  • Data: 2012-12-02 02:05:04
    Temat: Re: Potyczki
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 1 grudnia 2012 19:44:55 UTC-5 użytkownik PK napisał:

    > To akurat prawda. Tzn. większość programistów po studiach robi naprawdę
    > głupawe, prymitywne rzeczy.

    Jakbym mial byc zlosliwy to bym dodal, ze tego tez nie umieja robic dobrze.
    Wiedze mozna sobie dossac z neta, ale umiejetnosci juz niestety ciezej
    niektorym ida. A uczelnie pakuja wiedze. Z jednej strony laduja wiedze,
    ktora w ogolnym mniemaniu jest najczesciej zbedna, z drugiej nie
    potrafia nauczyc umiejetnosci. Praca programisty wcale nie jest taka latwa,
    o ile ktos za klepaczy nie pomysli jak unikac w koncowym produkcie
    wad samych klepaczy. A tu jest znacznie wiecej, niz tdd i agile.

    Inaczej mowiac, z czescia programistow jest tak, ze wszyscy ich cenia
    za sukcesy, a nie potrafia powiedziec, skad sie te sukcesy biora.

    Pewnie bardziej kojarzy im się to z
    > dorabianiem w liceum niż z kolokwiami. Niestety* takie jest życie
    > - ciężko jest skombinować dobrą kadrę, która mogłaby w technikum
    > kształcić klepaczy kodu. Tak naprawdę programiści są w dobrej
    > sytuacji, bo zaczynają wcześnie. Większość studentów pisała coś
    > już będąc nastolatkami i pewnie po maturze mogliby już dostać pracę,
    > do której wystartują po 5 zmarnowanych latach. Jest to dosyć wyjątkowy
    > zawód.

    Ja watpie, zeby technikum moglo ksztalcic programistow. Ten zawod
    wymaga ciagle zmieniajacej sie wiedzy i sporych umiejetnosci. Co
    prawda to samo jest prawda w wielu dziedzinach techniki, ale
    praca programisty wymaga rzeczy typu "radzenie sobie ze zlozonoscia",
    "uczenie sie nowosci natychmiast" itp.

    > *) "Niestety" jest trochę nieszczere. Nie jestem programistą - ani
    > z wykształcenia (choć taki był plan) ani z zawodu :).

    To nie wiesz do konca, jak to jest.

    --
    Edek