eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 20:47:11
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Jan 2012 10:41:44 +0000 (UTC), Piotr Klimek wrote:

    > Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
    > szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
    > kraweznika?

    Należy z całej siły nacisnąć pedał hamulca i albo samochód zdąży zwolnić na
    tyle, że od któregoś momentu da się zakręt przejechać już normalnie bez
    hamulca, albo nawet jak się nie da, to w krawężnik uderzysz z minimalną
    prędkością.

    Resztę "opowieści dziwnej treści" których jak widzę masz już całę stado w
    tym wątku możesz sobie darować - pisali je ludzie którzy nigdy w życiu nie
    byli w takiej sytuacji, a przynajmniej tylko im się wydawało że byli.

    Wszelkie opowieści o wyciąganiu się w takiej sytuacji gazem, ręcznym,
    bokiem, tyłem, dachem itp. itd. włóż od razu między bajki. To są starożytne
    opowieści przekazywane z pokolenia na pokolenie przez kierowców którzy
    takie rzeczy oglądali w telewizji :)

    > W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
    > recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
    > granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

    Jeżeli taki przedziwny manewr się udał, to hamowanie udałoby się tym
    bardziej :)
    Jak nie ma przyczepności, to rwanie za ręczny nie pomoże tym bardziej.

    Nawet zakłądając że w śniedu samochód lepiej hamuje bokiem, to i tak więcej
    miejsca stracisz na obracanie samochodu niż zyskasz jakimś hamowaniem
    bokiem.