. Nigdy mi jej nie
> zabrakło a jeżdżę od 30 lat. Większym problemem są testy łosia. W
> różnych autach, napędach, oponach wypada to drastycznie różnie. W
> czasach kryzysu finansowego Nubirą 2.0 jeździłem. Zawsze kupowałem
> topowe opony i zawsze było chu...owo. Nie wiem w czym rzecz.
No, ona miala mocny silnik. Choc to tylko 130KM.
Mozna sie bylo rozpedzic.
>> Moze cos tam jest w tych oponach, ze przy wiekszych obciazeniach roznice
>> sie bardziej objawiaja, mimo wiekszej nosnosci.
> Czytałem o tym. Szukałem informacji. Jak się dowiedziałem chodzi o
> sztywność boczną opony. Gdy boki są miękkie, to przy obciążeniu w
> wirażach środkowa część bieżnika jest wklęsła. W konsekwencji opona
> dotyka asfaltu tylko zewnętrznymi powierzchniami. W moich doznaniach na
> torze właśnie tak właśnie jest. Auto zachowuje się jakby na samych
> felgach jechało przy kiepskiej oponie. Piszę o doznaniach a nie naukowe
> teorie.
Tylko ze podstawowy wzor na tarcie powierzcni nie zawiera.
Moze sobie byc wklesly - reszta trzyma tak samo.
Kolega rajdowiec to raczej narzekal, ze mu opony z felg spadały :-)
>> Prawde mowiac, to nie mam pojecia jak dostowac predkosc do zakretu.
>> Intuicyjnie mi to jakos wychodzi, piruetow na suchym nie zaliczylem, ale
>> to taka jazda w ciemno.
> Jak wcześniej opisałem - pewności nie zdobędziesz dopóki nie zapłacisz
> za wjazd na tor.
Musze kiedys sprobowac.
Niestety - najblizej mam to
http://www.siescigam.pl/tory-wyscigowe/tor-osrodek-w
roclaw-rakietowa/
I cos mi sie wydaje, ze to jest za malo, aby pocwiczyc na suchym
asfalcie.
>> A ten film to z gatunku takich, ze raczej nagle hamowanie moze byc
>> potrzebne, niz szybki zakret.
>> Chyba ze masz na mysli szybkie omijanie dzika ... zeby sie wpakowac w
>> drugiego ...
> Tak, dokładnie to. Jak wspomniałem - nie prezentuję tu moich
> umiejętności lecz zagrożenia.
To imo - wieksze byloby zagrozenie, ze drugiego nie da sie ominac, niz
to, ze auto testu losia nie zaliczy.
>> Ludzie jakos masowo z zakretow na tej zwyklej drodze nie wypadaja.
>> Wiec moze sie rozni, a moze nie jezdza az tak szybko ...
> Serio? Mam wręcz przeciwne wrażenie. Wypadki śmiertelne dotyczą przede
> wszystkim zderzeń z przyrodą.
Ale ile tego jest - po odjeciu pieszych zostanie moze z 1500 w calej
Polsce, a miliony przejezdzaja i nic.
Dodaj jeszcze, ze to czesto sytuacja "mlodzi wracali z dyskoteki" ...
>>> Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości
>>> sprzętu jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi
>>> dostarczyć wrażeń:-)
>>
>> Ale to chyba w polaczeniu z duzym silnikiem, bo maly to niewiele zmieni :-)
>
> No jasne :-) Im większy motor pod maską, tym większe umiejętności są
> potrzebne. Przypuszczam, że przy 600KM pod maską i napędzie na tył już
> bym się rozwalił na jakimś zakręcie bez wcześniejszych treningów :-)
Sierra ze swoimi 75 czy 90 KM nie miala problemow na suchym :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.07.18 17:06 kk
- 05.07.18 17:19 Cavallino
- 05.07.18 19:10 s...@g...com
- 05.07.18 23:49 Marek S
- 05.07.18 23:50 Marek S
- 06.07.18 06:06 J.F.
- 06.07.18 11:35 Adam Wysocki
- 06.07.18 19:13 Kviat
- 06.07.18 19:37 s...@g...com
- 06.07.18 19:46 Kviat
- 06.07.18 19:51 Kviat
- 06.07.18 20:05 s...@g...com
- 06.07.18 20:28 Kviat
- 06.07.18 21:00 Marek S
- 06.07.18 21:04 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg