-
Data: 2012-01-17 16:54:10
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-01-17 15:25, Piotr Klimek pisze:
> Dnia (Tue, 17 Jan 2012 14:55:07 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły uderzenia
>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
>>
>> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
>> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
>> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
>> czy drift po zakrętach.
>
> Czyli hamulec do oporu, ABS sobie robi trr-trr-trrr, zblizamy sie do tego
> nieszczesnego kraweznika i albo predkosc byla na tyle niska, ze sie uda.
> Albo bylo za szybko juz na wejsciu i bedzie uderzenie? I poza doborem
> predkosci na wejsciu i deptaniem z calej sily hamulca kierowca nie ma nic
> wiecej do zrobienia?
A podkreślone kolega łaskawie przeczytał? Zresztą tak naprawdę sam
jesteś przykładem osoby, która kombinuje jak koń pod górę, a tak
naprawdę to te wszystkie kombinacje (opisywane tutaj) mogą się skończyć
jeszcze gorzej niż zwyczajne hamowanie z ABS + korekta toru jazdy za
pomocą kierownicy. Nie wiem czy ktoś tutaj pisał, ale próby
"poprawiania" ABS za pomocą ręcznego mogą się skończyć jeszcze gorzej,
ponieważ ABS może przejść w tryb awaryjny, C5 to nie samochód sportowy.
Jak chcesz poprawić swoje "szanse" po pozostaje trochę pojeździć
gdzieś w warunkach bezpiecznych i trochę podpuścić samochód - dowiesz
się jak się zachowuje i w warunkach rzeczywistych szybciej skojarzysz,
że jest za szybko, za ostro itd., dzięki temu szybciej zareagujesz
i dużo spokojniej będziesz na drugi raz jechał. Trzeba przestać bać
się ABS, ASB itd. i normalnie jeździć.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 17:00 Marek Dyjor
- 17.01.12 18:53 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 18:59 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 19:38 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:19 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:42 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:47 Tomasz Pyra
- 17.01.12 20:48 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 20:49 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 20:51 Tomasz Pyra
- 17.01.12 20:58 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:59 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:03 Tomasz Pyra
- 17.01.12 21:16 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa