  • 70. Data: 2011-08-23 09:15:50
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 09:17:54 +0200, Marx napisał(a):

    > chłopie coś ci się pomyliło. To nie jest grupa dtp czy poligrafia, gdzie
    > 1% odstępstwo od normy to już tragedia.

    Chciałbym dorwać drukarnię, która potrafi zejść do takich odstępstw. :D

    > Piszemy o amatorskim drukowaniu
    > na zamiennikach - moja rada to dokonać wyboru kombinacji tusz+papier i
    > się tego trzymać, ewentualnie oprofilować za 50zł, jeśli na oryginalnym
    > profilu jest np zafarb

    Oprofilować - jestem jak najbardziej za. Po prostu zwracam tylko uwagę na
    to, że przy zamiennikach o wiele łatwiej jest trafić na sytuację, w której
    skład chemiczny atramentu się zmieni, co wpłynie na to, jak wyglądają
    machnięte nim wydruki. :)

    > Nie wiem jaki musiałbym mieć sprzęt żeby zauważyć zmiany w papierze
    > które spowodowane są jego leżeniem przez miesiąc na półce, w opakowaniu,
    > w miejscu nie nasłonecznionym, ale na pewno nie jest to sprzęt z
    > trzycyfrową ceną, a myślę że maksymalnie o takim tutaj rozmawiamy.

    Wszystko jest pięknie do momentu, w którym okazuje się, że tą wybraną
    kombinację tusz + papier szlag najjaśniejszy trafia i nagle fotki wychodzą
    nie tak jak trzeba. :D

    [ Hunt: No, she's got no training for this kind of thing. Swanbeck: What, ]
    [ to go to bed with a man and lie to him? She's a woman. She's got all the ]
    [ training she needs. ("Mission Impossible II") ]

  • 72. Data: 2011-08-23 12:21:42
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 23.08.2011 11:15, Przemysław Ryk wrote:
    > Wiesz - tak na mój gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
    > jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)
    no i co z tego?

    > I to załatwia całą sprawę? A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, że jednak
    > wygląda to mocno inaczej, niż na monitorze. ;D
    tak to załatwia sprawę _drukowania_
    A do monitora to mam swój kalibrator, ale chyba nie o tym piszemy.

    > Lab też trzeba niejednokrotnie ,,oszukać", żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.
    nic nie trzeba oszukiwać, normalny lab pozwala robić zdjęcia bez
    korekcji (np fotonet z którego usług czasem korzystam)

    > To, który wydruk jest rzeczywiście poprawny, a nie tylko ,,ładny", to by
    > można sprawdzać na zasadzie wydruku pól testowych i pomiaru
    > spektrofotometrem co w poszczególnych kostkach wypluła drukarka. Na razie
    > jedyne co masz, to rozróżnienie, że na tym papierze jest ,,ładniej", a na
    > innym ,,gorzej". Ale który wydruk rzeczywiście jest zbliżony do tego co masz
    > w pliku, to tak de facto nie wiesz. :)
    ja drukuje zdjęcia po to aby były ładne a nie po to aby były zgodne z
    polami testowymi. Ale co kto lubi.

    > Oryginalnym profilu czego?
    a mówią że nie ma głupich pytań...
    Moja drukarka ma zestaw profili do oryginalnych tuszy i papierów,
    profile te są zawarte w sterowniku drukarki
    Marx

  • 73. Data: 2011-08-23 12:26:13
    Od: Marx <M...@n...com>

> [...]
    >
    > Wszystko jest pięknie do momentu, w którym okazuje się, że tą wybraną
    > kombinację tusz + papier szlag najjaśniejszy trafia i nagle fotki wychodzą

    to znaczy że źle wybrałeś zamienniki :) Fabryki produkujące zamienniki
    często niewiele różnią się od fabryk produkujących oryginały. Są pewnie
    i takie gdzie tusz rozlewany jest w piwnicy, i takich należy unikać.
    Niestety wybór zamiennika nie jest prostą sprawą, ale warto się pomęczyć
    raz - aby czuć to potem w kieszeni cały czas
    Marx

  • 74. Data: 2011-08-23 13:45:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:26:13 +0200, Marx napisał(a):

> [...]
    > Niestety wybór zamiennika nie jest prostą sprawą, ale warto się pomęczyć
    > raz - aby czuć to potem w kieszeni cały czas

    Nie zmienia to faktu, że pewnie od czasu do czasu i tak bym sobie przejechał
    testowy wydruk, żeby oprofilować porządnie drukarkę (w zasadzie zestaw
    drukarka + tusze + papier). :D

    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

  • 75. Data: 2011-08-23 13:45:50
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:21:42 +0200, Marx napisał(a):

    > no i co z tego?

    Niby nic. Ja tam wolę mieć przewidywalne zachowanie materiałów
    eksploatacyjnych. :)

    > tak to załatwia sprawę _drukowania_
    > A do monitora to mam swój kalibrator, ale chyba nie o tym piszemy.

    Czyli jednak zależy Ci na wierności kolorystycznej tego, co oglądasz /
    obrabiasz z tym, co dostajesz na wydruku? :D

    > nic nie trzeba oszukiwać, normalny lab pozwala robić zdjęcia bez
    > korekcji (np fotonet z którego usług czasem korzystam)

    Warto wiedzieć - dzięki za info.

    > ja drukuje zdjęcia po to aby były ładne a nie po to aby były zgodne z
    > polami testowymi. Ale co kto lubi.

    Mnie tam interesuje, żeby to, co dostaję na wydruku mieć jak najbardziej
    zbliżone do tego, co obrabiałem...

    > a mówią że nie ma głupich pytań...

    Jest teoria, że głupich pytań nie ma - są tylko głupie odpowiedzi. ;)

    > Moja drukarka ma zestaw profili do oryginalnych tuszy i papierów,
    > profile te są zawarte w sterowniku drukarki

    O widzisz. I o to mi chodziło.

    [ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie ]
    [ istnieje. (demotywatory.pl) ]