  • 301. Data: 2017-03-25 07:41:12
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 24 marca 2017 20:04:48 UTC+1 użytkownik badworm napisał:
    > A ksenony to w ogóle da się tak samemu od ręki wymienić? Bo coś mi się
    > kojarzy, że chyba niezbyt...

    W Octavii trwa to 3 minuty ;)

    L.

  • 302. Data: 2017-03-25 10:50:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > W Octavii trwa to 3 minuty ;)

    Tak a propos tego, co w innym wątku. Czy ktoś zajmuje się
    wydłubywaniem ksenonu z takich zepsutych lamp? Cena tego
    gazu, z tego co pamiętam, to coś koło 20 dolarów za litr
    przy normalnym ciśnieniu. Sporo jak na coś, czego nawet
    nie widać (w lampie, a tym bardziej w pojemniku PSZOK).
    No i nie ma jak sobie tego ksenonu zrobić z byle czego,
    nawet Chińczyk nie umie, trzeba korzystać z tego, co jest.

    --
    Jarek

  • 303. Data: 2017-03-25 12:39:34
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > W sumie, to podobaly mi sie stare Borlandy, a wczesniej chyba bylo jeszcze
    > pod CP/M - zaznaczam osobno poczatek bloku, osobno koniec, kopiuje.

    Tak jest w nortonowskim DISKEDIT (chociaż koniec niejako zaznacza się
    automatycznie i bardziej się to zaznaczenie formalnie zatwierdza - CTRL-B po
    obu stronach zresztą)... Wymaga przyzwyczajenia, ale ma swoje zalety.
    Wymusza uważność, a to przy edycji zawartości jest bardzo istotne.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 304. Data: 2017-03-25 12:48:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Weź, jak sobie pomyślę że nie można samemu się o siebie zatroszczyć, to
    > się słabo robi. A już miałem małe doświadczenie że do kibelka dojść nie
    > mogłem. Na szczęście (?) to tylko czyrak na kręgosłupie był. Próba
    > ruszenia się po prostu paraliżowała. Nikomu nie życzę, szczególnie jak
    > lekarz twierdzi że przecież to niemożliwe żeby bolał kręgosłup tylko na
    > pewno promieniuje od mięśnia.

    Aby chorować, należy mieć zelazne zdrowie, inaczej cię dobiją. Podstawowy
    grzech wielu (na szczęście - nie wszystkich) lekarzy - nie słuchają
    pacjenta. Nieraz nie zbadają, albo byle jak i czasem cierpisz człowieku ch*j
    wie po co, gdzie wystarczyło by drobne zwrócenie uwagi na szczegóły i proste
    przeciwdziałanie.

    > Ale wracajac do tematu to kto wie? Jakoś tak niby powinno sie liczyć na
    > dzieci itd, a z drugiej strony tak trochę głupio.

    Nawet formalnie dzieci podobno mają obowiązek zadbania o rodziców, ale
    powiedzmy, że z powodów rodzinnych (szczegóły poza netem i to nie w obawie,
    by doszło do "zainteresowanego" - sram na to i chętnie przy piwie opowiem...
    wróć, nie mogę drinkować... ale może być przy herbacie, czy oranżadzie), nie
    wypowiem się. Słowa "kurwa", "chuj" i "pierdolić" to przy tym były by
    przykładem elokwencji i bon-tonu, dlatego poza netem.
    Umiesz liczyć, licz na siebie. Eeeewentuaaalnie, na najbliższego
    przyjaciela.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 305. Data: 2017-03-25 13:02:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No cóż, jak to się mówi - starość się Bogu nie udała...

    Raczej ludziom - nie umieją (niekoniecznie bezpośrednio zainteresowani)
    obchodzić się z nią.

    > Ale możemy się pocieszać nadzieją, że zanim do tego przykrego momentu
    > dojdzie, to nastąpi inwazja pozytywnie nastawionych kosmitów, którzy
    > podzielą się technologią nanotechnologicznej rekonstrukcji komórkowej,
    > przez co starzenie nie będzie postępować, a nawet może zostać cofnięte.

    Liczyć na sztucznie stworzony komputer, grzebiący bezpośrednio w DNA...?
    Ryzykowne... Ale kto wie...? Chyba, ze twórcy poznali już wszystkie funkcje
    i aspekty poszczególnych elementów tego kodu, nier chciałbym, aby nagle mi
    na nosie wyrósł... no drugi nos, no, rozumiecie który?

    > Druga (bardziej prawdopodobna) opcja jest taka, że ŚWIR (Światły
    > Wszechmocnie Inteligentny Rząd) wprowadzi przepis, na mocy którego każdy
    > osobnik w wieku określonym ustawą będzie musiał udać się do ZUS (Zakładu
    > Utylizacji Staruszków), gdzie zostanie eutanazjowany i przerobiony na
    > karmę dla kotów.

    Przyślę im gówno w paczce, gówno będą mieli (zwierzęta jakieś się znajdą, ja
    też mam potrzeby :P, da radę), zaszyję się na jakiejś wyspie bezludnej,
    antenę wystawię, fotoogniwo na dach, by akumulator ładować, radio na stół i
    jadziem, nie można przecież stracić kontaktu z ludźmi? Tylko co 10 lat
    trzeba będzie pozwolenie odnawiać... Ale miejmy nadzieję, że pp. Urzędników
    z UKE, interesować będzie jedynie (jak ostatnio odnawiałem): a. prawidłowe
    złożenie wniosku, b. wniesienie wymaganej opłaty, liczę, że nie odstawią
    mnie na miejsce kaźni. Pozwolenie odbierze się od przyjaciela, którego adres
    będzie do korespondencji (zawsze wysyłają pocztą). Raz na miesiąc opłaci się
    komórkę do dzwonienia... no, coś się wymyśli, żeby ci, co powinni, obeszli
    się jedynie smakiem, a z resztą mieć normalny kontakt, może czasem wpadną z
    jakimś chlaniem? :).
    A kotom nie zrobię tego swiństwa, niech już sobie gołąbki, wróbelki i myszki
    wpierd^Hniczają, zgodnie z naturą. A mnie niech zeżrą robaki (dopuszczam też
    naturalną mumifikację), takie moje życzenie, nie chcę być spalony.
    I z odległości będę się śmiać z ich wojenek. Hmm... a może prościej by było
    zaczepić się tam, gdzie jest po prostu normalnie?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 306. Data: 2017-03-25 13:10:28
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Najwyżej moja news.chmurka.net zostanie ostatnim bastionem ;) Jeśli nie
    > będzie żadnego zdarzenia losowego, to nie planuję jej wyłączać.

    Zlinkujemy się, jak mi operator nie wyłączy łącza, to 20 Mbps ode mnie
    pójdzie. Tylko coś lepszego od Hamstera, bo program wypieprza się przy 2 GB
    osiagniętego archiwum i to jeszcze brnie dalej, mimo błędu. T-mail już
    lepiej, ale tylko jeden serwer, za to można więcej, jedynie kawałek pliku
    może mieć max 4GB, ale za to, jak osiągnie, natychmiast wywala się,
    wystarczy uruchomić znów i jedzie dalej, do kolejnego 4GB kawałka, aż
    ściągnie całą bazę. Jednak zamula się bardzo przy dużej bazie...

    > Byle tylko feedy (inne serwery, z którymi chmurka wymienia newsy) nie
    > powymierały. Jeden (news.gazeta.pl) już umarł, ale są jeszcze trzy.

    Podejrzewam, że i tak nowe trzeba będzie łapać. Mogę dedykować jednego kompa
    do tego celu, do przegadania przy herbacie/kawie/oranżadzie/coli. Łącze
    250/20. ustawić przekierowanie no problem, robiłem dla eMule.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 307. Data: 2017-03-25 13:22:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > mimo obrzydzenia do FB aż z ciekawości zajrzałem.
    >
    > Znalazłem na wstępie takie coś;
    >
    > _____________
    > "Panowie, takie zadanie na kreatywność i eksperyment myslowy
    > przez co się pokłóciłem z moim znajomym dość porządnie
    > ot uwaga temat taki :
    > jest potrzebne 50kW przez 5 godziny [przy napieciu 12v] (łącznie przez

    No, załóżmy, dziwna potrzeba, ale jeszcze do ogarnięcia... W sumie c.a.
    4166A bywa, że potrzeba.

    > czas pracy urządzenia 250kW)

    Ale tu już widać, że komuś się coś zwyczajnie popierdoliło.

    > są dwie opcje (przy których się spieramy) zasilic całą maszynę
    > Akumulatorkami (paluszkami) AA czy ogniwami 18650 (i ile by takich ogniw
    > waszym zdaniem było potrzebne)

    Licząc, że jedno ogniwko da 4A (dobra, wiem, ale już niech będzie dla
    okrągłego rachunku), to wychodzi mi 1042 sztuki. Zakładając już
    niedoskonałość, x2, wsadziłbym tak ze 2100 sztuk... Co oni, ku**a, samochód
    robią?

    > co i dlaczego
    > pomóżcie proszę rozwiązać nasz spór ..."

    Może odesłać do Wikipedii, aby rozkminili Prawo Ohma, Kirchhoffa (aby im
    prądy wyrównawcze nie zjadły tego naboju), oraz rozkumali, co to jest
    pojemność... dalej nie mam siły sugerować...

    > ______________
    >

    > To się chyba kwalifikuje do tematu (przyswajanie na starość) - bo mimo
    > przeczytania 2 razy nie rozumiem. O co im chodzi kuśwa ?

    Alouette, gentile alouette, alouette... meow!!!
    (Skowroneczku, mały skowroneczku, skowroneczku... miauu! - i kicia miała
    pyszne śniadanko...)
    To by było dla mnie bardziej zrozumiałe.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 308. Data: 2017-03-25 13:31:48
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Może to nie jest taki głupi pomysł...

    No, na pewno trzeba zawczasu coś obstalować.
    Jak wspomniałem, mam trochę wolnego zasobu i gniazdo LAN w ruterze, chętnie
    usłużę.

    > No to spróbujmy. Dużego ruchu tam się nie spodziewam, raczej jako
    > uzupełnienie Usenetowej pme...
    >
    > https://www.facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

    Powodzenia! Beze mnie... Znacie mój negatywny stosunek do pejsa...
    Dlaczego tam, gdzie zniszczono właśnie komunikację w sieci...?
    Ale spoko, będę ciepło Was wspominać! Tylko, że nie zagoszczę w tym
    gównoserwisie, jakim jest FB.
    (TT, Insta, WhatsApp też odpadają - wszystko, co z FB związane)
    Jeśli jednak będziemy nadal tutaj - to super, być na bieżąco!

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 309. Data: 2017-03-25 14:33:11
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Najlepiej jakby blokował hamulce - bo czemu nie...
    >
    > Idiotyzm.

    Zwłaszcza przy gołoledzi na zakręcie na wysokim zboczu...

    > jeszcze bym zrozumiał, ale żarówkę ma dać się wymienić w szczerym polu,
    > bez narzędzi.

    Ano sam widzisz, ale jakoś nie zawsze jednak się dało... Cóż, fałszywe
    koszta nowoczesności.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 310. Data: 2017-03-25 14:52:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 25 marca 2017 10:50:16 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Tak a propos tego, co w innym wątku. Czy ktoś zajmuje się
    > wydłubywaniem ksenonu z takich zepsutych lamp? Cena tego
    > gazu, z tego co pamiętam, to coś koło 20 dolarów za litr
    > przy normalnym ciśnieniu.

    To musi być mnóstwo żarówek jak na taki litr, chyba nie jest
    to specjalnie opłacalne...

    L.