eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 16:54:10
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 15:25, Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Tue, 17 Jan 2012 14:55:07 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
    > wyklawiaturowal co nastepuje:
    >
    >>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły uderzenia
    >>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
    >>
    >> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
    >> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
    >> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
    >> czy drift po zakrętach.
    >
    > Czyli hamulec do oporu, ABS sobie robi trr-trr-trrr, zblizamy sie do tego
    > nieszczesnego kraweznika i albo predkosc byla na tyle niska, ze sie uda.
    > Albo bylo za szybko juz na wejsciu i bedzie uderzenie? I poza doborem
    > predkosci na wejsciu i deptaniem z calej sily hamulca kierowca nie ma nic
    > wiecej do zrobienia?

    A podkreślone kolega łaskawie przeczytał? Zresztą tak naprawdę sam
    jesteś przykładem osoby, która kombinuje jak koń pod górę, a tak
    naprawdę to te wszystkie kombinacje (opisywane tutaj) mogą się skończyć
    jeszcze gorzej niż zwyczajne hamowanie z ABS + korekta toru jazdy za
    pomocą kierownicy. Nie wiem czy ktoś tutaj pisał, ale próby
    "poprawiania" ABS za pomocą ręcznego mogą się skończyć jeszcze gorzej,
    ponieważ ABS może przejść w tryb awaryjny, C5 to nie samochód sportowy.
    Jak chcesz poprawić swoje "szanse" po pozostaje trochę pojeździć
    gdzieś w warunkach bezpiecznych i trochę podpuścić samochód - dowiesz
    się jak się zachowuje i w warunkach rzeczywistych szybciej skojarzysz,
    że jest za szybko, za ostro itd., dzięki temu szybciej zareagujesz
    i dużo spokojniej będziesz na drugi raz jechał. Trzeba przestać bać
    się ABS, ASB itd. i normalnie jeździć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: