-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Tue, 17 Jan 2012 14:41:01 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 66
Message-ID: <jf3tpd$bjq$1@node2.news.atman.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl>
<s...@p...homelinux.net>
<jf3hbl$nai$1@inews.gazeta.pl> <jf3ja4$ste$1@inews.gazeta.pl>
<jf3kii$39k$1@inews.gazeta.pl> <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1326807661 11898 83.238.97.130 (17 Jan 2012 13:41:01
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 13:41:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
Thunderbird/9.0.1
In-Reply-To: <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427330
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-17 12:28, news-gazeta pisze:
>>
>> Odzyskanie przyczepności przednich kół możesz spowodować dociążając
>> przednią oś i ew. prostując na chwile koła.
>> Osiągasz to operując gazem - wystarczy zdjąć noge z gazu na chwile.
>>
>> Hamulec ręczny jest trudno dozowalny, a w przypadku śliskiej
>> nawierzchni, a o takiej tu rozmawiamy, w zasadzie powoduje nic ponad
>> zablokowanie kół tylnych, co w zasadzie nie powoduje w praktyce żadnej
>> reakcji opóźniającej dla samochodu, a w niektórych przypadkach może
>> spowodować nawet zmniejszenie opóźnienia, nie wspominając już o
>> wprowadzeniu dodatkowych kół w poślizg.
>>
>> Wyjasnij mi więc jak niby hamulec ręczny ma spowodować odzyskanie
>> przyczepności kół przednich?
>>
> To jest teoria. Praktyka pokazuje że nie zawsze pokrywa się z teorią.
> Przyjmijmy że jest duży plac, ośnieżony.
Sam teoretyzujesz, ja coś podobnego próbowałem kiedyś na macie poślizgowej.
> a)jedziesz stałą prędkością, skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Jest
> na tyle ślisko, że auto jedzie dalej prosto (lub delikatnie skręca), nie
> reaguje na kierownicę. Podciągasz delikatnie ręczny (przyhamowujesz) do
> momentu aż przednie koła odzyskują przyczepność, auto zaczyna skręcać.
Pociągając ręczny sprawiasz, że prawdopodobnie stracisz przyczepność
również na tylnej osi.
Możliwy jest taki przypadek, że nie jest aż tak bardzo ślisko, więc
ręczny wprowadza jakieś hamowanie, które faktycznie może sprawić, że
uzyskasz przyczepność z przodu. Ale zdecydowanie lepszy efekt w takiej
sytuacji da normalne hamowanie, które jest efektywniejsze i dodatkowo
kontrolowane przez ABS, który utrudni uślizg tylnej osi.
> b)jedziesz stałą prędkością , skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo.
> Znowu jest ślisko, auto jedzie prosto, nie chce skręcać (ślisko +
> prędkość). Zaciągasz gwałtownie ręczny hamulec - krótko. Co się dzieje?
> Auto stawiasz bokiem, robisz kontrę w kierunku poślizgu i dajesz gazu -
> wyciągasz auto do przodu. - w tym przypadku potrzeba dużo więcej miejsca.
Albo auto zacznie w niekontrolowany sposób się kręcić i nic na to nie
możesz poradzić. Jeżeli wciśniesz hamulec masz większą szansę na
odzyskanie przyczepności i zapanowanie nad samochodem.
To nawet z hamulcem jest trudne. Widziałem reakcje ludzi na macie
poślizgowej. Nawet przy niewielkich prędkościach dzieje się to dość szybko.
Standardowe ćwiczenie na macie. Rozpędzasz samochód wjeżdżasz na matę i
skręcasz. W tym momencie robi się kontrę, ale nie wie dokładnie ile
bowiem samochód ciągle jedzie do przodu, w pewnym momencie łapie
przyczepność w mgnieniu oka sru kilka obrotów dookoła własnej osi. Oraz
szok, co się stało:)
> Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki
> sposób ja to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie -
> spróbuj, zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.
Jak bawisz się na ośnieżonym parkingu albo na macie, dobierasz prędkość
wiesz co chcesz zrobić i to parę razy przetrenowałeś to zgadzam się,
zrobisz tak jak piszesz. W normalnych warunkach gdy poślizg jest
zaskoczeniem, na 100% tak to nie zadziała.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 14:50 Arek
- 17.01.12 14:52 Arek
- 17.01.12 14:58 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 14:55 Artur Maśląg
- 17.01.12 15:16 Arek
- 17.01.12 15:25 Piotr Klimek
- 17.01.12 16:54 Artur Maśląg
- 17.01.12 17:00 Marek Dyjor
- 17.01.12 18:53 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 18:59 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 19:38 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:19 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 20:42 Artur Maśląg
- 17.01.12 20:47 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=