  • Data: 2011-12-10 18:32:09
    Temat: Re: Porównanie różnych języków
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Dec 10, 3:22 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > Jasne, ale wydaje mi się, że proporcje będą jednak inne.

    Nie wiem. W tej czesci bankowosci w ktorej pracuje, wiekszosc kodu
    jest dosc nowa.
    W detalicznej moze byc oczywiscie inaczej, zwl. w krajach w ktorych
    kapitalizm zaczal sie wczesniej niz w 89 roku.

    > Ja, przyznam też nie jestem fanem podejścia "parę miesięcy
    > refaktoryzujemy", znaczy w banku nie pracowałem, ale tak w ogóle wydaje
    > się mało praktyczne. Według mnie sensowniej refaktoryzację powiązać ze
    > zmianami funkcjonalnymi.

    Zalezy jak duzo w kodzie jest do poprawki. Dwa razy bralem udzial w
    duzym wysilku porzadkowania kodu. Zwl. w pierwszym przypadku stan
    wyjsciowy byl taki, ze ciezko bylo cokolwiek dodac.

    Martin Fowler zdaje sie poleca rozdzielac zmiany funkcjonalne i
    refaktoryzacje?

    > Z drugiej strony pozwalanie na zapuszczanie kodu pod pretekstem
    > oszczędności czasu to kompletne marnotrawstwo - potem doprowadza się do
    > tego, że prosta zmiana czy bugfiz zamiast pół dnia zajmuje tydzień.

    O tak tak.

    > Niestety znam takie przykłady z autopsji, z czego wynika że nie tylko w
    > bankach ten problem się pojawia. Może w bankach jest gorzej, bo jest
    > presja na krótkie terminy,

    Zalezy jaki projekt. Jak trader chce miec zbudowany arkusz Excela do
    wyceny jakiejs pojedynczej egzotycznej opcji, to moze Ci rzucic
    terminem "pol godziny" (literalnie kiedys mi powiedzieli "musimy miec
    te cene w 15 minut, albo kontrakt przepada" - i cene dostali :)).
    Natomiast cos, co ma byc uzywane do regularnego obliczania zyskow/
    strat (tzw. P&L) ksiegi musi przejsc etap testowania, musi byc
    udokumentowane, zaakceptowane przez middle office, itd. - wiec terminy
    sa normalne. Banki stac na zatrudnianie dobrych programistow, wiec
    odpada problem, ze kolega obok jest glabem i jego kod wnosi negatywna
    wartosc do projektu. Takie rzeczy sie raczej b. rzadko zdarzaja.

    > ale z mojego doświadczenia wynika, że to
    > często jest wina nie tylko presji, ale samych programistów.
    >
    > A ten Murex to jak guglnąłem to jest robiony przez jakąś firmę, a nie
    > przez programistów pracujących w banku, czy źle patrzę?

    Tak, ale jego integracja w duzym banku to wielki projekt sam w sobie,
    itez wymaga pisania sporo kodu.

    RW