-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!newsfeed00.su
l.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.dca.giganews.com!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sun, 17 Oct 2010 11:09:36 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
Thunderbird/3.1.4
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
References: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl>
<4cba088a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl>
<i9edgv$ee2$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i9edgv$ee2$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 55
Message-ID: <4cbabd4f$0$21001$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.110.47
X-Trace: 1287306575 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21001 83.23.110.47:13255
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Original-Bytes: 3588
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318757
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-10-17 11:02, "Paweł M." pisze:
> W dniu 2010-10-16 22:18, Tomasz Pyra pisze:
>> Wręcz przeciwnie - żeby obrócić się przodem w przód należy doprowadzić
>> do utraty przyczepności przednich kół, a nie tylnych.
>
> W podanej sytuacji żadne koło nie ma już przyczepności. Jak to zrobić
> żeby tylne koła ją złapały ? :)
Jak samochód stacza się w dół (bez zablokowania kół), to wszystko koła
mają przyczepność.
>> W przypadku FWD jak samochód na podjeździe stanie, albo zaczyna się już
>> staczać, to wsteczny bieg (żeby mieć pewność że oba koła będą się kręcić
>> w odpowiednią stronę) i na skręconych kołach mocny strzał ze sprzęgła.
>
> Nie rozumiem tego "strzału ze sprzęgła". Próbuję to sobie zwizualizować
> z wyobrażeniem sił które działają na samochód i póki co nie rozumiem
> tego manewru obrócenia samochodu.
Jak samochód jedzie tyłem, na wstecznym biegu wystarczy skręcić
kierownicą, gaz, puścić sprzęgło i samochód zacznie obracać się wokół
pionowej osi przy niewielkiej zmianie kierunku ruchu.
Żeby to sobie wyobrazić pomyśl że coś Ci zacznie bardzo mocno pchać
tyłem w bok.
Wygląda to podobnie jak powerslide w RWD, tyle że piruet jest jeszcze
ciaśniejszy (oś obrotu wewnątrz samochodu), bo jadąc tyłem FWD masz i
napędzaną i skrętną oś która jest z tyłu kierunku ruchu (czyli przednia).
>> Samo wywinięcie o którym mówię można trenować też na płaskim.
>> Jak przyprószy, to na placu rozpędzasz się lekko tyłem, po czym ćwiczysz
>> odwracanie się tak żeby tylko obrócić samochód bez zmiany kierunku.
>
> Jasna sprawa, to czekamy na śnieg (nie wierzę że to mówię ;-).
Żeby zobaczyć jak wygląda sam piruet po prostu stajesz na środku dużego
placu, wrzucasz wsteczny, skręcasz kierownicę i gaz do dechy.
Samochód można w ten sposób rozpędzić do baaaardzo dużej prędkości
wirowania wokół własnej osi. Tak że obiad będzie chciał wyjść :)
Potem tylko pozostaje kontrolowanie tego tak żeby zrobić tylko 180 stopni.
>
>> lepiej było od razu skręcić kierownicę w dowolną stronę i
>> wyjechać z drogi
>
> Trzymając samochód na wstecznym?
Najlepiej bez gazu żeby nie powodować dodatkowego poślizgu.
Jak samochód się stacza, to po prostu skręcić - samochód wyjedzie tyłem
z drogi. Nawet jak tam się od czegoś odbije, to na drogę wróci już jadąc
przodem.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.10.10 11:47 J.F.
- 17.10.10 11:54 J.F.
- 17.10.10 12:58 Irokez
- 17.10.10 13:11 Irokez
- 17.10.10 14:57 Jotte
- 17.10.10 17:42 Agent
- 17.10.10 17:49 Agent
- 17.10.10 21:10 V-Tec
- 17.10.10 23:08 S P 1 Q X L
- 18.10.10 11:50 Jakub Witkowski
- 18.10.10 12:16 J.F.
- 18.10.10 12:42 Sergiusz Rozanski
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
- 18.10.10 16:07 n...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!