  • Data: 2011-12-10 15:22:29
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/12/2011 12:54, Roman W wrote:

    > Male szanse, zeby system bankowy napisany w latach 70-tych czy 80-tych
    > nie przeszedl od tej pory wielu zmian. Zmiany w regulacjach, nowe
    > produkty, itd.

    Jasne, ale wydaje mi się, że proporcje będą jednak inne.

    > Moje osobiste obserwacje z systemami uzywanymi w duzych bankach (na
    > przykladzie Murex) sa takie, ze one sie rozwijaja organicznie i nowe
    > funkcjonalnosci sa czesto wrecz dopychane kolanem. Nikt nie ma czasu
    > porzadkowac kodu, bo klienci (wewnetrzni badz zewnetrzni) naciskaja na
    > nowe produkty. Grupa rozwijajaca dany kawalek kodu musi miec spory
    > autorytet zeby przeforsowac decyzje "nie dodajemy nowych
    > funkcjonalnosci przez pare miesiecy tylko refaktoryzujemy" bez
    > spotkania sie z wielkim oporem. A programisci w bankach sa dobrze
    > platni, ale na ogol nie maja wielkiego autorytetu.

    Ja, przyznam też nie jestem fanem podejścia "parę miesięcy
    refaktoryzujemy", znaczy w banku nie pracowałem, ale tak w ogóle wydaje
    się mało praktyczne. Według mnie sensowniej refaktoryzację powiązać ze
    zmianami funkcjonalnymi.

    Z drugiej strony pozwalanie na zapuszczanie kodu pod pretekstem
    oszczędności czasu to kompletne marnotrawstwo - potem doprowadza się do
    tego, że prosta zmiana czy bugfiz zamiast pół dnia zajmuje tydzień.
    Niestety znam takie przykłady z autopsji, z czego wynika że nie tylko w
    bankach ten problem się pojawia. Może w bankach jest gorzej, bo jest
    presja na krótkie terminy, ale z mojego doświadczenia wynika, że to
    często jest wina nie tylko presji, ale samych programistów.

    A ten Murex to jak guglnąłem to jest robiony przez jakąś firmę, a nie
    przez programistów pracujących w banku, czy źle patrzę?