  • 51. Data: 2011-08-19 18:28:22
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Eka wrote:

    > Dzięki, ale nie udało mi się trafić na taką drukarkę. To są wszystko
    > urządzenia wielofunkcyjne. Mam skaner i potrzebna jest mi tylko
    > drukarka.

    jezeli masz miejsce to nie ma sie nad czym zastanawiac, roznica w cenie
    znikoma, a moze sie okazac ze drukarka ktora ci spelni wymagania bedzie
    nawet drozsza
    w kazdym razie w koszcie eksploatacji brothera trudno przebic

  • 52. Data: 2011-08-19 19:01:22
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > nie wiem o jaką kalibrację ci chodzi,

    drukarka laserowa sama się kalibruje po wymianie każdego tonera, albo można
    ręcznie włączyć kalibrację z programu monitorującego stan pracy drukarki. Z
    tego co wiem, to drukarka nanosi jakiś wzorek na pas transmisyjny a potem to
    skanuje i porównuje z wzorcem dopasowując ilość toneru tak, żeby było
    dobrze. To tak w dużym uproszczeniu. :-)

  • 53. Data: 2011-08-19 22:40:13
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    nom wrote:
> [...]
    > skanuje i porównuje z wzorcem dopasowując ilość toneru tak, żeby było
    > dobrze. To tak w dużym uproszczeniu. :-)

    piszecie o dwoch roznych sprawach
    marx o kalibracji kolorow (skladowych CMY w celu uzyskania odcieni)
    nom o kalibracji miejsca zadruku (miejscu gdzie trafia kropka tuszu\czastka toneru)

  • 54. Data: 2011-08-20 08:47:44
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-08-18 17:15, Eka pisze:
    > Jaką najtańszą, ale sensowną, drukarkę atramentową byście polecili?
    > Chodzi mi o to żeby możliwie tania była zarówno drukarka jak i
    > zamienniki oryginalnych tuszy, ale z wyłączeniem zabawy z napełnianiem
    > we własnym zakresie.
    > Warunek - możliwość ładowania papieru także lub wyłącznie z przodu.
    Nie wiem co oznacza najtańszą, ale poniżej masz przykład ładowanej od
    przodu. Drukowałem na takiej parę razy kolorowe dokumenty u znajomego.
    Drukowała przyzwoicie, tusze można było sobie samemu napełniać bez
    kombinacji z chipami, generalnie znajomy był zadowolony (chyba nawet
    nadal jej używa).

    Np. tu używane:
    http://allegro.pl/listing.php/search?buy=0&category=
    4579&distance=1&listing=0&listing_sel=2&listing_inte
    rval=7&postcode_enabled=0&sg=0&state=0&order=p&price
    _from=&price_to=&string=d1660&view=gtext&params_top_
    cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82fe39d8

    A tu nowe:
    http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d16
    60&f[type]=1

    Na Świstaku jest chyba możliwość negocjacji cen, więc pewnie można coś
    utargować.

    Maciek

  • 55. Data: 2011-08-20 12:35:27
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > podobnie można powiedzieć że Octavia ma bardzo dobrą ładowność jak na
    > osobówkę, ale do wożenia materiałów budowlanych to ja bym jej raczej nie
    > polecił...
    > Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
    > atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

    Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć, chyba, że zdjęć rysunków
    albo specjalnie spreparowanej grafiki. Dobra atramentówka robi zdjęcia
    lepsze niż z labu, ale na oryginalnych atramentach. Zamienniki to tematyczna
    czarna dziura, bo oprócz całkiem niezłych trafiają się absolutne knoty.

    Koszty eksploatacji w małym stopniu podlegają prawom rynkowym, a na dodatek
    są one w całym okresie eksploatacji dużo wyższe od ceny samej drukarki. Ceny
    na atrament ustala producent, więc może sobie tak zaplanować, zeby wyższymi
    cenami atramentów czy tonerów rekompensować niskie ceny urządzenia. I tak to
    się zwykle dzieje.

    Ale ostatnio pojawiły się wyjątki. Epson, Lexmark i HP mają modele, w
    których koszt strony jest bardzo konkurencyjny dla laserówek. 3 grosze w
    Lexmarku za 5% pokrycia A4 na oryginalnych atramentach to naprawdę dobry
    wynik. W HP jest to seria bodajże Ink advantage a u Epsona atramentówki z
    serii biznesowej. Ale są to na ogół drukarki droższe, dla osób więcej
    drukujących.

  • 56. Data: 2011-08-20 12:39:18
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1108190100280.484@quad...
    >
    > Ależ wiem o tym.
    > Chciałem tylko zakomunikować, że aktualnie laser potrafi robić ładne
    > wydruki. To już nie jest taka grafika jak zdjęcie z trybuny ludu.
    > I jeżeli komuś to wystarcza (mi tak) to to warto się zastanowić.

    Ładne jest pojęciem względnym. Laser może się wyłożyć nawet na słupkach z
    Excela, jeśli się je zrobi wystarczająco złośliwie.

  • 57. Data: 2011-08-20 12:48:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

    Jak można kalibrować drukarkę na zamiennikach jak każdy kolejny ładunek jest
    inny?

  • 58. Data: 2011-08-20 12:50:19
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Eka" <...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co się orintuję, to drukarki atramentowe mają podawanie
    > papieru z góry. U mnie nie ma na to miejsca. Stąd mój warunek.

    Modele z szufladowym podajnikiem są z reguły droższe. Poszukaj wśród Canonów
    i HP.

  • 59. Data: 2011-08-20 12:51:32
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet drozsza
    > w kazdym razie w koszcie eksploatacji brothera trudno przebic
    Zwłaszcza jak się nie pojęcia o innych możliwościach.

  • 60. Data: 2011-08-20 13:04:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Bo oprócz tonera do lasera, trzeba pamiętać że po jakimś czasie wymienia
    > się też pas transmisyjny (w kolorze) czy bęben/fuser. W niektórych tanich
    > jest niewymienny, liczony na czas życia całej drukarki, albo też w cenie
    > nowej. O tym się praktycznie jak widzę nie mówi.

    Naboje mogą być zintegrowane lub nie zarówno w atramentówkach jak i
    laserowkach. W tych drugich chodzi o bęben i sam pojemnik z tonerem.
    Obowiązują tu bardzo podobne prawa jak w atramentówkach, zintegrowane taniej
    kosztuje, ale jest droższe w eksploatacji.

    Pasy transmisyjne, grzałki i inne części wymiania się dużo rzadziej,
    praktycznie wcale.