  • Data: 2017-03-27 16:15:46
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Miałem kiedyś samochód (Mazda 626) w którym bywały problemy z zapaleniem
    > (raz na kilka miesięcy - trudno zdiagnozować).
    > Kiedyś wyjechałem na pół długości samochodu z parkingu. Zgasł i akurat
    > nie chciał zapalić. Wjechałem z powrotem na rozruszniku.
    >
    > Ale w następnym (Laguna) już bym nie wjechał - jak sprzęgło nie
    > wciśnięte to rozruch nie działa. Dla mnie tragedia. A jakby z jakiegoś
    > powodu zgasł na przejeździe i nie dał się uruchomić to nawet na
    > rozruszniku się nie zjedzie.
    > Samochód mądrzejszy od kierowcy to jest chore.

    To jest chore, ale to naprawdę jest całkiem inna rzecz. Mam wobec tego
    inny pomysł. Rząd proponował, by osoby, którym zabrano na jakiś czas
    prawo jazdy za prowadzenie "po spożyciu", potem mogły prowadzić już
    tylko samochody z zamontowana blokadą alkoholową -- nie dmuchniesz,
    nie pojedziesz. Ich sprawa gdzie sobie takie auto kupią. Tak samo
    można z tymi, którym raz zabrano dowód rejestracyjny za niemanie
    jednego ze świateł. Zakazać im jazdy bez komputera zaprogramowanego
    tak, że uniemożliwia jazdę "na cyklopa". Tylko faktycznie zabierać,
    jeśli komputer pojazdu zezna, że to się nie przepaliło przed chwilą.
    I nikogo mi nie będzie żal, jeżli producent auta powie, że tego nie
    da się zrobić przez wymianę softu, a nowy komputer kosztuje... no,
    niech sobie sami wymyślą ile.

    --
    Jarek