  • Data: 2012-07-08 00:11:29
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mario napisał:

    > Ale nie wiem po co wprowadzać własną definicję gdy jest już powszechnie
    > przyjęta.

    Ponieważ nie wiedziałem jaka jest ogólnie przyjęta, podałem taką, która
    jest pomocna przy odpowiedzi na pytanie o wybór chipa w kontekscie jego
    popularności.

    > Poza tym twoja definicja jest nieprecyzyjna.

    Ależ skąd! Niezwykle ostro dzieli dziedzinę na dwie klasy abstrakcji.

    > Według niej to ARM w Raspberry Pi jest mikroprocesorem.

    Prawda.

    > A jeśli ten sam procek wlutuję w swoją płytkę i wszystkie potrzebne
    > funkcje wrzucę w main to będzie to mikrokontroler.

    Święta prawda.

    > A co jak zastosuję Freertosa? Czy to nadal będzie mikrokontroler czy
    > już mikroprocesor.

    Łatwo się domyśleć, że mikroprocesor.

    > Tak wiec stosując twoją definicję nie wiem czy kupując ten mikroukład
    > w sklepie to kupuję mikrokontroler czy mikroprocesor.

    Jak kupuję mikroukład celem wlutowania jej samodzielnie zaprojektowaną
    płytkę i załadowanie kodu ze wszystkimi funkcjami wrzuconymi w main,
    to mikrokontroler. A jeśli kupuje płytkę Rapsberry Pi (z tym samym
    mikroukładem), to jest to mikrokomputer. W mikrokomputerach są
    mikroprocesory.

    --
    Jarek