  • Data: 2018-07-06 21:00:47
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-06 o 19:13, Kviat pisze:

    > Do trójmiejskiej mentalności jeszcze dodam :)
    > Kierunkowskazy są zbędnym dodatkiem, no czasem, chyba przez
    > roztargnienie, służą do jednego mrugnięcia w trakcie zmiany pasa, albo
    > pod koniec zmiany pasa (ten zwyczaj obejmuje całe Trójmiasto, nie tylko
    > obwodnicę).

    Ba! No to skoro lecimy tym tropem, to ja postulowałbym aby wszystkie
    taksówki z 3miasta zostały pozbawione kierunkowskazów. W ich przypadku
    nawet jedno mignięcie nie występuje. Gdy taksówka trafia na szrot, to
    żarówki z kierunkowskazów są jak nówki ze sklepu :-D

    > Jadąc obwodnicą lewym pasem, wyprzedzając konwój tirów jadących prawym
    > pasem, na tempomacie (oczywiście), prawie zderzak w zderzak, na 100% po
    > chwili z tylu będzie ci ktoś "walił" długimi żebyś mu zjechał (między
    > tiry...) i będzie ci wisiał na dupie na metr, bo on przez ciebie musiał
    > hamować z przepisowych 200km/h, a ty mu blokujesz.

    hahahaha zgadzam się :-) Ja akurat należę do tych, którzy lubią
    przycisnąć i chciałbym opisać jak sytuacja wygląda z drugiej strony.
    Dobra, są TIRy ktoś tam wyprzedza jak wyprzedza - odpuszczam (o ile mi
    drogi nie zajechał). Jedzie o te 10km/h szybciej i ok. Ale za diabła nie
    mogę zrozumieć jazdy równoległej. Dwa pasy, dwa auta i nie da się
    wyprzedzić bo jeden i drugi uważają, że jadą z tą samą przepisową
    prędkością.

    Zdumiewają mnie też przypadki, które prawie codziennie widuję: prawy pas
    się na S-ce wlecze bo TIRy a lewy jedzie równolegle. Obwodnica jest
    garbata jak wielbłąd więc widzę, że 500m przede mną jezdnia ma zupełnie
    pusty lewy pas. Więc jeden osobnik na początku utworzył 500m korek i ma
    na to wylane. Z przodu ma pusto, z tyłu po horyzont aut ale co mu tam...

    > tak czekać, wyskakują "na siłę" i wymuszają pierwszeństwo na jadących
    > ul.Słowackiego, często wskakując od razu na lewy pas ul.Słowackiego.
    > Mam nadzieję, że napisałem zrozumiale, bo miejsce specyficzne i trzeba
    > to zobaczyć na własne oczy, żeby zrozumieć na czym polega problem skrętu
    > w prawo w ul.Słowackiego zajmując lewą (a nie prawą) stronę dojazdówki ;)

    A to ciekawe. Ja tego nie zauważyłem. Na Słowackiego wjeżdżam zazwyczaj
    od drugiej strony (zjazd z kierunku Gdyni) więc siłą rzeczy przejeżdżam
    przez zjazd od drugiej strony lecz nie zauważyłem by ktoś tak dziwnie
    próbował się wtrynić.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek