  • 71. Data: 2012-01-08 16:23:18
    Temat: Re: Port LPT - sterowanie 230V
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 6 Jan 2012 23:37:30 +0100, "j.r." <j...@g...pl>
    wrote:

    >Witam,
    >niestety, widziałem E-skę po rozłączeniu ok 5kA
    >(230VAC 0,040R pętla zwarcia).
    >Obudowa z wierzchu była wizualnie ok ale środek już taki nie był :)
    >Rozłączenie prądu >2kA powoduje zwykle wpalenie styków.
    >W budynkach mieszkalnych prądy zwarciowe są zwykle <1kA
    >więc zadziałenie E-ski nie jest dla nich końcem żywota.
    No praktyka wskazuje, że jest to często zadziałanie jednorazowe. Choć
    norma na wyłączniki średnionapięciowe mówi, że wyłącznik powinien być
    w stanie trzy razy rozłączyć prąd zawrciowy czyli niewiele więcej.
    Ważne że nie ekspoldował i zadziałał.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 72. Data: 2012-01-08 21:39:47
    Temat: Re: [OT] SSR na MOSach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Jan 2012 02:20:31 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Porażka. W takim module jest tyle pustego miejsca, że zamiast takich marnych
    > 4,7uF (o ile pamiętam) można dać zwykłe, nie_elektrolityczne kondensatory.
    > Wtedy taki moduł byłby praktycznie niezniszczalny.

    Melduje zniszczenie kondensatora przy silniku w pralce.
    Chyba nawet dwa razy :-)

    J.

  • 73. Data: 2012-01-08 22:01:26
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Melduje zniszczenie kondensatora przy silniku w pralce.
    > Chyba nawet dwa razy :-)
    Jakby to był elektrolit, to musiałbyś jeszcze kilka zer dopisać :-)
    Co to za pralka? Dałeś na większe napięcie, czy zapłaciłeś stówę za taki sam
    badziew.
    S.

  • 74. Data: 2012-01-09 12:37:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" napisał w wiadomości
    >Jakby to był elektrolit, to musiałbyś jeszcze kilka zer dopisać :-)
    >Co to za pralka?

    Polar.

    >Dałeś na większe napięcie, czy zapłaciłeś stówę za taki sam badziew.

    Zaplacilem stowe.
    I juz nie pamietam - czy sie drugi raz popsuly, czy sie zbieglo z inna
    usterka - pralka w koncu poszla na zlom. Po nastu latach pracy.

    I nawet programator byl do konca dobry, mimo ze na tych zlych
    niedobrych stykach, tylko chyba rdza ja przezarla.

    J.

  • 75. Data: 2012-01-09 17:29:22
    Od: walker <e...@g...without.pl>

    On 01/09/2012 01:37 PM, J.F wrote:

> [...]
    > usterka - pralka w koncu poszla na zlom. Po nastu latach pracy.
    >
    > I nawet programator byl do konca dobry, mimo ze na tych zlych niedobrych

    ja tez mam z polaru i tez przezarla ja rdza, wiecej pralki z polaru nie
    kupie, pralka powinna miec emalie taka jak kuchenki, tzn 25 lat i rdzy
    ani troche a woda sie lala ...

    tylka jaka firma? jaki model?

  • 76. Data: 2012-01-09 20:22:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > usterka - pralka w koncu poszla na zlom. Po nastu latach pracy.
    >
    > I nawet programator byl do konca dobry, mimo ze na tych zlych niedobrych

    Jarku! Doceniam. Wyrzuciłeś dobre styki i przeszedłeś na półprzewodniki:-)
    Teraz się okaże, że nawalą elektrolity w sterowniku:-)
    S.

  • 77. Data: 2012-01-09 20:35:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Jan 2012 21:22:13 +0100, Sylwester Łazar napisał(a):

    > Jarku! Doceniam. Wyrzuciłeś dobre styki i przeszedłeś na półprzewodniki:-)
    > Teraz się okaże, że nawalą elektrolity w sterowniku:-)

    Nie wiem na co przeszedlem. Schematu juz nie ma :-(

    Programator ciagle z kreciolkiem, ale regulacja obrotow bezstopniowa.

    J.

  • 78. Data: 2012-01-09 21:05:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Jan 2012 20:42:27 +0100, badworm napisał(a):
> [...]
    > by w tym miejscu typowe wyłączniki szybkie (mechaniczne z komorą
    > wydmuchową) zostały zastąpione w ciągu kilku bądź kilkunastu lat przez
    > półprzewodniki. Prądy robocze są na poziomie 2-3kA, zwarciowe 20kA i
    > więcej. Stosuje się wprawdzie wyłączniki z elementami energoelektroniki
    > (wyłączniki z komorą próżniową) ale póki co tylko na pojazdach.
    > Półprzewodniki na średnich napięciach pracują tam, gdzie są
    > niezastąpione - w przekształtnikach. Pozwoliły zastąpić przetwornice
    > wirujące (elektromaszynowe) oraz układy regulacji prądkości bazujące na

    Czyli - wylaczaja, 50 razy na sekunde, i zyja :-)

    Niewykluczone ze taka przyszlosc - wylacznik polprzewodnikowy, a w szereg
    dla bezpieczenstwa mechaniczny.

    No i pracuja juz na wysokich napieciach - HVDC jakby coraz bardziej
    popularne.

    J.

  • 79. Data: 2012-01-10 17:24:19
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2012 22:05:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > Czyli - wylaczaja, 50 razy na sekunde, i zyja :-)

    Ale nie służą do wyłączania prądów zwarciowych. Widziałem niejeden
    wyłącznik szybki oraz komory gaszeniowe do nich po wielokrotnym
    załączaniu na zwarcie - z półprzewodników to w ogóle by nic w takiej
    sytuacji nie zostało.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 80. Data: 2012-01-10 17:58:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "badworm" napisał w wiadomości
> [...]

    >wyłącznik szybki oraz komory gaszeniowe do nich po wielokrotnym
    >załączaniu na zwarcie - z półprzewodników to w ogóle by nic w takiej

    Hm, jakos te lokomotywy ruszaja.
    Mechanizm uszkodzenia stykow mechanicznych jest jednak inny, a
    wylaczanie tyrystorow sie calkiem inaczej robi.

    J.