eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Tue, 17 Jan 2012 14:50:28 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <jf3ub4$cab$1@node2.news.atman.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf141n$9iq$1@cougar.axelspringer.pl> <jf14vf$80f$2@node2.news.atman.pl>
    <jf166i$rcg$1@inews.gazeta.pl> <jf1cns$ltt$2@node2.news.atman.pl>
    <jf28gl$m0t$1@inews.gazeta.pl> <jf3gi5$slh$1@node2.news.atman.pl>
    <jf3rg9$nea$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1326808228 12619 83.238.97.130 (17 Jan 2012 13:50:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 13:50:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <jf3rg9$nea$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    [...]
    >>> Ja jedynie twierdzę, że nie można ufać zbytnio abs'owi a mieć świadomość
    >>> innych możliwości "ratowania" się...
    >>
    >> A ja twierdzę, że piszesz rzeczy strasznie szkodliwe, bo ktoś to może
    >> przeczytać i wziąć na poważnie.
    >
    > Najważniejsze jest ominięcie przeszkody, zminimalizowanie siły uderzenia
    > a nie hamowanie za wszelką cenę.

    Ale to się ze sobą wiąże, bo hamując wytracasz prędkość, minimalizujesz
    siłę uderzenia, oraz zwiększasz szansę na odzyskanie przyczepności czyli
    ominięcie przeszkody.

    Jednak większość ludzi w takim przypadku kręci tą kierownicą w panice na
    wszystkie strony, bo są w szoku dlaczego nie daje to efektu, więc kręcą
    coraz bardziej. Aż w pewnym momencie samochód łapie przyczepność na
    przypadkowo wychylonych kołach.

    >> W sytuacji awaryjnej ktoś kto nie ma specjalnych i wytrenowanych
    >> umiejętności,
    >
    > Dlatego warto czasem potrenować... dla własnego bezpieczeństwa.

    Prawda.

    >> lepiej niech nie kombinuje co zrobił by pms'owy kubica,
    >> tylko ciśnie hebel do końca i ewentualnie próbuje kierować jeżeli ma
    >> sterowność. Bo nie ma lepszego i prostszego rozwiązania.
    >
    > To jest właśnie szkodliwe - celem jest ominięcie przeszkody lub
    > opóźnienie uderzenia (zmniejszenie prędkości uderzenia)

    Pierwszym celem jest wytracenie prędkości, drugim ominięcie. I lepiej to
    robić w takiej kolejności. Hebel a potem jak nie ma paniki próbować
    omijać. Odwrotna kolejność w przypadku statystycznego kierowcy (czyli
    99,9999% osób z PJ) przyniesie gorsze efekty.

    A.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: