  • Data: 2012-07-07 18:46:30
    Temat: Re: Popularność mikrokontrolerów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > A nie odwrotnie ?

    Praktyka pokazuje, że nie.

    > CP/M ma podobna zalete jak MS-DOS - nie przeszkadza :-)
    > Tylko to po prostu kompletnie oplacalne wstawiac naped dyskietek zamiast
    > (EP)ROM z programem.

    A teraz (wiele lat po pogrzebie CP/M) opłacalne jest wstawianie tylu
    zasobów, że korzysta się z jakichś 2%.

    > Natomiast linux ... a po cholere on w sterowniku do windy ?

    Można powiedzieć, że po nic -- tak jak CP/M i MS-DOS, Linux również nie
    przeszkadza. Ale jednak po coś -- zostało to opisane niżej.

    > Na tyle popularny i o duzych mozliwosciach, zeby sie oplacilo sie system
    > wymyslac i tworzyc.

    Tak, to chyba dość rzadko. Nikomu się nie chce wymyślać i tworzyć systemu
    od podstaw. A tam gdzie się da, wstawia się gotowy, który jest za darmo.
    Czyli coś uniksowatego, przeważnie linux, czasem bsd.

    > Ale to z innych powodow IMHO - sterownik do windy, a jak ma miec USB na
    > pokladzie do diagnostyki, i BT zeby serwis nie musial chodzic po drabinie,
    > i ethernet zeby pracowac w sieci z innymi sterownikami, i podlaczony ma byc
    > do systemu inteligentnego budynku, i miec webserver dla zarzadcy, i
    > oczywiscie TCP/IP do tego potrzebne , i jeszcze gniazdo na karty SD - to
    > niestety oprogramowanie tego wszystkiego kosztuje, a w systemie w cenie..

    Nie tyle "ma mieć", co "może mieć za śmieszne pieniądze". Jak może mieć,
    to się robi -- żeby było wygodniej. A z systemem zawsze jest wygodniej
    niż bez systemu. Nawet jeśli nie chcę mieć USB, BT itd.

    --
    Jarek