eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 19:38:59
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
    >> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >>> On 2012-01-17 10:55, Arek wrote:
    >>>> W dniu 2012-01-16 23:31, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >> (...)
    >>>>>> No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach.
    >>>>>> Umiejętności
    >>>>>> zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
    >>>>>
    >>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
    >>>>> świadomość
    >>>>> innych możliwości "ratowania" się...
    >>>>
    >>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
    >>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
    >>>
    >>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły uderzenia
    >>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
    >>
    >> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
    >> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
    >> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
    >> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    >> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
    >> czy drift po zakrętach.
    >
    > A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele

    Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
    sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.

    > a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.

    Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.

    > Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
    > magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.

    Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
    popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
    ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
    pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
    - w tym panice kierowcy. 20 lat temu można było mieć wątpliwości
    co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
    Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
    ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
    magii ABS. Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
    jak i co można "zrobić" z samochodem.

    > Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.

    Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.

    > Zwłaszcza, że rozmawiamy
    > w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.

    Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
    w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
    nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
    pomoże.

    >>> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
    >>
    >> To trenuj - Twój wybór.
    >
    > O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.

    Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: