  • 1. Data: 2002-08-02 14:35:18
    Temat: Czemu zakaz wjazdu na news.icm z Polpaka?
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    Korzystam na news.icm.edu.pl z jednej tylko zasubskrybowanej
    grupy - pl.internet.komunikaty. Pozostale grupy mam z news.tpi.pl.
    No, bo jak mam sprawdzic komunikat o ewentualnym padzie
    serwera news.tpi.pl - wylacznie w tej grupie i wylacznie na innym
    serwerze (moze jest cos jeszcze w serwisie www TePSy?).
    Kiedy wchodze na te grupe w domu przez SDI - ICM mnie wpuszcza
    (AFAIR, bez mozliwosci wysylania, co w przypadku p.i.k i tak nie ma
    znaczenia).
    Usilujac w robocie wejsc przez Polpak, dostaje komunikat:
    Authentication req'd <costam-costam>.
    Rozumiem, ze to nic innego, jak blokada dla wszystkich IP Polpaka,
    (pewnie) z wylaczeniem zarejestrowanych.
    Czy to 'po Bozemu'? Szczegolnie w kontekscie sytuacji, w jakiej
    np. ja siegam do ICMowych niusow?

    I dlaczego z SDI mozna, a z Polpaka nie? (Nie wiem jak z Neo.)
    Jesli chodzi o komercje, to wiekszosc SDI tez jest zarejestrowana
    na firmy (jak uzytkownicy Polpaka). (Tu takze nie wiem jak z Neo)

    Czy podobnie jest na innych serwerach news?

    I dlaczego?

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 2. Data: 2002-08-02 19:21:12
    Temat: Re: Czemu zakaz wjazdu na news.icm z Polpaka?
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Moi" <M...@...pl> wrote:

    >Usilujac w robocie wejsc przez Polpak, dostaje komunikat:
    >Authentication req'd <costam-costam>.
    Twoja firma nie raczyła się zarejestrować w ICM. Poproś swojego administratora
    sieci o załatwienie tego.

    >Rozumiem, ze to nic innego, jak blokada dla wszystkich IP Polpaka,
    >(pewnie) z wylaczeniem zarejestrowanych.
    Nie "dla Polpaku", tylko "dla wszystkich". Z wyłączeniem zarejestrowanych.

    >Czy to 'po Bozemu'? Szczegolnie w kontekscie sytuacji, w jakiej
    >np. ja siegam do ICMowych niusow?
    Mu.

    >I dlaczego z SDI mozna, a z Polpaka nie? (Nie wiem jak z Neo.)
    Dla domeny tpnet.pl (całej) został zrobiony wyjątek w postaci dostępu r/o, w
    sumie nie wiem, czy uzasadniony.

    >Jesli chodzi o komercje, to wiekszosc SDI tez jest zarejestrowana
    >na firmy (jak uzytkownicy Polpaka). (Tu takze nie wiem jak z Neo)
    Nie rzutuje.

    --
    Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland. O

  • 3. Data: 2002-08-02 19:21:17
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Moi <M...@...pl> wrote:

    > Czy to 'po Bozemu'? Szczegolnie w kontekscie sytuacji, w jakiej
    > np. ja siegam do ICMowych niusow?

    A dlaczego nie? To administrator serwera news definiuje politykę dostępu do
    serwera.

    > Czy podobnie jest na innych serwerach news?

    I owszem.

    > I dlaczego?

    A dlaczego nie? Administratorzy serwerów news dają dostęp użytkownikom,
    których 'znają'. Tzn. swoim klientom, zarejstrowanym użytkownikom itp.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2002-08-02 20:40:19
    Od: "Jackobi" <j...@a...waw.pl>

    "Moi" <M...@...pl> wrote in message news:aidsj7$sad$1@news.tpi.pl...

    > Usilujac w robocie wejsc przez Polpak, dostaje komunikat:
    > Authentication req'd <costam-costam>.

    Prawdopodobnie brak ci wpisu revdns w domenie *.pl.

    --

    pzdr.

    Jacek R. j...@a...waw.pl
    ## admin AWP.net http://awp.waw.pl

  • 5. Data: 2002-08-02 20:40:22
    Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl>

    Użytkownik "Moi" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    (...)

> [...]
    > na firmy (jak uzytkownicy Polpaka). (Tu takze nie wiem jak z Neo)
    >
    > Czy podobnie jest na innych serwerach news?

    Odpowiem tak: kliknij http://news.icm.edu.pl/faq.html

    Zaslav

  • 6. Data: 2002-08-02 23:57:17
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Fri, 2 Aug 2002 14:35:18 +0000 (UTC), "Moi" <M...@...pl> wrote:

> [...]
    >serwera news.tpi.pl - wylacznie w tej grupie i wylacznie na innym
    >serwerze (moze jest cos jeszcze w serwisie www TePSy?).
    [...]

    Ze tez jeszcze nikt na to nie wpadl: na dobra sprawe adminstratorzy
    serwrow news powinni sie dogadac i dostep do grup pl.internet uczynic
    publicznym (troche na wzor numeru 112).

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 7. Data: 2002-08-03 19:10:39
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Fri, 2 Aug 2002 23:57:17 +0000 (UTC), Wojciech Myszka <m...@n...eu.org> wrote:

    > [...]
    >
    > Ze tez jeszcze nikt na to nie wpadl: na dobra sprawe adminstratorzy
    > serwrow news powinni sie dogadac i dostep do grup pl.internet uczynic
    > publicznym (troche na wzor numeru 112).

    Były takie czasy gdy tak było...
    Jednakże użytkownicy sami wymusili takie a nie inne ustawienie serwerów
    news.

  • 8. Data: 2002-08-03 23:51:49
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@g...gubernat.net> wrote:

    > Były takie czasy gdy tak było...
    > Jednakże użytkownicy sami wymusili takie a nie inne ustawienie serwerów
    > news.

    No, cóż - chyba lepiej to pamiętam... Ale ja o czym innym: chodzi mi o
    dostęp do grup pl.internet (jest ich chyba tylko DWIE i obie
    moderowane :) Jeżeli coś mi nie działa - tam właśnie zaglądam.

    Z drugiej strony, to i tak chyba wszystko jedno: nikt ich poważnie nei
    traktuje (znaczy się grup).
    --
    ---(___C'>

  • 9. Data: 2002-08-04 18:05:21
    Od: "Moi" <M...@...pl>

    "Wojciech Myszka" <m...@n...eu.org> napisał
    > Z drugiej strony, to i tak chyba wszystko jedno: nikt ich poważnie nei
    > traktuje (znaczy się grup).

    A czy jest wsrod pl spoleczenstwa wiedza o tym jak funkcjonuje
    system komunikowania awarii u 'operatorow szkieletowych'
    w krajach bardziej cywilizowanych?
    Mimo, ze oni maja wszystko z Pewexu, to jednak awarie sie
    chyba tez przytrafiaja...
    Moze daloby sie zaimportowac jakis pomysl?

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 10. Data: 2002-08-11 21:47:58
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Sun, 4 Aug 2002 18:05:21 +0000 (UTC), "Moi" <M...@...pl> wrote:

> [...]
    > Mimo, ze oni maja wszystko z Pewexu, to jednak awarie sie
    > chyba tez przytrafiaja...
    > Moze daloby sie zaimportowac jakis pomysl?

    odpal sobie HamSter-a ktory bedzie sciagal news-y z
    kilku/nastu/dziesieciu jako ja sobie uczynilem i zadne awarie serverow
    news nie straszne

    przy okazji zmniejsza Ci sie prawdopodobienstwo ze jakis artykul nie
    dotrze do Ciebie

    --
    futszaK
    MSISDN 504213565 POTS (59)8339018