  • 1. Data: 2002-08-04 00:30:11
    Temat: Potrzebne pare opinii by bylo
    Od: "==>-- C a r o --<==" <n...@s...pl>

    Witam wszytkich wieczorowa pora. jest prosba do was.toczy sie ciekawa
    dyskusja na temat spamu.i jest prosba czy mogli byscie, po zapoznaniu
    sie z trescia wiadomosci wypowiedziec sie co wy sadzicie o spamie i
    walce ze spamerstwem przez polspam.
    Czlowiek zostal ukarany za spamowanie, umieszczeniem go na polspamie,
    co go bardzo wkurzylo i
    1. chce pozywac polspam i zbiera prawnikow.
    2. chce dopasc tego. ktory powiadomil polspam.

    tresc dyskusji zamieszczona jest na co prawda siermieznej stronie, ale
    jest to w zasadzie szybka kopia strony (taka zrobiona w 3 i pol
    minuty) specjalnie dla was.
    prosil bym was o wypowiedzi, co o tym sadzicie, ksiega wpisow jest
    wlasnie wprzed chwila odpalona, wiec jeszcze czysciutka
    prosze nie traktujcie tego jako spam, gdyz sprawa jest taka, ze
    potrzebne sa opinie rekinow usenetu, czyli grupowiczow

    podaje adres strony:

    http://strony.wp.pl/wp/spam.jest.zly/spamer.htm

    zgory dzieki i wiem ze ntg
    --
    **Usnet-bellum omnium contra omnes**
    Caro at space pl

  • 2. Data: 2002-08-04 18:06:11
    Temat: Re: Potrzebne pare opinii by bylo
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Sun, 4 Aug 2002, ==>-- C a r o --<== wrote:

> [...]
    > co go bardzo wkurzylo i
    > 1. chce pozywac polspam i zbiera prawnikow.
    > 2. chce dopasc tego. ktory powiadomil polspam.

    Nie, nie, nie.
    Złe założenia. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że PolSpam, to nie jakaś
    baza spamerów. To baza naszych przyjaciół.
    Chyba nikt nie może mieć pretensji o to, że został umieszczony w wykazie
    naszych przyjaciół? -- zwłaszcza, że sam prowadzi podobny wykaz.
    Po prostu z dobroci serca PolSpam dzieli się listą przyjaciół z innymi,
    po to żeby jego przyjaciele byli przyjaciółmi innych. Dzięki temu widać,
    kto jest przyjacielem PolSpamu i w ten sposób można takim pomagać w rela-
    yowaniu poczty przez serwery współpracujące z PolSpamem i w ogóle, miło
    ich traktować.
    No ale na nieszczęście są tacy okropni pseudoużytkownicy PolSpamu, którzy
    pobierają listę przyjaciół i zamiast im pomagać, wycinają ich na serwerach
    pocztowych! To straszne! PolSpam w dobrej wierze prowadzi taki katalog,
    żeby było można sobie sprawdzić, kto co oferuje do sprzedania np., albo
    jaką ma stronę, a tu ktoś weźmie i wypaczy jego ideę. Jest to godne napięt-
    nowania.
    Na szczęście ponoć rozmiar tego zjawiska nie jest taki duży. Poza tym, jak
    ktoś tak bezczelnie odcina się od kontaku z przyjaciółmi, no to chyba robi
    to świadomie i sam sobie jest winien, no i jak jest takim cieciem, to nie
    zasługuje na kontakt z przyjaciółmi PolSpamu, nie to nie, jak nie chce,
    niech nie odbiera.

    BP, NMSP!

    --
    { Paweł Małachowski; PM110-RIPE; pawmal#freebsd,lublin,pl }

  • 3. Data: 2002-08-04 18:06:53
    Od: Robert Święcki <j...@k...net.pl>

    ==>-- C a r o -- wrote:

> [...]
    > co go bardzo wkurzylo i
    > 1. chce pozywac polspam i zbiera prawnikow.
    > 2. chce dopasc tego. ktory powiadomil polspam.

    Przeczytałem stronę z rozmową (trochę wyrywkowo, ale większość) i... pomimo,
    że neguję istnienia polspam'u to jednak w pewnych kwiestiach Twój (o ile
    się domyślam to Twój) adwersarz ma rację. Rzeczywiście, uważam, że taka
    osoba powinna być powiadamiana, np jakimś automatem, nietrudne a
    rzeczywiście chyba by było rozsądniej. Druga kwetstia, to uważam także, że
    wpisy zawsze powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem a już co najmniej
    nickiem/ksywką oraz adresem e-mailowym, niezrozumiałe dla mnie są wpisy
    anonimowe, czegóż tu się bać.. wygląda to trochę na brak odpowiedzialności
    za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to
    polspam z zasady nie ujawania autora zgłoszenia). Żeby była jasność, uważam
    inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną, jednakże można się zastanowić
    nad możliwością zaproponowanych przeze mnie zmian.
    --
    Pozdrowienia, Robert!

    Request for a job - netłork administrejtor, programmer
    CV - http://home.elka.pw.edu.pl/~rswieck1/cv.pdf

  • 4. Data: 2002-08-05 00:36:32
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    ==" <n...@s...pl (==>-- C a r o --) wrote in
    <v...@4...com>:

> [...]
    >co go bardzo wkurzylo i
    >1. chce pozywac polspam i zbiera prawnikow.
    >2. chce dopasc tego. ktory powiadomil polspam.

    Moim zdaniem nie ma o czym dyskutowac - spamer to spamer. Sam zglosilbym
    fakt spamowania mojej skrzynki - administracji serwera pocztowego, z
    ktorego korzystam. Nie po to za niego place, aby ktos zasmiecal mi
    skrzynke. Zazwyczaj wysylam napierw spamerowi ostrzezenie. Jesli dostaje
    od niego cos drugi raz - zglaszam (w koncu zostal ostrzezony). Jesli tresc
    spamu jest obrazliwa, kontrowersyjna - zglaszam od razu bez zadnego
    gadania. Polspam nie jest "firma", to oganizacja ktora ma chronic
    porzadnych uzytkownikow i nie bedzie on prowadzic z nikim mediacji.
    Jesli Twoj przyjaciel nie zna zasad panujacych w Internecie, niech sobie o
    tym poczyta - albo pojdzie odreagowac rzucajac ta mala pileczka. A z
    "dopadaniem" kogos kto to zglosil (tak, zglosil - a nie jak na Twojej
    stronie : "podp...olil") niech sobie da lepiej spokoj, bo sam stanie przed
    sadem i tak sie skonczy jego przygoda z Internetem.

    /ciach.../

    >zgory dzieki i wiem ze ntg

    Wcale nie NTG ! A prosiles o odpowiedz - napisalem co o tym mysle.

    W,

  • 5. Data: 2002-08-05 00:37:02
    Od: Igor Wawrzyniak <i...@c...eu.org>

    Dnia Sun, 4 Aug 2002 18:06:53 +0000 (UTC),
    Robert Święcki <j...@k...net.pl> Napisał(a):
    > Druga kwetstia, to uważam także, że
    > wpisy zawsze powinny być opatrzone imieniem, nazwiskiem a już co najmniej
    > nickiem/ksywką oraz adresem e-mailowym, niezrozumiałe dla mnie są wpisy
    > anonimowe, czegóż tu się bać..

    Jak to czego? Spamera z baseballem. Poczytaj, co on pisał o osobie,
    która przeforwardowała jego mail do Polspamu - cały czas nazywa go
    konfidentem i rzadko mówi o nim bez użycia wyrazów powszechnie
    uznanych.

    > wygląda to trochę na brak odpowiedzialności
    > za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to
    > polspam z zasady nie ujawania autora zgłoszenia).

    Nie zgadzam się. Dlaczego osoba zgłaszająca spam ma za cokolwiek
    odpowiadać? A zwłaszcza - narażać się na zemstę spamera?
    Chciałbyś odbierać później maile "ty p... faszystowski konfidencie"?

    > Żeby była jasność, uważam
    > inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną, jednakże można się zastanowić
    > nad możliwością zaproponowanych przeze mnie zmian.

    Pierwsza propozycja (to co wyciąłem, czyli zawiadamianie spamera,
    że został dodany do bazy) - ewentualnie tak. Chociaż nie ułatwiałbym
    życia spamerom, niech się chociaż za karę naszukają :)

    --
    Igor Wawrzyniak | PGP public key: https://crypto.eu.org/key.asc
    "Do not underestimate the power of the Duct Tape"

  • 6. Data: 2002-08-05 00:37:22
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@s...org>

    Robert Święcki wrote:

> [...]
    > inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną, jednakże można się zastanowić
    > nad możliwością zaproponowanych przeze mnie zmian.

    Wzgledna anonimowosc (PolSpam ma pewnie kopie
    dowodow - SPAMow) jest gwarantem wolnosci slowa.
    Nie jest ona calkowita, na prosbe prokuratury personalia
    moga zostac ujawnione. Na prosbe wkurzonego spamera,
    ktoremu psuje sie "taki swietny interes", nie zostana.
    Jest w naszym kraju mnostwo mlodych, wysportowanych
    ludzi z bejzbolami, ktorzy mogliby posluchac rozkazow
    niewlasciwej (nieuprawnionej do przemocy bezposredniej)
    osoby.

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach...-> news:pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    mQGiBD0DkpsRBADn2kyWlhttp://togada.blog.pl/1yh+0fgDW

  • 7. Data: 2002-08-05 00:37:42
    Od: Dominik Mierzejewski <d...@n...rangers.eu.org>

    Date: Sun, 4 Aug 2002 18:06:53 +0000 (UTC)
    From: Robert Święcki <j...@k...net.pl>
    [...]
    > Rzeczywiście, uważam, że taka
    > osoba powinna być powiadamiana, np jakimś automatem, nietrudne a
    > rzeczywiście chyba by było rozsądniej.

    To fakt, szczególnie, że łatwo coś takiego zorganizować. Z drugiej strony
    jednak zachodnie listy typu SPEWS, czy ORDB również nie informują o dokonaniu
    wpisu.

> [...]
    > za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to
    > polspam z zasady nie ujawania autora zgłoszenia).

    Przeczytaj FAQ PolSpamu. Wyraźnie jest napisane, że adresy są w dowodach
    wyiksowane po to, aby spamerskie harvestery nie zebrały ich do swoich baz.
    Samo zgłoszenie nie jest podstawą wpisania na listę.

    > Żeby była jasność, uważam inicjatywę polspam za słuszną i potrzebną,
    > jednakże można się zastanowić nad możliwością zaproponowanych przeze
    > mnie zmian.

    Cóż, to już zależy od administratorów projektu. MSZ jest dobrze tak,
    jak jest.

    --
    "The Universe doesn't give you any points for doing things that are easy."
    -- Sheridan to Garibaldi in Babylon 5:"The Geometry of Shadows"

  • 8. Data: 2002-08-05 08:34:27
    Od: Robert Święcki <j...@k...net.pl>

    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD wrote:

    [cut]

> [...]
    > ludzi z bejzbolami, ktorzy mogliby posluchac rozkazow
    > niewlasciwej (nieuprawnionej do przemocy bezposredniej)

    Krótka odpowiedź zbiorowa, po przeczytaniu tych listów zmieniłem zdanie i
    przychylam się do możliwości nieujawniania autorów zgłoszeń o spamie
    (chociaż np "zbieraczkom adresów" życie można utrudnić preparując adresy,
    ostatnio widziałem kilku stronach podawanie adresów w formacie login (dot)
    host (dot) domena - chociaż jak i to się spopularyzuje, to z tego żadne
    utrudnienie ;) głównie ze względu na obawę przed reakcją rzekomego spamera.
    Poprzendie słowa były pisane w związku z wartościami które wyznaję (a
    przynajmniej się staram).. jedną z których jest firmowanie własnym imieniem
    i nazwiskiem własnych słów, czynów i idei i to raczej bez względu na
    okoliczności. (chociaż zapewne się to zemści okrutnie, na razie żyję w
    błogiej nieświadomości;)

  • 9. Data: 2002-08-05 23:35:45
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Sun, 4 Aug 2002 18:06:53 +0000 (UTC), Robert
    =?ISO-8859-2?Q?=A6wi=EAcki?= <j...@k...net.pl> wrote:

> [...]
    >za nazwanie kogoś spamerem (chociaż tutaj sytuacja jest troche inna, to

    dodalbym jeszcze jedno - skoro spam jest zjawiskiem masowym - dany
    nadawca wysyla np. 5000 e-maili, to dlaczego decyzja ma zapadac na
    podstawie wrazen jednej osoby, która otrzymala domniemany spam?
    jak dla mnie, o dodawaniu na liste powinno sie myslec dopiero wówczas,
    gdy zglosi sie kilka "ofiar".
    mozna tez inaczej - spamerzy zazwyczaj posluguja sie napredce
    zalozonymi kontami, albo uzywaja wogóle fake adresów, które przy
    kolejnym spamie zmieniaja - dlatego tez defaultowo dany spamer
    powinien byc dopisywany do bazy nie na "wiecznosc" w dodatku z
    utrudnieniami przy usuwaniu z listy (zmora providerów, którzy mieli
    pecha miec spamera wsród klientów), ale np. na dobe - w którym to
    czasie dawno zdazy sie wyszalec (bez skutku oczywiscie)....

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 10. Data: 2002-08-06 20:13:15
    Od: Tomek Lipski <T...@t...nie.ma.ecl.pl>

    On Mon, 5 Aug 2002 23:35:45 +0000 (UTC)
    c...@m...pl ([cookie]) wrote:

> [...]
    > podstawie wrazen jednej osoby, która otrzymala domniemany spam?
    > jak dla mnie, o dodawaniu na liste powinno sie myslec dopiero wówczas,
    Czyli mowisz ze spam jest spamem dopiero gdy wiele osob go uzna za spam ?
    To moze niech glosuja: jak bedzie 2501/5000 za to bedzie spam, a jak bedzie
    2499/5000 za to nie jest to spam :). Moze potem zaczniemy glosowac za
    istnieniem grawitacji ? Ja jestem przeciw. Po co komu grawitacja.

> [...]
    > pecha miec spamera wsród klientów), ale np. na dobe - w którym to
    > czasie dawno zdazy sie wyszalec (bez skutku oczywiscie)....
    Hmm duzo spamu ktory dostaje jest wysylany spod outlooka przez
    szalonych marketingowcow ktorzy zbieraja emaile i wysylaja
    spod firmowych adresow jako po prostu oferte. Na nich jest
    to skuteczne.

    T.