  • Data: 2010-10-26 09:56:17
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: "Lol" <l...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ia4gf6$5l9$1@news.onet.pl...

    > Niby to samo, ale jakby zdjęcia z 60D wypadały bardziej dynamicznie i
    > ciekawie w stosunku do do zdjęć z 50D, które robią na tle następcy,
    > 'płaskie' wrażenie.
    [...]

    Czyli w założeniu producenta 60D domyślnie ma dawać obraz bardziej
    "atrakcyjny" niż 50D.
    Porównywać trudno, bo trzeba wcześniej przynajmniej wyrównać temperatury
    barwowe i kontrasty na obu zdjęciach. Zresztą tego typu zmiany sa łatwe do
    korekcji w programach do obróbki.
    Ja kiedyś spróbowałem poobrabiać sample RAW z 7D i 50D i wyszło mi , że
    różnica jest głównie w obróbce i za pomocą obróbki może być niemal
    zniwelowana (choć niezupełnie do końca - np. banding). Np. dla wysokich ISO
    trzeba w samplach z 50D ustawić b. wysokie odszumianie chrominancji i broń
    boże nie ostrzyć po całości (można za to skorzystać z unsharp mask z nowego
    DPP lub potem z jakiejś akcji w fotoszopie, która wykrywa krawędzie). Jak
    się wyrówna cienie i jasności, temperaturę barwową, odszumi chrominancję do
    wspólnego poziomu, to okazuje się, że szkoda zawracać sobie głowę różnicami.
    Przynajmniej na razie.

    --
    Lol