  • Data: 2011-12-10 12:54:13
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 10, 12:24 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
    > Kolejna sprawa to wiek samego kodu - jeśli weźmiemy jakiś system bankowy
    > napisany w czymkolwiek, który powstał w latach 70-tych czy 80-tych i co
    > najmniej od 15 lat ma stabilne ficzery, a wysiłek idzie w dużej mierze w
    > robienie go bardziej niezawodnym i bezpiecznym, to nie jest dziwne, że
    > jest bardziej niezawodny czy bezpieczny niż system podobnej wielkości,
    > który zaczął powstawać półtora roku temu. Będzie to raczej prawdą
    > niezależnie od zastosowanych języków. I tak dalej i tak dalej.

    Male szanse, zeby system bankowy napisany w latach 70-tych czy 80-tych
    nie przeszedl od tej pory wielu zmian. Zmiany w regulacjach, nowe
    produkty, itd.

    Moje osobiste obserwacje z systemami uzywanymi w duzych bankach (na
    przykladzie Murex) sa takie, ze one sie rozwijaja organicznie i nowe
    funkcjonalnosci sa czesto wrecz dopychane kolanem. Nikt nie ma czasu
    porzadkowac kodu, bo klienci (wewnetrzni badz zewnetrzni) naciskaja na
    nowe produkty. Grupa rozwijajaca dany kawalek kodu musi miec spory
    autorytet zeby przeforsowac decyzje "nie dodajemy nowych
    funkcjonalnosci przez pare miesiecy tylko refaktoryzujemy" bez
    spotkania sie z wielkim oporem. A programisci w bankach sa dobrze
    platni, ale na ogol nie maja wielkiego autorytetu.

    RW