  • Data: 2012-07-07 14:26:51
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

    > Skoro chcesz trzymać się tego klasycznego podziału to weź pod uwagę że
    > mikrokontroler to mikroprocesor wyposażony w zegar, timer, kontroler
    > przerwań porty I-O, porty komunikacyjne. Mikrokontrolerem jest bez
    > wątpienia 51, a ARMy posiadają dużo innych peryferiów, więc bardziej
    > zasługują na miano mikrokontrolera. To że ktoś do nich dokłada pamięć
    > RAM i kontroler grafiki to jest raczej kaprys a nie konieczność. Może
    > pełnić rolę wyspecjalizowanego komputera bez tych dodatków.

    Czy ja wiem, czy ja się trzymam klasyki -- wyżej wymieniony podział
    opiera się o kryteria organizacji hardware, mój jest software'owy.
    W tym arbitralnym rozróżnieniu Z80 może być elementem mikrokontrolera,
    albo elementem mikrokomputera CP/M. Rzecz w tym, że mało sensowne jest
    (i zawsze było) użycie CP/M na Z80 do sterowania windą, a ARM z Linuksem
    w podobnych zastosowaniach, to już nie jest zły pomysł.

    --
    Jarek