-
Data: 2017-03-27 11:02:28
Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]HF5BS pisze:
>> Mogą być (a nawet powinny) również w czasie jazdy. Żeby jak najwcześniej
>> poinformować o awarii. Ale jeśli od tego zdarzenia minęło wiele godzin,
>> wykryto dłuższą przerwę w podróży -- to nie widzę powodu, by nie blokować
>> włączenia niesprawnego oświetlenia.
>
> Ja bym nie był aż tak wyrywnym - powinno zaświecić jednak sprawną
> połowę i włączyć UPIERDLIWY alarm na tablicy, a nie po cichu zablokować
> wszystko, nigdy nie znamy sytuacji, która może powodować, że musimy
> pojechać. Auto jak już absolutnie koniecznie musi i nie ma wyjścia,
> niech wejdzie w tryb serwisowy, czyli żółwia jazda, gaz jakby chciał
> a nie mógł (wolałbym jednak, aby mi nie cudowało w taki sposób).
Stop, tutaj się zatrzymajmy. Automobil potrafi się uprzeć na jazdę
w trybie serwisowym bez żadnej technicznej awarii. Bo przecież
nawet znaczne przekroczenie kilometrażu między przeglądami czymś
takim nie jest.
> Ale faktu pouczania mnie przez producenta, jak mam się zachować
> w takiej sytuacji, proszę nie implementować.
Producent też ma swój interes, który ja potrafię zrozumieć i uszanować.
Zrobił przemądrzały samochód, to zrobił. Też uważam, że czasem te nowe
auta za dużo się wtrącają. Ale skoro auto już monitoruje żarówki i skoro
przepisy nie pozwalają na jazdę z jedną przepaloną -- to monsieur Citroën
może chcieć być poza kręgiem podejrzeń o łamanie tych przepisów.
> Wyobraźmy sobie, że musimy pilnie zawieźć kogoś nocą na pogotowie
> (choćby rodzącą żonę do szpitala), a tu ch*j, auto nie włączy mi
> świateł w ogóle, bo JEDNA żarówka się spierdziała (choć druga
> już się nie spierdziała), a innego transportu nie ma. OK, włączę
> awaryjne, bo JEST problem,
Stop! Jest jasno określony w kodeksie zakaz poruszania się z włączonymi
światłami awaryjnymi. Ale gdyby to nie było wprost napisane, to by mi
i tak do głowy podobny pomysł nie przyszedł. Te światła nie służą do
sygnalizacji "mam problem, patrzcie i współczujcie mi". Jeśli nie
ma jeszcze obowiązku, by w nowych samochodach była blokada świateł
awaryjnych w czasie jazdy, to tylko dlatego, że nikt nie pamięta o
istnieniu kraju takiego jak Polska, gdzie wieśniactwo wozi się po
drogach i miga -- bo im droselklapa ryksztosuje albo co. Niektóre auta
już teraz po gwałtownym hamowaniu i *po zatrzymaniu się* same włączają
wszystkie kierunkwaskazy i wyłączają je po ruszeniu z miejsca.
> Ale wara autu od pouczania mnie, co do pory i sposobu posłużenia się
> nim, jak mi życie zbrzydnie i zechcę się rozpi*.*.*ić na drzewie
> celem samobójstwa, to samochód ma prościutko pojechać w jego kierunku
> i rozpi*.*.*ić się na drzewie.
To do BOR z takim podejściem. Bo już w ŻW jest inaczej -- mają takie
auta, co same potrafią hamować, nawet jeśli pan Kazimierz nawalony jak
stodoła Szyszki, nie wciśnie hamulca trzed stojącym samochodem. Może
tylko dzięki temu niewinni ludzie nie zginęli.
--
Jarek
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.17 12:26 HF5BS
- 27.03.17 14:32 Piotr Gałka
- 27.03.17 14:49 Adam
- 27.03.17 16:04 Marek
- 27.03.17 16:11 Marek
- 27.03.17 16:15 Jarosław Sokołowski
- 27.03.17 18:04 Piotr Gałka
- 27.03.17 19:14 Jarosław Sokołowski
- 27.03.17 22:40 Adam
- 28.03.17 00:38 re
- 28.03.17 09:43 Cezary Grądys
- 28.03.17 12:47 Piotr Gałka
- 28.03.17 13:48 Jarosław Sokołowski
- 28.03.17 16:19 Piotr Gałka
- 28.03.17 16:36 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=