  • 11. Data: 2009-06-26 16:38:09
    Temat: Re: Poradzcie prosze. Aparat z duzym zoomem.
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 26 Jun., 15:02, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisal w
    wiadomoscinews:3f3c37e7-85f0-42cb-b935-072663368fb7@
    l32g2000vba.googlegroups.com...

    > im wieksza rozpietosc zooma tym jest ciemniejszy i gorzej rysuje.
    >
    > to niekoniecznie. Byly panasonici fz które mialy przy zoomie 12x f/3,2 na
    > koncu czego nie maja niektóre nawet obecne zoomy 3x- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    dokladnie tak jest jak piszesz . tak bylo , ale aktualnie nie jest.

  • 12. Data: 2009-06-26 17:35:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J. pisze:

    > Jeśli już potrzebujesz aparatu z dużym zakresem ogniskowych, skup sie na
    > ultrazoomach o zakresie góra 10-12x. Ale tylko, jak jest Ci niezbedne długie
    > tele rzędu 300mm -przemyśl to raz jeszcze lub napisz, co chcesz fotografować.

    Wyciąłeś przez to Fuji S100fs - 28-400mm(14,2x), matryca 2/3", bardzo
    dobra dynamika, dorównująca lustrzankom, dyskusyjne, ale podobno
    stosunkowo dobre jak na kompakt wysokie czułości. Obiektyw cudem nie
    jest, ma problemy z aberracją chromatyczną (ale czyż tego problemu także
    nie będą miały zoomy 20x i większe???), za to ma przyzwoitą rozdzielczość.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2009-06-26 20:11:33
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Metys" <m...@n...gazeta.pl> napisal w wiadomosci

    > Byl testowany przez czytelnikow fotopolis; opinie:
    > http://tiny.pl/36hw

    A nie pomyslales, ze owo "testowanie" to po prostu forma reklamy?

  • 14. Data: 2009-06-27 07:42:33
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote
    > Masz kompleks malego siurka?

    tak, chociaz jest normalny, a Nikona odrzucilem , waham sie pomiedzy Sony a
    Canonem
    Recenzje Sony na fotopolis, niby rzetelne ale troche zalatuje to jednak
    reklama.
    Myslalem, ze Canon jest drozszy od tego Sony ale tak nie jest.
    Mam dylemat, który wybrac?

  • 15. Data: 2009-06-27 08:20:09
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    R2 pisze:

> [...]
    > reklama.
    > Myslalem, ze Canon jest drozszy od tego Sony ale tak nie jest.

    Żadnego. Za duży zoom. Wiem, że to wygląda oszałamiająco 300mm vs.
    500mm, ale tak na prawdę jest między nimi niewielka różnica w kącie
    widzenia. Na tyle nieduża, że jakość optyki zooma 28-500 może być tak
    słaba, że uzyskasz mniej szczegółowe zdjęcie niż z zooma 28-300. Poza
    tym, można za ok. 500zł kupić przyzwoity telekonwerter x1,5, który nie
    spowoduje spadku jasności, a wydłuży ogniskową o 50% (nie wierz w chwyty
    w stylu x3 i niskie ceny - niska jakość zniweczy zysk krotoności).

    Co do psucia rozdzielczości słabą optyką podam ci przykład:
    - ile pikseli jest potrzebne (minimalna ilość) do czytelnego
    zarejestrowania zadrukowanej normalną czcionką kartki formatu A4?
    W jakiejś gazecie przeczytałem recenzję 8mpx aparatu w telefonie.
    Napisane tam było, że nie archiwizując kartkę formatu A4, trzeba ją
    podzielić na pół i sfotografować w 2 kawałkach. Ja, lustrzanką robię
    czytelne zdjęcia stronom gazetowym, czy dokumentom na kartkach A4
    używając najwyższej kompresji(najniższa jakość) i rozdzielczości 1,5mpx,
    bo niższej w aparacie nie mam - i strony są czytelne i to bez trudu. To
    jaką rzeczywistą rozdzielczość ma ten aparat w telefonie?

    Czy rozumiesz teraz, o co chodzi, kiedy wszyscy odradzają ci ultrazoomy?
    Jakość optyki! Jeśli potrzebujesz kąta widzenia jak z obiektywem 500mm,
    to nie znajdziesz takiego w kompaktach, który da dobrą jakość, bo nikt
    nie zrobi kompakta o zakresie ogniskowych 100-500mm, a do lustrzanki
    kupujesz obiektyw stałoogniskowy 500mm i masz całą optykę skorygowaną
    pod tę ogniskową.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2009-06-27 09:41:21
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Żadnego. Za duży zoom.

    to jaki aparat mógłbyś mi polecić?

  • 17. Data: 2009-06-27 09:43:12
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    R2 pisze:

    > to jaki aparat mógłbyś mi polecić?

    a sorki, już zrobiłeś to zdaje się we wcześniejszym poście, pisałeś o Fuji,
    sorki za niedopatrzenie.

    Pozdrawiam
    R2

  • 18. Data: 2009-06-27 09:48:21
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

    > Recenzje Sony na fotopolis, niby rzetelne ale troche zalatuje to
    > jednak reklama.

    Po miesiecznym uzytkowaniu sony stwierdzam ze wg. mnie
    piszacy recenzje na fotopolis nie mijali sie z prawda.

  • 19. Data: 2009-06-27 09:52:23
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

    > Żadnego. Za duży zoom.

    Zalezy dla kogo. Bylem ostatnio nad Biebrza i zrobilem
    wiele fotek ptakow czesto korzystajac z maks. zoomu w
    hx1 i jestem z nich b. zadowolony. Zaznaczam
    ze jestem pelnym amatorem, bez zadnyc zaciec
    profesjonalnych.

  • 20. Data: 2009-06-27 09:53:50
    Od: "R2" <k...@g...pl>

    "Metys" <m...@n...gazeta.pl> wrote in message

    > Po miesiecznym uzytkowaniu sony stwierdzam ze wg. mnie
    > piszacy recenzje na fotopolis nie mijali sie z prawda.

    Wlasnie próbowalem do Ciebie na priv sie odezwac , ale mailer demon zwraca
    mojego maila.
    Mozesz sie do mnie odezwac na gg np 2156499.
    Z góry dzieki