-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Tue, 17 Jan 2012 14:50:28 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 42
Message-ID: <jf3ub4$cab$1@node2.news.atman.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<jf141n$9iq$1@cougar.axelspringer.pl> <jf14vf$80f$2@node2.news.atman.pl>
<jf166i$rcg$1@inews.gazeta.pl> <jf1cns$ltt$2@node2.news.atman.pl>
<jf28gl$m0t$1@inews.gazeta.pl> <jf3gi5$slh$1@node2.news.atman.pl>
<jf3rg9$nea$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1326808228 12619 83.238.97.130 (17 Jan 2012 13:50:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 13:50:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
Thunderbird/9.0.1
In-Reply-To: <jf3rg9$nea$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427333
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
[...]
>>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć świadomość
>>> innych możliwości "ratowania" się...
>>
>> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
>> przeczytać i wziąć na poważnie.
>
> Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły uderzenia
> a nie hamowanie za wszelką cenę.
Ale to się ze sobą wiąże, bo hamując wytracasz prędkość, minimalizujesz
siłę uderzenia, oraz zwiększasz szansę na odzyskanie przyczepności czyli
ominięcie przeszkody.
Jednak większość ludzi w takim przypadku kręci tą kierownicą w panice na
wszystkie strony, bo są w szoku dlaczego nie daje to efektu, więc kręcą
coraz bardziej. Aż w pewnym momencie samochód łapie przyczepność na
przypadkowo wychylonych kołach.
>> W sytuacji awaryjnej ktoś kto nie ma specjalnych i wytrenowanych
>> umiejętności,
>
> Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.
Prawda.
>> lepiej niech nie kombinuje co zrobił by pms'owy kubica,
>> tylko ciśnie hebel do końca i ewentualnie próbuje kierować jeżeli ma
>> sterowność. Bo nie ma lepszego i prostszego rozwiązania.
>
> To jest właśnie szkodliwe - celem jest ominięcie przeszkody lub
> opóźnienie uderzenia (zmniejszenie prędkości uderzenia)
Pierwszym celem jest wytracenie prędkości, drugim ominięcie. I lepiej to
robić w takiej kolejności. Hebel a potem jak nie ma paniki próbować
omijać. Odwrotna kolejność w przypadku statystycznego kierowcy (czyli
99,9999% osób z PJ) przyniesie gorsze efekty.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 14:52 Arek
- 17.01.12 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 14:55 Artur Maśląg
- 17.01.12 15:16 Arek
- 17.01.12 15:25 Piotr Klimek
- 17.01.12 16:54 Artur Maśląg
- 17.01.12 17:00 Marek Dyjor
- 17.01.12 18:53 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 18:59 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 19:38 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:19 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:42 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:47 Tomasz Pyra
- 17.01.12 20:48 Kuba \(aka cita\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=