eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c139-193.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Date: Sun, 2 Aug 2020 17:16:21 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: c139-193.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 2 Aug 2020 15:16:21 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c139-193.icpnet.pl:85.221.139.193";
    logging-data="2026"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    X-Antivirus: Avast (VPS 200802-0, 02.08.2020), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682168
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 02-08-2020 o 16:16, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-02 o 14:45, Cavallino pisze:
    >> W dniu 02-08-2020 o 12:45, cef pisze:
    >>
    >>>>> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
    >>>>
    >>>> Nie - będą kupujący.
    >>>
    >>> Właśnie tak. I oni wybierają portfelem.
    >>
    >> Który niekoniecznie oznacza portfel polskiego Janusza.
    >
    > Nie równaj wszystkich do siebie.

    Nie równam, dlatego nie wymagam od nikogo, żeby kupował elektryka już teraz.


    > Cały czas pisałem o poziomie sprzedaży światowym.
    > Czy Janusz jest chiński czy duński tak samo decyduje cena.


    No właśnie nie.
    Nie wszyscy są polskimi Januszami i u niektórych (przy już zbliżonej
    cenie) decyduje świadomość ekologiczna.

    >
    >>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
    >>
    >> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
    >> Więc to tylko kwestia czasu.
    >
    > Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.

    Czas od czego konkretnie?

    > Ty go liczysz w latacha ja szacuję na kilkadziesiąt lat a i
    > tak uważam, że EV w obecnej i przyszłej rozwiniętej takiej
    >  formie nie jest dla Kowalskiego

    Dla Kowalskeigo jest, dla Janusza może niekoniecznie.

    > i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
    > Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę

    Nie trzeba.
    Sama się zrobi, wraz ze wzrostem ilości chętnych na nią.

    >>>>> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    >>>>> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    >>>>
    >>>> Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
    >>>> No ale Ty wiesz lepiej...
    >>>
    >>> Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
    >>> Kompletnie olali EV,
    >>
    >> Tak pisali na słupie o sołtysa na Twojej wsi, czy opowiadasz jakieś
    >> dyrdymały sprzed 10 lat?
    >
    > Co konkretnie ma Toyota w segmencie bezemisyjnym?
    > Bo na rok 2020 nie ma nic.

    Poszukaj.
    Hasło "toyota" "samochód elektryczny" na przykład.


    > Zajrzałem nawet przed chwilą na ich stronę pl i chwalą się tylko hybrydami
    >  i tą wodorową zabawką.


    No jak mówię.
    Z 10 lat wstecz jesteś.

    > Masz jakieś ciekawe informacje, to podaj źródło.

    Use Google.
    Toyota już jakiś czas temu odpuściła wodór i próbuje nadrabiać czas
    stracony i gonić światową czołówkę wśród elektryków.
    Tak z 10 na 10 pierwszych linków z ostatniego roku o tym mówi......

    Kilka z nich:
    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/615408
    ,toyota-corolla-hybryda-samochod-elektryczny-akumula
    tor-mirise-denso.html

    https://leftlane.pl/2019/03/12/pierwsza-elektryczna-
    toyota-trafi-na-rynek-w-2021-roku/

    https://www.motofakty.pl/artykul/toyota-i-lexus-trzy
    -nowe-crossovery-pojada-na-prad.html

    >
    >>>>>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    >>>>>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
    >>>>>
    >>>>> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
    >>>>
    >>>> Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....
    >>>
    >>> To Ty raczej podniecasz się chwilowymi trendami.
    >>
    >> Do tej pory moja ocena faktów rzadko mija się z rzeczywistością....
    >
    > Nie analizuję wszystkich Twoich wypowiedzi,
    > w temacie EV na razie trafiasz kulą w płot.

    Byłoby fajnie, tylko że ocenia to ktoś, kto nie ma pojęcia o czym mówi.
    Więc taka ocena jest warta jeszcze mniej niż Twoje zerowa wiedza w temacie.


    >
    >
    >>>> Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
    >>>
    >>> Koncerny sobie poradzą.
    >>
    >> Tak im się właśnie wydawało.
    >> Ale rzeczywistość skrzeczy.
    >>
    >> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
    >
    > To jednak trochę inny produkt.
    > Choć w sumie też się pozbierali.

    Co się zrobili?
    Tak się pozbierali, że nie istnieją od dawna....
    Jak się tak samo VW pozbiera, to za 10 lat pod marką VW będziesz mógł
    kupić produkowanego w Chinach chińskiego elektryka.

    >>> Przeczytałem tam w komentarzach, że to pewnie jakieś wersje bez OS
    >>> Chciałeś pokazać, że elektronika odgrywa dużą rolę?
    >>> Liderzy rynku przeskoczą to.
    >>
    >> Albo nie.
    >> Na razie nie są w stanie.
    >> Poczytaj trochę o temacie, jeśli masz się zamiar wykłócać o niego.
    >
    > Na razie nie ma o czym czytać, bo traktuję temat jako ciekawostkę bardziej.


    No właśnie.
    A ja śledzę wszystkie informacje o ID3 od ponad roku, bo byłem nim
    zainteresowany.
    I jak najbardziej jest o czym czytać - bo udowadnia znakomicie to o czym
    piszę.

    https://spidersweb.pl/bizblog/tesla-hardware3-konkur
    encja/

    https://antyweb.pl/volkswagen-id-3-bledy-w-oprogramo
    waniu/

    > Jak na razie to hybrydy stanowią największy procent tego rynku ogólnie
    > zwanego elektrycznym w sektorze samochodowym.

    Ślepa uliczka, ale na dziś dobra do pokazania ludziom, że jazda na
    prądzie może być ok.
    Następne już kupioę bev-y.


    > Może też poczytaj zanim napiszesz, że nikt nie chce kupować.
    > Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
    > w dużych miastach.

    Nie będą, bo nie są bezemisyjne i nie wjadą.

    >
    >> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
    >> skonstruowali.
    >
    > To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.

    Tak się nie przykładają, że prezesi którzy nie są w stanie ogarnąć tego
    tematu masowo wylatują z roboty....

    >>> Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
    >>
    >>
    >> Był
    >> Już się właśnie kończy i oni o tym wiedzą.
    >> Ty jeszcze nie.
    >
    > Zajrzyj do statystyk sprzedaży.

    No właśnie zaglądam.
    Widzę że elektryki idą do przodu, a reszta się zwija.
    Tempo tego procesu rośnie, a nie spada.



    > Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
    > że mając 99%

    Piszesz to w temacie, w którym dostałeś czarno na biały, że elektryki to
    już teraz 16% tegoż rynku?

    Nie wstydzisz się nic a nic?
    Bo to już nie jest brak wiedzy, tylko ośli opór przy swojej niewiedzy i
    nieprzyjmowanie do wiadomości faktów.

    >>>> Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
    >>>
    >>> Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
    >>
    >> Tak sobie tłumacz.
    >> Ale nie masz pojęcia o czym gadasz, więc dziwię się że w ogóle to robisz.
    >> Jak Ci brakuje wiedzy w temacie, to przydałoby się żebyś więcej czytał
    >> i pytał, a nie wygłaszał opinie....
    >
    > Opinie to mocne słowo,musiałby je zapodać ktoś z czyim zdaniem
    > ktokolwiek się liczy.
    > Ja jedynie przekazuję swoje spostrzeżenia.
    > Głównie wynikające z czytania tego co ktoś tutaj podlinkuje czy trafię
    > na to szukając
    > klientów dla siebie czy przeczytam w analizach rynkowych makro.

    To trochę mało, żeby wypowiadać się w temacie, o którym nie masz
    zielonego pojęcia.
    A już próba dyskusji z ludźmi, którzy się nim interesują na codzień (i
    to z pozycji "ja wiem lepiej, choć nie mam pojęcia o czym mówicie") jest
    żałosna....



    > Nie zarzucaj mi braku wiedzy,

    A jednak.
    Bo to wygląda tak, jak ja bym próbował się wypowiadać o rynku lokomotyw,
    nie mając o nich zielonego pojęcia i nawet nie próbując go zdobyć.

    > po prostu mam inne zdanie być może na
    > podstawie tego samego źródłowego -

    No właśnie problem w tym, że o elektrykach nie piszą w gazetach dla januszy.
    Więc chcąc zdobyć wiedzę, trzeba wchodzić na specjalistyczne
    strony/fora/kanały i tam trochę poczytać i posłuchać.
    Wtedy można sobie wyrobić zdanie o obecnym stanie rynku elektryków.

    Przypadkiem do tego typu wiedzy nie dotrzesz.
    Tak jak do wiedzy o lokomotywach.

    >>> I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
    >>
    >> Tak - od tego się zacznie.
    >> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
    >> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
    >
    > Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.

    Spytaj ich jeszcze raz za rok czy dwa.

    > Ale to Niemcy, więc pewnie niewiarygodni :-)
    >
    >> Coś jak z automatami.
    >> Konsekwencje są łatwe do przewidzenia...
    >
    > Automat  przede wszystkim nie wymagał
    > interwencji otoczenia do użytkowania, więc porównanie
    > nietrafione.

    Trafione, bo chodziło o różnice w jeździe.
    Elektryk wymaga tylko zmiany sposobu myślenia o motoryzacji, już w tej
    chwili niczego więcej.
    Może jeszcze obecnie większego portfela - ale już teraz dla kupujących
    nowe auto od kompakta wzwyż jest jak najbardziej aleternatywą.

    >
    > Ja bym też chętnie kupił coś z tego sektora, żeby spróbować, ale na
    > dzień dzisiejszy
    > zupełnie to nie przystaje do moich warunków i nałożonych rygorów.

    Akurat zakup w tymten rok jak najbardziej
    > Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda, > ale Ty uważasz, że
    tego nikt nie chce kupować

    Wcale tak nie uważam, wręcz przeciwnie.
    Plug-in jest jakimś krokiem w dobrym kierunku.
    Tyle że bardzo drogim i mało sensownym, aczkolwiek pozwalającym
    przełamać strach przed nowością.

    >i stąd się biorą takie
    > dyskusje.

    Dyskusje biorą się stąd, że biorą w nich udział ludzie nie mający nawet
    podstawowej wiedzy w temacie, za to dużo strachu przed nowym.
    Więc maskują swoje obawy zaciekłością w bronieniu starego za wszelką cenę.
    Coś jak kapelusznik drżący ze strachu przed naciśnięciem pedału gazu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: