  • Data: 2010-07-19 22:32:04
    Temat: Re: Porysowany ekran w D90
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19-07-2010 o 23:57:34 Eneuel Leszek Ciszewski

> [...]
    > mikroskopu. :)
    >

    > Kiedyś byłem w sanatorium z powodu trądziku młodzieńczego. :)
    > (w czasach PRLi -- gdy z powodu trądziku ówczesny NFZ nikomu
    > nie pokrywał wakacji nad morzem czy w górach, ale mnie udało
    > się fuksem) Razem ze mną odpoczywali ludzie chorzy na poważne
    > dolegliwości -- na przykład na nieuleczalne wówczas łuszczyce
    > i grzybice. (dziś to drobiazgi, ale wtedy było inaczej) No
    > i ludzie ci mówili, że te choroby trzeba traktować jak dziwki,
    > to znaczy trzeba je pokochać, bo nijak się nie odczepią. :)

    Dobre :) I to jest dobra puenta. Akurat w przykładzie trochę przykrym, bo
    cierpienie i zmartwienia ludzi. Ale właśnie chodzi o psychikę.

    > I moim zdaniem takie zarysowania też warto pokochać. :)
    > Naprawić to, co daje się naprawić -- resztę ,,pokochać''
    > i w przyszłości unikać rysogennych sytuacji. :) MZ wszelkie
    > wyświetlacze warto oklejać lub po prostu godzić się z tym,
    > że porysują się. Zegarki, Dżipiesy, komórki, monitory...
    > Celowo nie drapać, okleić, jeśli możliwe i nie martwić się.

    Dokładnie. Nie martwić się za bardzo "rysami", bo te zmartwienia mogą
    wykluczyć lub zahamować (np inspirację, pomysły, motywację) przyszłe
    ewentualne pozytywne doznania.

    > Ze mnie ludzie śmieją się, gdy odkładając aparat staram się położyć
    > go na czymś miękkim -- na przykład na serwecie (w kawiarni) czy
    > choćby na serwetkach papierowych zamiast bezpośrednio na twardym
    > (na przykład szklanym) stole. Moim zdaniem nie warto martwić się
    > po zarysowaniu, ale przed ;) -- nie należy kłaść plecaka z aparatem
    > (czy notebookiem) na stole lub krześle, gdyż niezawodnie jak spod
    > ziemi wyrośnie ten, kto znienacka usiądzie na takim krześle, zrzuci
    > plecak na podłogę, obleje plecak (na stole) zupą itd...

    I tu IMO nie do końca ok. W przeciwdziałaniu tez jest dużo zagrożenia jak
    w umartwianiu się po stracie, w niewybaczeniu sobie rysy na ekranie i
    traktowaniu jej w ważnym i jakimkolwiek aspekcie. Jeżeli za dużo wysiłku
    wkładamy w ochronę, to później mniej energii mamy na kreatywność.

    Rysy są czymś normalnym i jest to normalny stan i normalne "ryzyko" w
    momencie nabytku nieskazitelnego sprzętu. One są nieważne. Ba. One są
    potrzebne!!! Bez nich nie mielibyśmy ujęć w wyjątkowych miejscach. Bez nie
    nie mielibyśmy spontanicznych ujęć. Bez nich nie byłoby ciekawych zdjęć.

    BTW.
    Zajmowanie się ryzami to też temat z powodu biedoty. Co i ja w nim jestem.
    Ale np dla Japońca, Niemca, itd? Rysa? hehe.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."