    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Porażenie
    Date: Mon, 25 Sep 2023 20:15:34 -0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Implant jest chyba dla tych, co mają zepsuty ślimak.

    Nie wiem. Wspomniana osoba ma implant ślimakowy i cewkę odbiorczą w głowie
    (wyskrobali jej kawałek czaszki, żeby miała na to miejsce). Procesor mowy,
    noszony na uchu, ma cewkę nadawczą, i przyłącza się do tej odbiorczej na
    magnes.

    > Wystarczy, ale to nie tak. Z tego co zrozumiałem, pobudzenie elektrody
    > A daje jedno wrażenie, a elektroby B inne. Jednak pobudzenie A+B nie musi
    > być sumą wrażeń A i B. Teroretycznie jest więc 225 różnych wrażeń, ale
    > w praktyce sporo mniej -- pobudzonych na raz nie może być zbyt wiele
    > elektrod i muszą być dość odległe od siebie.

    To te elektrody kodują bezpośrednio częstotliwość, czy jakiś sygnał w
    kodzie nerwu?

    > Nie mam takich znajomości, a to może być cenne źródło wiedzy.

    A no :)

    > To nie ona, tylko procesor.

    No, ale w efekcie ona, czyli jej mózg. Ciekawe czy z innym (np. nowszym)
    procesorem byłoby inaczej.

    > Dokładnie jak ten codec-2. To rozumiem.

    W zasadzie to niesamowite, że człowiek ze sprawnym słuchem jest w stanie
    tak się wstroić.

    Jeszcze jedna ciekawostka. Odpaliłem przy niej kiedyś źródło ultradźwięków
    (nie wiem jaka częstotliwość, kilkadziesiąt kHz, ultradźwiękowy
    odstraszacz psów). Nie słyszała go, ale wytłumiło jej otoczenie, tak jakby
    nagle ktoś jej korek wsadził w ucho. U mnie nie było żadnej różnicy (tzn.
    nie jestem w stanie stwierdzić, czy ten odstraszacz jest włączony). W
    sumie ma sens.

    > Samodzielne poznawanie medycyny też może mieć swój urok.

    Przynajmniej nie zepsuje się pacjenta :)

    --
    - Czyli zawsze byłaś cicha, grzeczna, słuchałaś poleceń, na wszystko się
    zgadzałaś i nigdy nie denerwowałaś?