  • Data: 2011-08-17 06:47:32
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-08-17 02:16, Mat pisze:
    > Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
    > używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
    > drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.
    Dlatego takich drukarek się nie kupuje, jeśli planuje się tanią
    eksploatację. Przede wszystkim szukaj drukarek z tuszami bez
    zabezpieczeń, typu chipy i inne świństwa :-) Tu masz przykład jakiejś
    pierwszej z brzegu, całkiem ładnej HP:

    http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d16
    60&f[type]=1

    > Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
    > jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
    > drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.
    Przepraszam, ale chcesz za wszelką cenę utrzymywać gwarancję urządzenia
    kosztującego 100-200 zł i jeszcze utrzymywać niskie koszty eksploatacji?

    > Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
    > posłucham fachowców co sądzą na ten temat.
    Są to opinie utrzymywane przede wszystkim przez producentów. Dodam tylko
    od siebie, że w dawnych czasach, gdy używałem drukarkę Canon BJC 2000, w
    której po 2 miesiącach używania pierwszego, oryginalnego tuszu zaschła
    głowica drukująca, diagnoza serwisu i tak brzmiała: używanie
    nieoryginalnych tuszy i z gwarancją mogłem się pożegnać :-)

    Maciek