    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porażenie
    Date: Fri, 29 Sep 2023 01:40:01 -0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tv3QM.64870$_p34.38185@fx11.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <qudQM.70379$uu_.26310@fx09.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <PIyQM.37376$dS08.7834@fx05.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <SAAQM.70441$07Jf.51032@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <FALQM.70444$07Jf.19793@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <mzTQM.78382$vGnf.42931@fx15.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Nam się może wydawać, że wzrok najważniejszy. Prawdą jest, że daje nam
    > on zdecydowaną większość informacji. Jednak ludzie niewidomi od urodzenia
    > bardzo często mają wielkie osiągnięcia, w pewnych dziedzinach większe od
    > pełnosprawnych.

    Jednego kojarzę, który orientował się w otoczeniu klikaniem językiem. Jak
    nietoperz.

    https://www.youtube.com/watch?v=lAtVOK04XvA

    https://www.youtube.com/watch?v=a05kgcI9D2Q

    https://www.youtube.com/watch?v=ob-P2a6Mrjs

    > Smutna prawda jest taka, że ludzie od urodzenia całkowicie pozbawieni
    > słuchu mają trudniej. Wielu umiejętności w ogóle nie są w stanie
    > osiągnąć.

    Jakich np.? Tzn. jak się objawia ten brak liniowego myślenia?

    > To język spowodował rozwój społeczny i cywilizacyjny. Język mówiony
    > jest liniowo uporządkowany w czasie -- tak też porządkuje tok myślenia.

    W sumie niesamowite. Dla mnie liniowe myślenie jest czymś tak naturalnym
    jak oddychanie. Jeśli rozumiemy pod tym to samo, czyli po prostu kolejne
    myśli, które przychodzą jedna po drugiej, tworząc cały wątek myślowy.

    --
    Okulista do pacjenta:
    - Mam dla pana dwie nowiny, dobrą i złą.