-
Data: 2012-01-17 20:42:22
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-01-17 20:19, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
> On 2012-01-17 19:38, Artur Maśląg wrote:
>> W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
>>>> W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>>> On 2012-01-17 10:55, Arek wrote:
>>>>>> W dniu 2012-01-16 23:31, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>>> (...)
>>>>>>>> No tak, bo takie sytuacje to standard na naszych drogach.
>>>>>>>> Umiejętności
>>>>>>>> zresztą również w końcu co drugi to Kubica.
>>>>>>>
>>>>>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć
>>>>>>> świadomość
>>>>>>> innych możliwości "ratowania" się...
>>>>>>
>>>>>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
>>>>>> przeczytać i wziąć na poważnie.
>>>>>
>>>>> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły
>>>>> uderzenia
>>>>> a nie hamowanie za wszelką cenę.
>>>>
>>>> Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
>>>> kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
>>>> maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
>>>> (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
>>>> nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
>>>> czy drift po zakrętach.
>>>
>>> A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele
>>
>> Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
>> sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.
>
> A moim zdaniem, jesteś ignorantem jednak.
Nie wątpię - nie masz zbyt dużo na poparcie swych tez, to zaczynasz
ad personam. Typowe.
> Mógłbym Ci przedstawić dowody
> na to co potrafi cywilny samochód w odpowiednich rękach jednak nie widzę
> sensu.
Nie wątpię. Problem w tym, że to nie Ty masz mi udowadniać co potrafi
cywilny samochód w Twoich rękach, a to co się odbywa na drogach
cywilnych, gdzie cywilne samochody prowadzą cywilni kierowcy.
To oni wykonują manewry, oni podejmują decyzje.
>>> a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.
>>
>> Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.
>
> Polecam czytanie ze zrozumieniem.
Fajnie - zastosuj je do siebie. Nawet działa. Choć nie zawsze.
>>> Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
>>> magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.
>>
>> Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
>> popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
>
> Seryjnie strzelasz kulami w płot.
Wręcz przeciwnie.
>> ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
>> pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
>> - w tym panice kierowcy.
>
> Kiedyś być może znajdziesz się w sytuacji gdy przekonasz się jak bardzo
> się mylisz wierząc w to, że na śniegu (co gorsza zakręcie) ABS zapewni
> Ci przewidywalność.
To jest właśnie to o czym pisałem - Ty sobie wymyślasz jakieś tezy,
później w nie wierzysz i na wszelki wypadek przypiszesz to innym.
>> 20 lat temu można było mieć wątpliwości
>> co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
>> Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
>> ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
>> magii ABS.
>
> Ależ wierzysz w magię ABS.. wierzysz, że zapewnia przewidywalność - w
> związku z czym można deptać pedał hamulca do woli.
Od wmawiania innym własnych imaginacji wartości nie przybędzie.
>> Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
>> jak i co można "zrobić" z samochodem.
> >
>>> Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.
>>
>> Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.
>
> To co napisałeś tutaj zaprzecza zdaniu w którym twierdzisz, że wiesz co
> można "zrobić" z samochodem. Jesteś niestety jedynie ingorantem.
Potwierdzasz tylko to, co napisałem wcześniej.
>>> Zwłaszcza, że rozmawiamy
>>> w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.
>>
>> Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
>> w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
>> nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
>> pomoże.
>
> Uważasz, że posiadane C5 w jakiś sposób rzutuje na to jakim kierowcą
> jest Piotrek ? Twoja fantazja nie zna granic :-)
Kolejna "twórcza" projekcja. Gdyby posiadał C4 to miałby jakiś wybór,
a tak...
>>>>> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
>>>>
>>>> To trenuj - Twój wybór.
>>>
>>> O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.
>>
>> Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.
>
> Już mi to udowodniłeś powyżej :-)
Jak już kiedyś dojdziesz do wniosku, że na drogach publicznych nie ma
miejsca na "cudactwa" to może i to zrozumiesz.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 20:47 Tomasz Pyra
- 17.01.12 20:48 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 20:49 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 20:51 Tomasz Pyra
- 17.01.12 20:58 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:59 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:03 Tomasz Pyra
- 17.01.12 21:16 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:18 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:25 Tomasz Pyra
- 17.01.12 21:27 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:31 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 21:38 BartekK
- 17.01.12 21:45 Kris_Poland
- 17.01.12 21:53 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=