    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Portal do zamawiania?
    Date: Thu, 3 May 2018 07:37:53 +0200
    <pasfiv$vvo$2@node1.news.atman.pl>
    <5ad306ba$0$1002$65785112@news.neostrada.pl>
    <pav14e$h74$3@node1.news.atman.pl>
    <5ad5a182$0$31357$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb59dd$ho9$6@node1.news.atman.pl>
    <5adc3765$0$615$65785112@news.neostrada.pl>
    <pbhfi7$959$1@node1.news.atman.pl>
    <5ae6f66b$0$672$65785112@news.neostrada.pl>
    <pc7l64$paa$1@node1.news.atman.pl>
    <5ae81e6c$0$691$65785112@news.neostrada.pl>
    <pcagg1$p5$1@node2.news.atman.pl>
    <5ae9911e$0$679$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 02-05-2018 o 12:22, Trybun pisze:

    >Chodziło podobno Ci o to że u
    > niektórych sprzedawców idzie kupić auto podobnej klasy sporo taniej. A
    > ja tylko zasugerowałem że można zrezygnować z części wyposażenia
    > dodatkowego.

    Ale to sporo taniej nie polega na tym że auta są inaczej wyposażone.
    A tylko i wyłącznie na tym, że ten droższy chce więcej zarobić na takim
    samym samochodzie.

    Dlatego trzeba szukać takiego sprzedawcy, który akurat postanowił np.
    wprowadzić na rynek nowy model, więc cenę dał konkurencyjną, albo
    wyprzedaje stary, więc obniża cenę itd itp.

    To jedyny sposób żeby nie przepłacić.
    Marka, model, znaczek, opinie znajomych - to nie jest sposób na
    znalezienie samochodu w dobrej cenie.

    > Podobno miałeś dylemat - "P3008 vs Nissan QQ".

    Nie miałem.
    Napisałem tylko, że cenowo QQ był dużo lepszą ofertą, mimo że nic mu nie
    brakowało.

    Mój dylemat był inny - 3008, czy coś innego?

    > Może to nie jedynka, a późniejsza wersja,

    Pewnie mówisz o takiej jak moja, czyli III (2010-214), a więc
    najładniejszym Sportage w historii.
    Ale podobieństw szczególnych do jakiegoś lexusa nie widzę, nie mam też
    pewności co było pierwsze.
    No ale lexusów specjalnie nie znam, więc głowy nie dam.

    > Vitara to Vitara.

    Nie - Grand Vitara to spory kompakt, mniej więcej wielkości Kugi.
    Kilka lat temu została zastąpiona S-crossem o podobnych gabarytach.

    Obecna Vitara to crossover klasy B, auto o klasę mniejsze od poprzednika
    o tej samej nazwie.
    Poza nazwą nie ma z nią kompletnie nic wspólnego.

    Więc obecnie rzucenie gołą nazwą "Vitara" nie mówi nic, trzeba zaznaczyć
    o jakiej mowa.
    Domyślnie zawsze mowa o modelu aktualnym.