eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Tue, 17 Jan 2012 14:41:01 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <jf3tpd$bjq$1@node2.news.atman.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <jf3hbl$nai$1@inews.gazeta.pl> <jf3ja4$ste$1@inews.gazeta.pl>
    <jf3kii$39k$1@inews.gazeta.pl> <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1326807661 11898 83.238.97.130 (17 Jan 2012 13:41:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 13:41:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427330
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-01-17 12:28, news-gazeta pisze:
    >>
    >> Odzyskanie przyczepności przednich kół możesz spowodować dociążając
    >> przednią oś i ew. prostując na chwile koła.
    >> Osiągasz to operując gazem - wystarczy zdjąć noge z gazu na chwile.
    >>
    >> Hamulec ręczny jest trudno dozowalny, a w przypadku śliskiej
    >> nawierzchni, a o takiej tu rozmawiamy, w zasadzie powoduje nic ponad
    >> zablokowanie kół tylnych, co w zasadzie nie powoduje w praktyce żadnej
    >> reakcji opóźniającej dla samochodu, a w niektórych przypadkach może
    >> spowodować nawet zmniejszenie opóźnienia, nie wspominając już o
    >> wprowadzeniu dodatkowych kół w poślizg.
    >>
    >> Wyjasnij mi więc jak niby hamulec ręczny ma spowodować odzyskanie
    >> przyczepności kół przednich?
    >>
    > To jest teoria. Praktyka pokazuje że nie zawsze pokrywa się z teorią.
    > Przyjmijmy że jest duży plac, ośnieżony.

    Sam teoretyzujesz, ja coś podobnego próbowałem kiedyś na macie poślizgowej.

    > a)jedziesz stałą prędkością, skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Jest
    > na tyle ślisko, że auto jedzie dalej prosto (lub delikatnie skręca), nie
    > reaguje na kierownicę. Podciągasz delikatnie ręczny (przyhamowujesz) do
    > momentu aż przednie koła odzyskują przyczepność, auto zaczyna skręcać.

    Pociągając ręczny sprawiasz, że prawdopodobnie stracisz przyczepność
    również na tylnej osi.

    Możliwy jest taki przypadek, że nie jest aż tak bardzo ślisko, więc
    ręczny wprowadza jakieś hamowanie, które faktycznie może sprawić, że
    uzyskasz przyczepność z przodu. Ale zdecydowanie lepszy efekt w takiej
    sytuacji da normalne hamowanie, które jest efektywniejsze i dodatkowo
    kontrolowane przez ABS, który utrudni uślizg tylnej osi.


    > b)jedziesz stałą prędkością , skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo.
    > Znowu jest ślisko, auto jedzie prosto, nie chce skręcać (ślisko +
    > prędkość). Zaciągasz gwałtownie ręczny hamulec - krótko. Co się dzieje?
    > Auto stawiasz bokiem, robisz kontrę w kierunku poślizgu i dajesz gazu -
    > wyciągasz auto do przodu. - w tym przypadku potrzeba dużo więcej miejsca.

    Albo auto zacznie w niekontrolowany sposób się kręcić i nic na to nie
    możesz poradzić. Jeżeli wciśniesz hamulec masz większą szansę na
    odzyskanie przyczepności i zapanowanie nad samochodem.

    To nawet z hamulcem jest trudne. Widziałem reakcje ludzi na macie
    poślizgowej. Nawet przy niewielkich prędkościach dzieje się to dość szybko.

    Standardowe ćwiczenie na macie. Rozpędzasz samochód wjeżdżasz na matę i
    skręcasz. W tym momencie robi się kontrę, ale nie wie dokładnie ile
    bowiem samochód ciągle jedzie do przodu, w pewnym momencie łapie
    przyczepność w mgnieniu oka sru kilka obrotów dookoła własnej osi. Oraz
    szok, co się stało:)

    > Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki
    > sposób ja to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie -
    > spróbuj, zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.

    Jak bawisz się na ośnieżonym parkingu albo na macie, dobierasz prędkość
    wiesz co chcesz zrobić i to parę razy przetrenowałeś to zgadzam się,
    zrobisz tak jak piszesz. W normalnych warunkach gdy poślizg jest
    zaskoczeniem, na 100% tak to nie zadziała.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: