    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porażenie
    Date: Mon, 25 Sep 2023 22:45:39 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5...@h...invalid>

    Pan Arnold Ziffel napisał:

    > To te elektrody kodują bezpośrednio częstotliwość, czy jakiś sygnał
    > w kodzie nerwu?

    Układ nerwowy nie działa w domenie czasowej. To w zasadzie maszyna
    binarna (neuron jest pobudzony albo nie), a sygnał może wędrować przez
    aksony i synapsy od neuronu do neuronu. Te neurony pełnią rolę routerów
    i dodają swoje charakterystyczne opóźnienia. W sunie to wszystko dość
    podobne do działania sieci TCP/IP (proszę się szczegółów nie czepiać,
    tak to zrozumiałem i opisuje po swojemu).

    Te elektrody w implancie to tak trochę na chybił trafił pobudzają dość
    przypadkowe nerwy. Ale zawsze te same, mózg się tego uczy. Pobudzenia
    też zbliżone do binarnych, jak to neurony lubią.

    > No, ale w efekcie ona, czyli jej mózg. Ciekawe czy z innym (np. nowszym)
    > procesorem byłoby inaczej.

    Nie, mózg nie ma szans, bo dostał od procesora te same "kopnięcia" w
    elektrody. Procesory chyba jakoś doprogramowują w trakcie rehabilitacji
    pacjenta.

    > W zasadzie to niesamowite, że człowiek ze sprawnym słuchem jest w stanie
    > tak się wstroić.

    A nawet wstroić się w dwa równoległe wątki, co podobno nie wszyscy
    pootrafią (ja tak).

    --
    Jarek