  • 61. Data: 2011-08-20 13:44:44
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MC wrote:
    > Zwłaszcza jak się nie pojęcia o innych możliwościach.

    nie boj sie, zaszalej, i wymien te tansze opcje (cis odpada, mowimy
    o kilkunastu kartkach tygodniowo, moze sie nie zwrocic przed koncem
    zycia drukarki)

  • 62. Data: 2011-08-20 13:50:05
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MC wrote:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jak można kalibrować drukarkę na zamiennikach jak każdy kolejny ładunek jest
    > inny?

    a w czym problem? bierzesz epsona, kupujesz zamiennikow za 100 zlotych
    (to tak lekko liczac 5-6 kompletow bedzie) i masz 99.99% szansy ze sa z
    jednej partii czyli napelniane tym samym, wydajesz 20 pln na kalibracje
    i cieszysz sie tanim drukowaniem przez poltora roku

    jezeli chcesz kupowac nonejmy po 20 pln za komplet, za kazdym razem
    dopiero jak poprzednie sie skoncza to znaczy ze bardziej zalezy ci na
    tanszym drukowaniu niz na odwzorowaniu kolorow

    nie dyskutujemy jak za grosz miec jakosc fotolabu tylko co zrobic
    zeby jak najtaniej miec akceptowalny wydruk

  • 63. Data: 2011-08-20 13:58:54
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    MC wrote:
    > Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć,

    to to na pewno

    > chyba, że zdjęć rysunków albo specjalnie spreparowanej grafiki.

    a to juz bzdura

    > Ale ostatnio pojawiły się wyjątki. Epson, Lexmark i HP mają modele, w
    > których koszt strony jest bardzo konkurencyjny dla laserówek. 3 grosze w
    > Lexmarku za 5% pokrycia A4 na oryginalnych atramentach to naprawdę dobry
    > wynik. W HP jest to seria bodajże Ink advantage a u Epsona atramentówki z
    > serii biznesowej. Ale są to na ogół drukarki droższe, dla osób więcej
    > drukujących.

    czyli dalej nic co pozwoli kowalskiemu tanio wydrukowac kilkanascie stron
    tygodniowo

    a rozwiazan jest masa, np. bierzesz brothera, kupujesz pojemniki xxl,
    http://allegro.pl/i1764460086.html
    lejesz cos bardziej lub mniej markowego z butli, kalibrujesz i drukujesz
    w cenie niewiele odbiegajacej od kosztu papieru (tymi z auckji spokojnie
    machniesz 4000 kartek co daje 2 grosze za strone, kalibrujesz co
    8 ryz papieru, bo na tyle starczaja tusze)

    wymaga to wiecej zachodu, wiec trzeba sobie poprostu odpowiedziec na
    pytanie ile sie bedzie drukowalo i ile chce sie poswiecic na odpalenie
    drukarki...

  • 64. Data: 2011-08-22 07:56:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@m...od.wujka.na.g.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
    > obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta
    >
    > (chyba ze ktos wypusci wyjatkowo spieprzony model)

    jest jeszcze kwestia sterowników, co sprawia ze ja już nigdy nie kupię HP
    natomast kocham swojego Brothera.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 65. Data: 2011-08-22 11:44:07
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 20.08.2011 14:48, MC wrote:
    > Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > Jak można kalibrować drukarkę na zamiennikach jak każdy kolejny ładunek
    > jest inny?
    a dlaczego jest inny? kupuj wciąż ten sam - problem znika
    Marx

  • 66. Data: 2011-08-22 23:40:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 13:20:55 +0200, Marx napisał(a):

    > ale po co zmieniać? lejesz wciąż to samo.

    Pewien jesteś, że się skład atramentu nie zmienia?

    > Zmiana tuszów to prośba o kłopoty

    Wystarczy sama zmiana papieru, a kalibrację i profilowanie rozpoczynasz od
    początku (chyba, że masz już profil barwny dla tej właśnie kombinacji
    drukarka + atrament + papier). :)

    [ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie ]
    [ istnieje. (demotywatory.pl) ]

  • 67. Data: 2011-08-22 23:40:18
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 13:44:07 +0200, Marx napisał(a):

    > a dlaczego jest inny? kupuj wciąż ten sam - problem znika

    Papier Ci może zmienić swoje parametry w ciągu miesiąca w zależności od
    sposobu i warunków przechowywania, a Tobie się wydaje, że zamienników tuszy
    to nie dotyczy? Że już o zmianie ich parametrów w ciągu produkcji na
    obszarze powiedzmy roku nie wspomnę.

    [ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
    [ półkę i konsekwentne nieużywanie. (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

  • 68. Data: 2011-08-23 07:11:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 23.08.2011 01:40, Przemysław Ryk wrote:

    > Pewien jesteś, że się skład atramentu nie zmienia?
    pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem
    zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

    > Wystarczy sama zmiana papieru, a kalibrację i profilowanie rozpoczynasz od
    > początku (chyba, że masz już profil barwny dla tej właśnie kombinacji
    > drukarka + atrament + papier). :)
    Więc najlepiej papier należy wybrać jeden, podobnie jak tusz, i należy
    się tego trzymać.

    Z mojej praktyki wynika jednak, że są dwa rodzaje papieru (używam tylko
    błyszczących). Papier do dupy i papier dobry :)
    Mam w domu kilkanaście rodzajów gładkiego papieru, i generalnie
    obskakuje je za pomocą dwóch profili.
    Jeden profil jest do papierów lepszych, droższych - wydruk na tych
    papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.
    Drugi profil mam dla papierów słabych - one generalnie są wszystkie
    równie słabe i nawet profil im niewiele pomaga. Tzn kolorystyka jeszcze
    jest jaka-taka, ale sam papier jest mało kontrastowy, zielenie zgniłe -
    drukuje na takim papierze tylko gdy na jakości mi nie zależy

    Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują
    na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno
    podciągnięty aby kolorowo wyglądało)
    Marx

  • 69. Data: 2011-08-23 07:17:54
    Od: Marx <M...@n...com>

> [...]
    > sposobu i warunków przechowywania, a Tobie się wydaje, że zamienników tuszy
    > to nie dotyczy? Że już o zmianie ich parametrów w ciągu produkcji na

    chłopie coś ci się pomyliło. To nie jest grupa dtp czy poligrafia, gdzie
    1% odstępstwo od normy to już tragedia. Piszemy o amatorskim drukowaniu
    na zamiennikach - moja rada to dokonać wyboru kombinacji tusz+papier i
    się tego trzymać, ewentualnie oprofilować za 50zł, jeśli na oryginalnym
    profilu jest np zafarb
    Nie wiem jaki musiałbym mieć sprzęt żeby zauważyć zmiany w papierze
    które spowodowane są jego leżeniem przez miesiąc na półce, w opakowaniu,
    w miejscu nie nasłonecznionym, ale na pewno nie jest to sprzęt z
    trzycyfrową ceną, a myślę że maksymalnie o takim tutaj rozmawiamy.

    Marx

  • 71. Data: 2011-08-23 09:15:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 09:11:08 +0200, Marx napisał(a):

    > pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem
    > zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

    Wiesz - tak na mój gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
    jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)

    > Więc najlepiej papier należy wybrać jeden, podobnie jak tusz, i należy
    > się tego trzymać.

    I to załatwia całą sprawę? A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, że jednak
    wygląda to mocno inaczej, niż na monitorze. ;D

> [...]
    > Jeden profil jest do papierów lepszych, droższych - wydruk na tych
    > papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.

    Lab też trzeba niejednokrotnie ,,oszukać", żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.

> [...]
    > jest jaka-taka, ale sam papier jest mało kontrastowy, zielenie zgniłe -
    > drukuje na takim papierze tylko gdy na jakości mi nie zależy

    To, który wydruk jest rzeczywiście poprawny, a nie tylko ,,ładny", to by
    można sprawdzać na zasadzie wydruku pól testowych i pomiaru
    spektrofotometrem co w poszczególnych kostkach wypluła drukarka. Na razie
    jedyne co masz, to rozróżnienie, że na tym papierze jest ,,ładniej", a na
    innym ,,gorzej". Ale który wydruk rzeczywiście jest zbliżony do tego co masz
    w pliku, to tak de facto nie wiesz. :)

    > Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują
    > na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno
    > podciągnięty aby kolorowo wyglądało)

    Oryginalnym profilu czego?

    [ Paranoja też jest sposobem na życie. ]
    [ (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]