  • 361. Data: 2017-03-29 07:40:36
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    HF5BS wrote:

    > A tam cię legalnie skroją z kasy, a niekoniecznie naprawią...

    Różnie bywa. Jak mi dzieciak rozwalił bagażnik, to w ASO
    zrobili tak, że przez lupę bym nie zobaczył, gdzie naprawiali,
    choć samochód na wejściu wyglądał jak otwarta puszka konserwy.
    Mistrzostwo świata. Fakt, trochę to kosztowało, ale dokładnie
    od tego jest AC. Januszom blacharstwa bym tego nigdy nie powierzył.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 362. Data: 2017-03-29 07:55:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Przeceniasz inteligencję konstruktorów pojazdów (którą zwykłe nie
    > grzeszą). Wyłączył pozycyjne nie po to by się ciągle stop nie palił ale
    > aby po prostu odłączyć całąboprawkę w przypadku zwarcia.

    Niskie kompetencje to jest raczej norma w środowisku programistów
    embedded, wiele osób już o tym pisało. Albo leśne dziadki robiące
    wszystko na voidgwiazdkach i z awersją do const, albo dżawersi,
    którzy bez kilku GB RAMu na start w ogóle nie podchodzą do problemu.
    Do tego testowanie metodą 'no przecież u mnie działa'. Zadziwiający
    brak środka, pewnie ktoś zrobi doktorat na ustalaniu przyczyn tego
    zjawiska.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 363. Data: 2017-03-29 08:03:41
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    re wrote:

    > A co z oświetleniem tablicy rejestracyjnej ? :-)

    Przypuszczam, że masz na myśli ten biały niegdyś kawałek
    blachy, teraz gustownie uwalony błotem aż do nieczytelności...

    This is Sparta^HPolska.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 364. Data: 2017-03-29 08:12:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Roman Rogóż wrote:

    > Więc nie dziwmy
    > się że po skompilowaniu wielu projektów CAD-CAM na różnych "deskach
    > kreślarskich" powstają auta które coprawda jeżdżą i spełniają wszystkie
    > powyższe kryteria, ale nie daj Boże wymienić w nich żarówkę lewego
    > przedniego kierunkowskazu.

    Ale fajniej się nimi jeździ niż Zaporożcem. I o to chodzi,
    komfort dnia codziennego, a nie skupianie się na łatwym
    usuwaniu rzadkich usterek. Jeżeli żarówki w ogóle muszą
    tam być, to niech podlegają obowiązkowej wymianie podczas
    corocznego przeglądu technicznego -- samochód *już jest*
    w, zakładam, dobrze wyposażonym warsztacie, a koszt części
    jest zaniedbywalny. YMMV.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 365. Data: 2017-03-29 08:38:37
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    a...@m...uni.wroc.pl wrote:

    > Kompletenie nie doceniasz problemu. Programy bankowe
    > sporo dzialaja z datami (procenty, raty, zlecania
    > terminowe). Po czyms w tym stylu wyjdzie Ci powiedzmy
    > 10000 potencjalnych lini z problemem. Do wielu z nich
    > przychodza dane z wielu miejsc. Jak to zaczniesz naiwnie
    > sledzic to moze wyjsc 1 milion liniejek do dokladniejszego
    > sprawdzenia.

    Dokładnie tak. Nie wspominając o tym, że grepowanie opiera
    się na istnieniu unikatowej nazwy, co się kończy, gdy programista
    delegował tego typu sprawy do funkcji wirtualnej (a m.in. w Javie
    *nie może* tego zrobić inaczej) i niech sobie teraz wróżbita
    Maciej ustala, o który wariant w tym konkretnym miejscu wywołania
    chodzi. A nawet, jak już ponad wszelką wątpliwość ustali, to dojdzie
    do obcej biblioteki, do której nie ma źródeł i sobie poszerzony typ
    danych będzie mógł w /dev/null wsadzić.

    > Zeby byla jasnosc: ja sam nie mam nic wspolnego z
    > systamami bankowymi.

    A ja z tego żyję i z rozczuleniem dowiaduję się o innowacyjnych
    sposobach zracjonalizowania mojej pracy. Gdzieście się, chłopaki,
    uchowali, że świat o Was do dziś nie usłyszał? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 366. Data: 2017-03-29 08:48:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    re wrote:

    > On po prostu tego nie potrzebuje. I Ty z tym masz problem.

    Pomijając fakt, że system operacyjny ma z konsolowatością (lub
    jej brakiem) niewiele wspólnego. Można sobie zrobić klikanego
    Linuksa (taki nawet domyślnie przychodzi w paczce), można konsolowego
    Windowsa (choćby Cygwin, a od niedawna ten wynalazek Microsoftu
    pozwalających puszczać natywnie binarki linuksowe -- jak w ogole
    Wielki Nieistniejący mógł dopuścić do takiej sodomii i gomorii?).
    Można się wreszcie zwirtualizować i czerpać pełnymi garściami
    z dobrodziejstw trybu seamless. To tylko narzędzia.

    Ja się od lat nie mogę doczekać, aż się Linuks dorobi porządnego
    asynchronicznego IO opartego na komunikatach. Windows ma, BSD ma,
    Solaris ma, a torvaldsowa trzódka trzyma się dzielnie epolla jak,
    nie przymierzając, małpa gałęzi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 367. Data: 2017-03-29 09:10:00
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Temu, że ich zdolność do rozumienia rzeczywistości oraz konsekwencji co
    > poniektórych działań jest "niezupełnie" taka sama ?

    Ale też i niekoniecznie jakościowo odmienna. Z całym szacunkiem,
    ale oderwanie od świata menela i profesora może być podobne, choć
    wynikać z krańcowo różnych przyczyn. Z tym, że menel zazwyczaj
    wie o tym, że jest menelem, a profesorowi tę konstatację może
    przysłonić rozbudowane ego. A mnie nie interesuje, czy rządzi
    mną członek rzeczywisty PAN, czy Endriu z partii w paski, mnie
    interesują EFEKTY.

    > Menel może też polecieć w kosmos, napisać książkę, zrobić wynalazek.
    > Tyle, że statystycznie odsetek meneli robiących te rzeczy jest... gdzieś
    > koło zera.

    Wyłączając z tego pisanie książek, to podobnie, jak i profesorów.
    Wynalazki są dziełem przemysłu (z biznesowej konieczności) oraz
    hobbystów (dla przyjemności). Udział akademii jest znikomy, bo
    i nie do tego ona służy. Odstępstwa wynikają z faktu, że hobbysta
    został profesorem. :-)

    > Nie udawaj, że nie rozumiesz - bo inaczej wyciągnę wniosek, że płynąc
    > promem jest ci obojętne, czy steruje kapitan, czy dowolny członek załogi
    > tudzież pasażerów ?

    Zwłaszcza kapitan Schettino...

    > A co do samej "demokracji - jedyny w miarę rozsądny imo system , to ten,
    > który jest w USA (pominąwszy jego obecne wypaczenia) - czyli głosowanie
    > na konkretnych osobników, i trzymanie ich potem na możliwie "krótkiej
    > smyczy". Co już się mniej udaje, no ale i tak lepiej niż u nas.

    Ja tam wolę szwajcarską demokrację bezpośrednią. Skoro to dotyczy
    wszystkich, to niech się wszyscy maja szansę wypowiedzieć. Picie
    szampana i zakąszanie kawiorem przez lud pracujący ustami swoich
    przedstawicieli niespecjalnie do mnie przemawia. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 368. Data: 2017-03-29 11:18:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-29 o 07:03, Piotr Wyderski pisze:

    > I pewnie dokładnie na tym jej umiejętność obsługi BSD się kończyła.
    > Przeszkolono ją raz, co ma robić, to robi.

    Przypomniały mi się pierwsze szkolenia obsługi kas fiskalnych NCR.
    Wtedy praktycznie wszystkie kasy miały stacyjkę i kluczyk, który się
    obracało w pozycję sprzedaży lub raportów, ewentualnie był odrębny
    kluczyk "kierownika".
    Natomiast NCR miała tryby pracy zmieniane klawiszem:
    sprzedaż/raport/programowanie.

    Pokazuję "babom", jak ze sprzedaży trzeba przejść w tryb raportów,
    naciskam dwukrotnie klawisz trybu. Widzę: jakaś babka w swoim kajecie
    pisze "nacisnąć 2x klawisz [klucz]. Więc ja jej mówię, że nie ma liczyć
    naciśnięć klawisza, tylko naciskać, dopóki na wyświetlaczu nie pojawi
    się Raport. Demostruję, przechodząć z innego trybu do R. I co widzę?
    Babka policzyła, że nacisnąłem trzykrotnie klawisz [klucz], skreśliła w
    kajecie 2x, zamiast tego napisała nacisnąź 3x [klucz].
    Nie mogła tego zrozumieć :(

    Ale to nic.
    Wiele lat później jeszcze gorzej było, jak lekarze dostali kasy
    fiskalne. Nie wiedziałem, że w zakresie techniki mogą być tak
    ograniczeni (aż by się chciało powiedzieć dosadniej) ludzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 369. Data: 2017-03-29 11:23:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-29 o 11:18, Adam pisze:

> [...]
    > fiskalne. Nie wiedziałem, że w zakresie techniki mogą być tak
    > ograniczeni (aż by się chciało powiedzieć dosadniej) ludzie.

    Czy prawnicy już mają kasy?
    P.G.

  • 370. Data: 2017-03-29 11:32:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>