  • 21. Data: 2014-01-23 11:18:27
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście można też mieć soft w którym można dodawać słowa kluczowe,
    > nadawać kategorie (acdsee, xnview) ale z doświadczenia wiem, że ciężko
    > jest utrzymać reżim i po kilku latach "giną" bazy owych programów i
    > zostajemy z gołymi plikami. No chyba, że zapisujemy do exifów ale to
    > zabawa a komu się chce ;-)

    Dokładnie. Wszelkie programy które dane trzymają w osobnej "bazie" są
    niewygodne. Zarówno przy używaniu (trzeba je specjalnie uruchamiać) jak i
    przy porządkowaniu/archiwizacji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2014-01-23 15:44:36
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Żadne "powinny" :) - w TC jest możliwość wyszukiwania zbiorów,
    > które są DOKŁADNIE równe (sprawdzi najpierw rozmiary,
    > a jak te się zgadzają, to całą treść).
    >
    > W polskim menu:
    > polecenia -> szukaj -> zaawansowane -> znajdź zdublowane
    > (i ustawić sobie checkboxami kwalifikację zdublowania)

    Dokładnie. Ja sobie nie wyobrażam pracy na PC i zarządzania plikami bez
    TC, jak się do tego doda odpowiednie wtyczki to już właściwie kompletnie
    nic innego nie jest potrzebne w tej materii.
    --
    marcin

  • 23. Data: 2014-01-23 19:54:09
    Od: Frag <m...@p...onet.prl>

    Franc napisał(a):

    > Znacie jakiś soft free (not for bussines use) który bym mnie wspomógł. A
    > może macie jakieś swoje sposoby na uporządkowanie stajni Augiasza?

    Rzuć okiem na czeskiego Zonera:
    http://www.zoner.com/

    Darmowa wersja ma całkiem spore możliwości.Zakup licencji rozszerza progrm
    o moduł wołarki RAW i rozszerza możliwości wbudowanego edytora.

    --
    ===frag===

  • 24. Data: 2014-01-23 21:56:21
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote:

    > Dzięki za podpowiedź, właśnie tesuję na bazie w pracy. Trochę czasu
    > mieli, ale robi to w tle i nie obciążą za bardzo kompa. Ciekawy jestem
    > efektów.

    Takie rzeczy to się ćwiczy na mniejszej, specjalnie spreparowanej próbce. :)

    Duble poodwracane lustrzanie, obroty, zmiany rozmiaru, przycięcia,
    B&W, różne stare wersje robocze i patrzymy co się dzieje. Wrzucanie od
    razu całej zapuszczonej stajni Augiasza jako testu to nie musi być
    najszczęśliwszy pomysł. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 25. Data: 2014-01-23 22:24:41
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > 1. W aparacie mam ustawioną ciągła numerację (to znaczy zdjęcia na
    > karcie nie są numerowane od początku na tej karcie tylko kolejnymi
    > numerami od początku posiadania aparatu).

    Serio ??? To jak to zrobić skoro u mnie w aparacie zdjęcia są w postaci
    IMG_9999.jpg ?

    10 tys zdjęć a potem co ?

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 26. Data: 2014-01-23 22:56:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    EMPI <e...@p...onet.pl> writes:

    > Serio ??? To jak to zrobić skoro u mnie w aparacie zdjęcia są w
    > postaci IMG_9999.jpg ?

    Ja zmieniam na datę+czas z EXIFa. W przypadku >1 zdjęcia w danej
    sekundzie, dodaję litery.

    Ma to pewną wadę jeśli zegarek w aparacie, albo inna strefa czasowa są
    źle ustawione.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2014-01-24 08:41:22
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "mt" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie. Ja sobie nie wyobrażam pracy na PC i zarządzania plikami bez
    > TC, jak się do tego doda odpowiednie wtyczki to już właściwie kompletnie
    > nic innego nie jest potrzebne w tej materii.

    TC uzywam od wiekow lat ale jesli chodzi o wtyczki to mnie zaintrygowales.
    Mozesz napisac jakich ciekawych wtyczek uzywasz?

    Pozdrowienia.

  • 28. Data: 2014-01-24 08:46:53
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-24 17:34, kikuko pisze:
    > ...a czy trudno skopiować bazę na zewnętrzny dysk i przenieść np. na inny
    > komputer czy wysłac komuś?

    W praktyce jest to niewykonalne. Właśnie niedawno byłem świadkiem
    padnięcia takiej bazy pewnej gazetki branżowej. Z 10 lat temu namawiałem
    ich na system z nazwami plików, ambitnie zamówili bazę w sql (za 15
    tysięcy, jak pamiętam), a nazwy plików przyjęły porządek typu 938495035.jpg
    Ktoś nie dopilnował czegoś, stary dysk padł, baza się rozwaliła, kopia
    bazy rozsychronizowała się, pozostało im 20 tysięcy plików o losowych
    nazwach :)

    --
    pozdrawia Adam
    /prostacyzm ale jak wzruszopędny!/

  • 29. Data: 2014-01-24 09:38:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "kikuko" napisał w wiadomości grup

    > ...a czy trudno skopiować bazę na zewnętrzny dysk i przenieść np. na inny
    > komputer czy wysłac komuś?

    Trzeba o tym pamiętać.

    Za każdym razem zamiast po prostu skopiować 50 plików ze zdjęciami trzeba
    skopiować jeszcze jeden (najczęściej z innego katalogu). Utrata tego jednego
    pliku sprawia że traci się bazę danych). W przypadku informacji
    rozproszonych w nazwach plików lub danych exif, utrata jednego pliku oznacza
    tylko utratę jednego zdjęcia.

    Kolejna sprawa skasowanie 100 zdjęć z archiwum powoduje konieczność
    skasowania też informacji w bazie itd

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2014-01-24 11:26:53
    Od: k...@g...com

    > DigiKam http://www.digikam.org/
    >
    > pod win http://www.digikam.org/node/705

    ja uzywam i popieram digikam'a. Po pierwsze jest wielosystemowy i nie potrzebuję się
    przestawiać między stacjonarnym linuksem i windowsem w laptopie. Po drugie przy
    zapisie danych do exif nie traci sie niczego po skopiowaniu plików/zmianie dysku itp
    - bazę można zregenerować od zera na podstawie plików.
    pozdrawiam Krzysiek