  • Data: 2018-04-30 23:05:23
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:52:19 +0200, Marek S napisał(a):
    > Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    > mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem
    > więc zysku za bardzo nie widzę w kombi. Natomiast miałem kiedyś i kombi
    > i hatchback'a więc zebrałem doświadczenia. A jakie one są?
    >
    > 1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    > jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    > spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.

    Cos w tym jest. A sedan czesto nie ma nawet wycieraczki.
    Ale ... po co ci tylna szyba ?

    A w hatchbackach to chyba roznie ?

    > 2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    > o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.

    No tak mowia.
    IMO - halasow nie brakuje, przy 160 w sedanie cicho ?

    Poza tym po tylu latach w towarzystwie komputerow z wiatrakami ...

    > 3. W jednym i w drugim sporadycznie zdarzało mi się wykorzystać
    > przestrzeń ładowną a jak już się zdecydowałem zapakować np. rower, to
    > auto w chlew się zmieniało. Odkurzania miałem potem mnóstwo.

    Ja tam nie mam problemu z wykorzystaniem, ale rower to faktycznie
    kiepsko pasuje.
    Za to do sedana wcale :-)

    > Zawsze też
    > jakiś plastik się porysował - nie sposób tego uniknąć. Kombi kupiłem
    > właśnie ze względu na ładowność - życie pokazało, że prawie nigdy nie
    > wykorzystywaną - argument upadł.

    Za to niektore sedany maja pojemnosc smieszna. Z powodu klapy, ktora
    ogranicza dostep i otworu malego.

    > 4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    > prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    > czemu - robi się paskudne.

    De gustibus etc ... ale co Ty - auto podziwiasz ?
    Ja tam podchodze, wsiadam i jade. Wysiadam i juz nie widze :-)

    A hatchbacki ... bywaja piekne ...

    > Większość modeli kombi wygląda jak wóz
    > pogrzebowy. Firanek tylko brakuje.

    Ech, gdyby sie dalo przespac ... czasem sie da :-)

    > 5. W kombi bardzo mi dokuczała wrażliwość na podmuchy boczne. Na
    > wybrzeżu wieje prawie cały czas a jesienią podmuchy pod setkę to nic
    > niezwykłego.

    IMO - niewielka, ale u mnie wieje mniej :-)
    Za to pojechac na wybrzeze z tym calym sprzetem - lezaki, parawany ...
    oj przydaje sie kombi. I np rowerek dla dziecka :-)

    Znajomy mowi, ze nie ma jak to VW Caddy. Ale on mial blizniaki :-)
    Podrosly i Caddy juz niepotrzebny :-)

    J.