  • Data: 2011-12-10 19:07:03
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/12/2011 18:32, Roman W wrote:
    > On Dec 10, 3:22 pm, Andrzej Jarzabek<a...@g...com>

    > Nie wiem. W tej czesci bankowosci w ktorej pracuje, wiekszosc kodu
    > jest dosc nowa.
    > W detalicznej moze byc oczywiscie inaczej, zwl. w krajach w ktorych
    > kapitalizm zaczal sie wczesniej niz w 89 roku.

    No więc te wszystkie bankowe systemy w COBOL-u to raczej głównie
    bankowość detaliczna. Zresztą jeśli chodzi o bankowość detaliczną, to ja
    słyszałem historie o technologiach, przy których COBOL jest jeszcze
    całkiem sensownym językiem.

    > Zalezy jak duzo w kodzie jest do poprawki. Dwa razy bralem udzial w
    > duzym wysilku porzadkowania kodu. Zwl. w pierwszym przypadku stan
    > wyjsciowy byl taki, ze ciezko bylo cokolwiek dodac.
    >
    > Martin Fowler zdaje sie poleca rozdzielac zmiany funkcjonalne i
    > refaktoryzacje?

    Jak najbardziej, ale niekoniecznie przecież w skali miesięcy. Po to masz
    właśnie inkrementalną technikę refaktoryzacji, żeby nie musieć się
    zagrzebywać w jakichś wielomiesięcznych fazach, w których nie możesz
    dodawać funkcjonalności.