  • Data: 2010-07-19 21:57:34
    Temat: Re: Porysowany ekran w D90
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr M" op.vf30gydt13q3bq@piotr-komputer

    : Właśnie tak pomyślałem że może po prostu przeciwdziałać, bo jak aparat
    : gdzieś dynda i się rysuje lub siedzi gdzieś tak i też, to pomyśleć aby już
    : więcej tego nie robił :) A to co jest? Olać. Bo czym też jest dobry
    : żołnierz bez kilku blizn, wędrówki piesze z czyściutkimi i nówki butami :)
    : A wiesz co można później powiedzieć? Te zdjęcie zrobiłem jak mi po nim
    : obiektyw wyrwało ;P O!

    Mój aparat ma ponad dwa lata (25 miesięcy) i jakoś ta szybka nie wykazuje zarysowań.
    Pod ,,zwykłą'' lupa nie widać. Trzeba by porządnej lupy -- albo i mikroskopu. :)

    Kiedyś byłem w sanatorium z powodu trądziku młodzieńczego. :)
    (w czasach PRLi -- gdy z powodu trądziku ówczesny NFZ nikomu
    nie pokrywał wakacji nad morzem czy w górach, ale mnie udało
    się fuksem) Razem ze mną odpoczywali ludzie chorzy na poważne
    dolegliwości -- na przykład na nieuleczalne wówczas łuszczyce
    i grzybice. (dziś to drobiazgi, ale wtedy było inaczej) No
    i ludzie ci mówili, że te choroby trzeba traktować jak dziwki,
    to znaczy trzeba je pokochać, bo nijak się nie odczepią. :)

    I moim zdaniem takie zarysowania też warto pokochać. :)
    Naprawić to, co daje się naprawić -- resztę ,,pokochać''
    i w przyszłości unikać rysogennych sytuacji. :) MZ wszelkie
    wyświetlacze warto oklejać lub po prostu godzić się z tym,
    że porysują się. Zegarki, Dżipiesy, komórki, monitory...
    Celowo nie drapać, okleić, jeśli możliwe i nie martwić się.

    Ze mnie ludzie śmieją się, gdy odkładając aparat staram się położyć
    go na czymś miękkim -- na przykład na serwecie (w kawiarni) czy
    choćby na serwetkach papierowych zamiast bezpośrednio na twardym
    (na przykład szklanym) stole. Moim zdaniem nie warto martwić się
    po zarysowaniu, ale przed ;) -- nie należy kłaść plecaka z aparatem
    (czy notebookiem) na stole lub krześle, gdyż niezawodnie jak spod
    ziemi wyrośnie ten, kto znienacka usiądzie na takim krześle, zrzuci
    plecak na podłogę, obleje plecak (na stole) zupą itd...

    Rysy? Pokochać. :) Potrzeć kilka razy palcem (wydzieliny ;) się
    wleją w rysę, plastyk nagrzany tarciem lekko podtopi się) i uznać,
    że od tej pory aparat będzie miał nieodłączne ,,towarzystwo''. ;)

    -=-

    Co innego rysy na negatywach. Kropla gliceryny rozwiązać może problem
    w stopniu zadawalającym. Gliceryna nie jest tłuszczem, lecz alkoholem
    (lekko zmywa się wodą) i ma podobną gęstość optyczna do filmu czy szkła...

    Monitorek LCD w aparacie (przynajmniej u mnie) i tak jest
    stale zapaćkany potem z przegrzanych policzków i rąk. :)
    Ja mam gorzej -- zawsze mam upaćkane okulary aparatem. :)
    (ani monitorka, ani okularów nie można czyścić bezmyślnie
    ,,krawatem'' czy koszulą lub majtkami -- choćby nawet czystymi;
    do czyszczenia należy używać stosownych szmatek/ściereczek)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'