    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Date: Wed, 29 Mar 2017 09:10:00 +0200

    sundayman wrote:

    > Temu, że ich zdolność do rozumienia rzeczywistości oraz konsekwencji co
    > poniektórych działań jest "niezupełnie" taka sama ?

    Ale też i niekoniecznie jakościowo odmienna. Z całym szacunkiem,
    ale oderwanie od świata menela i profesora może być podobne, choć
    wynikać z krańcowo różnych przyczyn. Z tym, że menel zazwyczaj
    wie o tym, że jest menelem, a profesorowi tę konstatację może
    przysłonić rozbudowane ego. A mnie nie interesuje, czy rządzi
    mną członek rzeczywisty PAN, czy Endriu z partii w paski, mnie
    interesują EFEKTY.

    > Menel może też polecieć w kosmos, napisać książkę, zrobić wynalazek.
    > Tyle, że statystycznie odsetek meneli robiących te rzeczy jest... gdzieś
    > koło zera.

    Wyłączając z tego pisanie książek, to podobnie, jak i profesorów.
    Wynalazki są dziełem przemysłu (z biznesowej konieczności) oraz
    hobbystów (dla przyjemności). Udział akademii jest znikomy, bo
    i nie do tego ona służy. Odstępstwa wynikają z faktu, że hobbysta
    został profesorem. :-)

    > Nie udawaj, że nie rozumiesz - bo inaczej wyciągnę wniosek, że płynąc
    > promem jest ci obojętne, czy steruje kapitan, czy dowolny członek załogi
    > tudzież pasażerów ?

    Zwłaszcza kapitan Schettino...

    > A co do samej "demokracji - jedyny w miarę rozsądny imo system , to ten,
    > który jest w USA (pominąwszy jego obecne wypaczenia) - czyli głosowanie
    > na konkretnych osobników, i trzymanie ich potem na możliwie "krótkiej
    > smyczy". Co już się mniej udaje, no ale i tak lepiej niż u nas.

    Ja tam wolę szwajcarską demokrację bezpośrednią. Skoro to dotyczy
    wszystkich, to niech się wszyscy maja szansę wypowiedzieć. Picie
    szampana i zakąszanie kawiorem przez lud pracujący ustami swoich
    przedstawicieli niespecjalnie do mnie przemawia. :-)

    Pozdrawiam, Piotr