eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPorażenieRe: Porażenie
  • Data: 2023-09-29 08:25:53
    Temat: Re: Porażenie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2023-09-29, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:
    > Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> wrote:
    >
    >> Zazdroszcze. Zawsze podziwiałem pianistów, czy innych muzyków, gdzie
    >> jedna ręka to, druga tamto i jeszcze jakieś pedały do kompletu. Hałas mi
    >> nie przeszkadza, ale pełna wielozadaniowość to dla mnie egzotyka.
    >
    > To się da wyćwiczyć. Nie żebym umiał. Próbowałem. Ale pewnie nikt nie
    > umiał bez ćwiczenia, może po prostu jedni uczą się szybciej.
    >
    > Z drugiej strony, prowadzisz samochód? Jeśli tak, to już przecież masz
    > taką wielozadaniowość. Każda kończyna może robić co innego i nie miesza im
    > się to. A spróbuj np. zamienić nogi i wciskać sprzęgło prawą a hamulec
    > lewą. Sprzęgło chodzi strasznie ciężko a delikatne dotknięcie hamulca
    > sprawia, że samochód staje dęba. Taka pamięć mięśniowa.

    No właśnie dlatego powtarzam uparcie w tym wątku, że samochód czy
    żonglerka to zupełnie inna kategoria. To jest coś wyuczonego na zasadzie
    odruchów automatycznych, a wydaje mi się, że są jednak ludzie, którzy
    odpindalają prawdziwy multitasking. Najprostszy test, uderzać prawą ręka
    z jedną częstotliwością a lewą z inną nie będącą prostą krotnością tej
    pierwszej. @LB zdaje sie jest muzykiem to może się wypowie, czy to cecha
    wyuczona czy mocno oparta na predyspozycjach.

    >> Oko jest chyba o tyle specyficzne, bądź przeładowane informacyjnie, że z
    >> tego co pamiętam, jest dość wąskie okno czasowe po urodzeniu gdzie w
    >> ogóle da się sprawić, żeby niewidomy od urodzenia był w stanie "mózgowo"
    >> widzieć. W sensie, jak mózg jest już nieco lepiej ukształtowany to
    >> naprawienie fizyczne widzenia nie sprawi, że człowiek zacznie widzieć,
    >> przynajmniej w tradycyjnym rozumieniu.
    >
    > Weź sprawne dziecko, ale trzymaj je w absolutnej ciemności. Też się
    > (podobno) nie nauczy. Mózg ma jakąś bazę, ale ona jest na jakimś wczesnym
    > etapie kształtowana przez to, co dociera do naszych zmysłów.
    >
    > Z mową jest podobnie, tzw. hipoteza okresu krytycznego.
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Genie_(feral_child)
    >
    > "The extent of her isolation prevented her from being exposed to any
    > significant amount of speech, and as a result she did not acquire language
    > during her childhood."
    >
    > "She also continued to learn and use new language skills throughout the
    > time they tested her, but ultimately remained unable to fully acquire a
    > first language."

    https://www.science.org/content/article/feature-givi
    ng-blind-people-sight-illuminates-brain-s-secrets

    Może coś w tym jest, że łatwiej jednak ze wzrokiem. Mozna weryfikować
    np. dotykiem i jest to podobna wymiarowość percepcyjnie. Z
    głosem/dźwiekiem ciało nie przenosi takich częstotliwości, a wszystko
    jest jdno/dwuwymiarowe, więc nie ma praktycznie żadnego punktu
    zaczepienia.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: