-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
References: <a...@n...neostrada.pl>
<oaef14$tdh$1@news.chmurka.net>
<58cb924b$0$663$65785112@news.neostrada.pl>
<58cb97ed$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
<oagh3i$me7$1@news.chmurka.net>
<58cbd9b4$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
<58cbe7ff$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
<oahh62$hht$1@usenet.news.interia.pl>
<58cd7a97$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<oaludh$emc$1@usenet.news.interia.pl>
<58cecf08$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
<oamnpn$2fb$1@usenet.news.interia.pl>
<58cfba2f$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oapmeo$omt$1@node2.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<oapt1j$uq0$1@node2.news.atman.pl>
<58d6cc84$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<ob90d1$e55$1@node1.news.atman.pl>
<6...@p...pl.invalid>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<ob9tto$be1$1@node2.news.atman.pl>
Organization: : : :
Date: Mon, 27 Mar 2017 11:02:28 +0200
User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
Lines: 57
NNTP-Posting-Host: 77.253.217.116
X-Trace: 1490605348 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15189 77.253.217.116:42816
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:715679
[ ukryj nagłówki ]HF5BS pisze:
>> Mogą być (a nawet powinny) również w czasie jazdy. Żeby jak najwcześniej
>> poinformować o awarii. Ale jeśli od tego zdarzenia minęło wiele godzin,
>> wykryto dłuższą przerwę w podróży -- to nie widzę powodu, by nie blokować
>> włączenia niesprawnego oświetlenia.
>
> Ja bym nie był aż tak wyrywnym - powinno zaświecić jednak sprawną
> połowę i włączyć UPIERDLIWY alarm na tablicy, a nie po cichu zablokować
> wszystko, nigdy nie znamy sytuacji, która może powodować, że musimy
> pojechać. Auto jak już absolutnie koniecznie musi i nie ma wyjścia,
> niech wejdzie w tryb serwisowy, czyli żółwia jazda, gaz jakby chciał
> a nie mógł (wolałbym jednak, aby mi nie cudowało w taki sposób).
Stop, tutaj się zatrzymajmy. Automobil potrafi się uprzeć na jazdę
w trybie serwisowym bez żadnej technicznej awarii. Bo przecież
nawet znaczne przekroczenie kilometrażu między przeglądami czymś
takim nie jest.
> Ale faktu pouczania mnie przez producenta, jak mam się zachować
> w takiej sytuacji, proszę nie implementować.
Producent też ma swój interes, który ja potrafię zrozumieć i uszanować.
Zrobił przemądrzały samochód, to zrobił. Też uważam, że czasem te nowe
auta za dużo się wtrącają. Ale skoro auto już monitoruje żarówki i skoro
przepisy nie pozwalają na jazdę z jedną przepaloną -- to monsieur Citroën
może chcieć być poza kręgiem podejrzeń o łamanie tych przepisów.
> Wyobraźmy sobie, że musimy pilnie zawieźć kogoś nocą na pogotowie
> (choćby rodzącą żonę do szpitala), a tu ch*j, auto nie włączy mi
> świateł w ogóle, bo JEDNA żarówka się spierdziała (choć druga
> już się nie spierdziała), a innego transportu nie ma. OK, włączę
> awaryjne, bo JEST problem,
Stop! Jest jasno określony w kodeksie zakaz poruszania się z włączonymi
światłami awaryjnymi. Ale gdyby to nie było wprost napisane, to by mi
i tak do głowy podobny pomysł nie przyszedł. Te światła nie służą do
sygnalizacji "mam problem, patrzcie i współczujcie mi". Jeśli nie
ma jeszcze obowiązku, by w nowych samochodach była blokada świateł
awaryjnych w czasie jazdy, to tylko dlatego, że nikt nie pamięta o
istnieniu kraju takiego jak Polska, gdzie wieśniactwo wozi się po
drogach i miga -- bo im droselklapa ryksztosuje albo co. Niektóre auta
już teraz po gwałtownym hamowaniu i *po zatrzymaniu się* same włączają
wszystkie kierunkwaskazy i wyłączają je po ruszeniu z miejsca.
> Ale wara autu od pouczania mnie, co do pory i sposobu posłużenia się
> nim, jak mi życie zbrzydnie i zechcę się rozpi*.*.*ić na drzewie
> celem samobójstwa, to samochód ma prościutko pojechać w jego kierunku
> i rozpi*.*.*ić się na drzewie.
To do BOR z takim podejściem. Bo już w ŻW jest inaczej -- mają takie
auta, co same potrafią hamować, nawet jeśli pan Kazimierz nawalony jak
stodoła Szyszki, nie wciśnie hamulca trzed stojącym samochodem. Może
tylko dzięki temu niewinni ludzie nie zginęli.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.17 12:26 HF5BS
- 27.03.17 14:32 Piotr Gałka
- 27.03.17 14:49 Adam
- 27.03.17 16:04 Marek
- 27.03.17 16:11 Marek
- 27.03.17 16:15 Jarosław Sokołowski
- 27.03.17 18:04 Piotr Gałka
- 27.03.17 19:14 Jarosław Sokołowski
- 27.03.17 22:40 Adam
- 28.03.17 00:38 re
- 28.03.17 09:43 Cezary Grądys
- 28.03.17 12:47 Piotr Gałka
- 28.03.17 13:48 Jarosław Sokołowski
- 28.03.17 16:19 Piotr Gałka
- 28.03.17 16:36 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=